Yup, vandaag gevlogen. klinkt nog wat raar maar wordt aan gewerkt. Voor de geintreseerden, een complete kit zal rond de 600 euro gaan kosten excl blades en setup, 3d ready! Incl thrustlagerblokken, HEX swashdriver kitje en de laatste versies andere (align) onderdelen. Ombouwkits voor 550-> Hex50 zullen rond de 160 euro gaan liggen.
Vandaag maar eens een oplossing bedacht tegen brekende jesus bolts... heb er eens een berekeningetje op losgelaten en die toonde uit dat je met de pieken output power van de motor al tegen het plastische vervormen van een 12.9 bout zit. dus idd zeer op het randje. loopt t boutje dan los en gaat het rammelen=probleem! helemaal omdat je bij de align hubs de jesus bolt 2 functies geeft. klemmen en het meenemen van de hub op de as. wil je het niet rammelend hebben staat de bout strak en begeeft ie het snel.. standaard gebruikt align maar 1 m3 boutje.... Dus, ff een custom hoofdassie gedraait, 2 oplossingen met dezelfde onderdelen M4x7 boutje erin vanaf elke kant 1. Draad zit in de hoofdas Voldraad bout erdoorheen met een M4 moer achterop. Denk dat deze optie sterker is, maar de diameter opp van M4 is sowieso veel groter als een M3. Voordeel van draad in de as en een vrij krappe passing van de bout in de hub is dat het geen kans krijgt te gaan rammelen en zo de bout gaat vervormen. Me happy en confident in t materiaal V2 zit na de crash van afgelopen zaterdag alweer in elkaar, heeft al gevlogen. V3 verwacht ik eind van de week te mogen vliegen. moet nog ea draaien. Heb daarbij ook nog n mooie aanpassing in gedachten voor een antirotatiebeugel. To be continued!
Ik denk een mooie oplossing, Draad in de hoofdas en 2 kleine m4 boutjes is volgens mij denk ik sterker dan 1 m4 boutje met moer er doorheen. met de 2 kleine m4 boutjes kan je volgens mij meer de hub vast zetten dan 1 m4 boutje en de krachten worden dan over 2 boutjes verdeeld dan over 1 langere m4 bout+moer, maar dat moet je maar testen het zal in beide gevallen best vast komen te zitten S6 Jeroen
Er zit doorgetapt draad in de as, dus de krachten blijven bij afschuif en trek krachten vanaf dat schroefdraad naar buiten. Denk dat 1 bout sterker is omdat er minder kans is op lubberen in het schroefdraad, maar het monteert wel een stuk moeilijker(eerst bout erdoorheen, vastdraaien, bout tegenhouden, dan moer erop... VS 2x boutjes erin draaien met loctite.) We zien het wel. ik vind de 2 losse boutjes makkelijker werken dus dat ga ik voorlopig gebruiken. Nu nog kijken wat ik met de onderste jesusbolt gaan doen.. die wordt natuurlijk het volgende breekpunt. die blijft meestal heel, dus vervang die gewoon na elke crash/gefaalde autorotatie, en dan zou dat lang goed moeten gaan.....
Hallo Anko, Ik heb het bouwverslag gelezen en de filmpjes gezien. Ben erg onder de indruk van wat je tot nu toe hebt gepresteerd. Leuk om te zien hoe mijn freeswerk wordt toegepast in jouw prototypes.
Redelijk goed.. heb een nieuwe swash nodig want deze is al in gebruik sinds mei 2010........ en hij is tot op t bot versletem Hoe raar t ook klinkt, mede door t funky dansje aan t begin, de muziek is er later met YT bij gezet... LOL
Introductie video het ding is nl ''klaar''! Ben nu bezig met wat extra upgrades.. die tevens bruikbaar zijn op alle types 550/600 alsook de HEX... Enneh, Oja, fotos komen binnenkort
Wat ik mis in het filmpje is de zoom-ins op de wijzigingen. Verschil in frame met het origineel Close-ups van de servo ;ayout e.d. Leuk piloten filmpje, te weinig Hex50..... Maar wel mooi gevlogen hoor.