Helling zweven?....hoe gaat dat?.......

Discussie in 'Hellingzweven' gestart door RC-mike, 7 jan 2008.

1. firefox309

firefox309 Guest

hellling

ben vandaag in beringen op de terril geweest... perfect te bevliegen, alleen t landen is wat moeilijker... maar nooit verder dan 50M wandelen:)

wrsch volgende week eens testen die handel :)

we wachten op fotos :p

2. robert14

robert14 Forum veteraan

Lid geworden:
    26 mrt 2006
    moet je nog even langer wachten op de foto's. ik ben de adapter van me micro sd kaart van mn telefoon kwijt dus moet die eerst opzoeken.

3. firefox309

firefox309 Guest

kheb derstraks men 2.4ghz zender besteld, en dan koop ik ineens een cam voor op men zwevers... dan zal ik massas filmpjes gaan maken ;) die cam zal dag en nacht op men vlieger kleven.

ik hoop je dan ook leuke fotos te kunne late zien vanop de hellingen die we in belgie hebben :p

4. robert14

robert14 Forum veteraan

Lid geworden:
    26 mrt 2006
    ik ga misschien zaterdag even heen goede kant wind en windkracht 4, dan gewoon fotocamera mee en echte foto's

5. firefox309

firefox309 Guest

zoals de wind nu staat voorspeld voor zondag en zaterdag zal ik zondag wrsch eens een paar vluchten gaan doen in beringen. hopelijk kan ik dan ook wat filmen of fotos... :) zou leuk zijn...

6. robert14

robert14 Forum veteraan

Lid geworden:
    26 mrt 2006
    en dan ook de on-board filmpjes?? :lol:

7. Fotor

Fotor Forum veteraan

Lid geworden:
    10 sep 2006
    Je wilt onboard helling filmpjes? Heb ik voor je :)
    [URL=" 1[/URL]
    [URL=" 2[/URL]
    [URL=" 3[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. firefox309

firefox309 Guest

tuurlijk onboard ;) t zal wel lukken zeker :) sffs ff naar de winkel voor t cammetje...

@fotor...
    jouw filmpjes? leuke vliegertjes. maar wrom vertrek je bij t eerste van onder aan de helling? is toch niet nodig... met zo een zwever kan je toch perfect van boven vertrekke? of was er mss geen plaats boven?

9. Fotor

Fotor Forum veteraan

Lid geworden:
    10 sep 2006
    Om dat ook eens te proberen. Je moet toch alles een keer gedaan hebben. En zo op het strand landen is ook wel eens geinig. Normaal sta ik inderdaad boven.

10. firefox309

firefox309 Guest

hazo :) alles mag en alles kan, zolang je maar goed vliegen kan.

11. robert14

robert14 Forum veteraan

Lid geworden:
    26 mrt 2006
    ziet er goed uit raymond! ik wil supergraag een keer op het strand vliegen als ik deze filmpjes zo zie. hier in de buurt is maar 1 goede helling maar daarvoor moet de wind zuid/zuidwest zijn anders is daar niet te vliegen.

12. Peter Den

Peter Den PH-SAM

Lid geworden:
    2 dec 2005
    @Firefox: een goede rede om van het strand te vertrekken is dat het voor het grootste gedeelte van de kuststrook in Holland verboden is het duin (de zeereep) te betreden en daar dan ook af en toe fel tegen bekeurd wordt.
    Landen op het strand is dan ook meestal de enige optie en dan sta je ook plezierig dichtbij je landing.
    Verder is het ook gewoon een extra leuk kunstje om vanaf handhoogte omhoog te werken!

13. firefox309

firefox309 Guest

nja dat kan, van die boetes weet k allemaal niet zo veel :p

jaja goed nieuws... men 2.4ghz zender ligt op men tafel :) samen met de cam.

dat wil dus hopelijk zeggen. beelden voor het weekend...

14. robert14

robert14 Forum veteraan

Lid geworden:
    26 mrt 2006
    kom maar op !

15. Fotor

Fotor Forum veteraan

Lid geworden:
    10 sep 2006
    Je bent uiteraard van harte welkom. Is alleen wel een stukkie fietsen....:bye:

16. robert14

robert14 Forum veteraan

Lid geworden:
    26 mrt 2006
    tja, ik ga in ieder geval deze zomer naar frankrijk daar aan het strand vliegen. voor de rest weet ik nog niet dus heb niets meer dan de vuilnisbelt hier in de buurt :S

17. e.rukkers

e.rukkers

Lid geworden:
    24 mrt 2005
    hey ramond

als het de wind en het weer binnen kort goed is wil ik wel een keer komen vliegen in de duinen als dat mag teminste

kan ik gelijk even kijken naar je fantasie en jij even naar die van mij ;)

dus als je het goed vind wil graag een keer komen in de duinen vliegen

gr erik

18. firefox309

firefox309 Guest

@ e.rukkers,

dan moet je nu gaan ;) tis 3beaufort en Westen wind... allez t weekend ziet er dus goed uit voor jullie ;)

19. robert14

robert14 Forum veteraan

Lid geworden:
    26 mrt 2006
    mijn plannen zijn veranderd. morgen ben ik de eerste 3 uur vrij en staat de wind ook ZW dus dan een nieuwe poging. zaterdag wordt veel meer regen verwacht.

grt robert

20. -maarten-

-maarten-

Lid geworden:
    14 nov 2008
    Oke, mijn eerste keer helling vliegen is een feit, en helaas niet zo succesvol...Maar het lukte wel eventjes, 2 minuten ofzo. De zwever bleef wel boven aleen moest ik vol up geven om boven te blijven...dit kan toch niet kloppen? als ik normaal vlieg zonder wind dan heb ik hier nooit last van. ook gedroeg de zwever zich heel schokkerig, ligt dit aan de duin? (het was eigenlijk maar een kleine bult met wat duingras erop maar het werkte wel).
    de (motor)zwever is een BMI montana van span 1.8m. hij weegt ongeveer 1.4kg
    de vraag is dus of er iets mis is met de CG van mijn zwever? moet ik het wat naar achter verplaatsen om niet zoveel up te moeten geven?

Deel Deze Pagina