dat had je bij de xxlite ook al vermoed ik? leuk om te horen dat ie goed is... ik zoek nog een toestel voor volgend seizoen
h2x na weinig testvliegen met dit concept had ik besloten een xxl gebaseerde romp te gaan maken voor de helios 2 met nog een goeie 24h te gaan en flink wat hoofdpijn hoop ik deze nog klaar te krijgen voor de wedstrijd in lier , invliegen kan s'ochtends....
strak ding kristof! je hebt echt talent man! ben benieuwd hoe hij vliegt! mss kan je vader de camera meenemen naar de wedstrijd?
didier, mijn vader zit in nederland voor een f5b wedstrijd , en persoonlijk vind ik dat je uit camera beelden niks kan opmaken van hoe iets vliegt ... er zit dus maar 1 ding op , zelf komen meedoen en alles volgen
Potverdikkie Kristof! Wat een origineel motief en kleurstelling heb je weer, echt gewoonweghelemaaltetof man! prestaties heb ik al aan den lijve ondervonden in Lawford, dus volgens mij heb je hier iets heel goeds gemaakt. Wat mij betreft in iedergeval een topscore voor het uiterlijk!Succes en plezier in Lier!
Ook super mooi dat er ook wat verf op de neus en romp zit, al die moeite loont zich toch wel; deze kist ziet er zo wel echt helemaal ''af'' uit!
@ kristof, ik sla toch over in herentals ben ik wel weer... (ik ben aant sparen voor een nieuw kistje van die goede bouwer uit haacht ) een xxlite of helios 2 zie ik wel zitten... het zijn prachtkistjes die je bouwt... veel mooier dan die seriekisten als een stobel bv....
Van Kristof mocht ik de Helios 2 - Predator lenen. Ik wilde dit toestel graag testen om een goede indruk te krijgen van de invloed van de slankheid van een vleugel (de XXlite heeft een slankheid van 13.1 en de Helios 2 heeft een slankheid van 10.5). De romp en staartvlakken zijn hetzelfde en beide toestellen hebben dezelfde profielen reeks (Zone V2, uiteraard afgestemd op de bijbehorende Reynolds getallen). De Helios 2 die ik te leen heb is uitgevoerd met een Samurai koolstof vleugel en met glas staartvlakken en weegt 300 gram, dit is 30 gram meer dan de huidige productie toestellen met dezelfde opbouw. De starthoogte van de Helios 2 ligt midden tussen die van de Twister 2 en de XXlite in. Ik verwacht voor een betere werper minder verschil in starthoogte tussen de XXlite en Helios 2. De H2 vliegt erg prettig en is zeer wendbaar dankzij de korte romp. De glijhoek is goed en in start stand gaat de kist er als een straaljager vandoor. In thermiek mode heb ik 4 mm kleppen en iets snapflap. De kist zakt totaal niet door tijdens het draaien van bochten (hierin is de Helios 2 aanmerkelijk beter dan zijn voorganger de Helios 1) en indien een keer iets teveel hoogte wordt gegeven kost dat nauwelijks hoogte. Wat mij vooral verbaasde is dat de kist ondanks het 30 gram hogere gewicht ook in zwakke bellen harder omhoog ging dan andere kisten die de XXlite er uit stegen. Mogelijk heeft dit mede te maken met de korte romp, je hoeft minder met je rolroeren te sturen omdat het richtingsroer erg efficiƫnt is. Al met al een erg goed toestel met prettige eigenschappen. Vergeleken met de XXlite is de Helios 2 makkelijker te vliegen en is beter bij lage snelheden. De XXlite gooit hoger en heeft daardoor meer reach. Het zal van de piloot en het weer afhangen waar je de voorkeur aangeeft. Verder verwacht ik dat tussenliggende slankheden tussenliggende eigenschappen geven. Bas
h2 lightning! hi , net uit de mal , strak afgelijnd spuitwerk, was best wel wat werk maar ik ben tevreden met het resultaat
Echt een vet kleurenschema hoor! Superstrak Enkel heb ik een paar vragen, Dit is weer een rohacell-samurai vleugel? Wat is het voordeel van samurai tegenover carboline? En wat heb je als spar gebruikt in deze vleugel?