Hellingvliegen maasvlakte

Ik weet niet wat een PT20 is? Ken alleen de Ryan PT20 en dat lijkt me niet echt een hellingkist.....

Pt20 is een trainer van greatplanes

Hoogdekker

gpma0118.jpg

okay...lijkt me ook niet direct een hele goede hellingzwever :-)

Ik kon vanmorgen de puf niet vinden om 1 1/2 uur in de auto te gaan zitten sturen. Ik berg me voor jullie verhalen en beelden, volgens mij was vandaag een perfecte dag om op de Maasvlakte te vliegen.

Net terug van de Maasvlakte. Was er al een tijd niet meer geweest.
Wat een wind stond er. Erg leuk om de F5J vrienden in een andere setting te zien.
Ben zelf vroeg thuis ivm een radslag in de eerste landing. De epoxy is alweer gemengd ;)

DSCN0399.JPG

Ook net terug van de maasvlakte met Franck en Mees.

Wat je zegt, Fotor: een perfecte dag om te vliegen:)

" zwakke" wind, veel zon en een hoge temperatuur:)
Wij moesten bijna Mees verankeren aan de grond.

FF een paar fotootjes:

Groet,
Harry

Het waaide idd wel errrrug hard zeg. Wel leuk om het te zien....als was het maar kort. Arjan nog bedankt voor het ribbensetje voor de edelweis !!!

Kicken!!! was het vandaag. Veel gevlogen met mijn HAI. Helaas kwam ik later op de dag de zogenaamd lichtgewicht schuim Spitfire van Maarten tegen. Dat leverde een doffe knal op en een lamme HAI. Gelukkig heb ik nog een setje nieuwe vleugels want tsjonge wat vliegt dat ding mooi. De linker vleugel is geheel doormidden, voor de rest is er geen schade dus dat valt mee.

121230_Maasvlakte014_zps3cbbcf8d.jpg

Als het goed is heeft Justus er nog wat beelden van toen het allemaal nog intact was..

121230_Maasvlakte013_zpsd78885e9.jpg

Tot die tijd moeten jullie het even doen met een korte sfeer-impressie :-)
Het was erg leuk iedereen weer even te zien.

121230_Maasvlakte009_zps10ba8394.jpg

121230_Maasvlakte010_zps0e532817.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Flinke woei en relatief veel slachtoffers maar wel errug lekker gevlogen!

Helaas is de Samourai overleden na een slordige landing en daaropvolgend een paar radslagen het duin op:
IMAG0831.jpg

Maar de Obelix heeft zijn luchtdoop gehad en daar was ik positief mee verrast! Zowel de snelheid als de wendbaarheid zijn boven verwachting!

Ik ben nu de filmpjes aan het bekijken en die knip ik vandaag en morgen lekker aan elkaar.....wordt vervolgd!!

Justus

He Justus,

Die Samurai is niet overleden, hooguit een beetje kreupel... Te mooi om niet te repareren! Ik heb er ook een en wil wel eens met je racen op de maasvlakte!

Robert

Harry, bedankt voor de mooie plaatjes.
Mijn speedo staat er netjes op. Vooral het extra lood op de vleugel (onderste foto) is goed te zien.
Dat was ook wel nodig vandaag! :D:D

Groetjes,
Peet

Nou idd, ik zat met Harry naar de foto's te kijken thuis en het viel me al op dat er van die dingetjes op de vleugel zaten..nu dus duidelijk. Er zijn overigens nog meer foto's...zet je die er ook op har ?

@roberth: Ik denk dat de Samourai toch echt afgeschreven is hoor. De vleugelpen is met de hele omkasting uit de vleugel gebroken en de de vleugel is over die hele lengte open gescheurd totaan de neuslijst.
Hij zal vast wel te repareren zijn maar ik heb dezelfde kist helemaal nieuwe op zolder liggen dus die ga ik afbouwen met een paar kleine wijzigingen maar die komen t.z.t. wel in dat draadje.

Het was een hele leuke middag! De Samourai deed het lekker maar ik wilde eigenwijs op het duin landen i.p.v. op het strand en daar stond gewoon teveel wind voor. Hij werd ineens tegen de grond gekwakt en wagwielde een meter of 5 verder en toen was het klaar.

De Obelix uit mijn bouwdraadje:zelf-vleugels-snijden-bouwverslagje-van-een-obelix-hellingzwevertje Ligt ook al tijden te wachten en ik kon het niet laten om die even een proefworpje op het strand te geven. Dat ging erg lekker en heb toen maar meteen de stoute schoenen aangetrokken en hem van het duin gegooid.
Lekker wendbaar en aangezien hij tegen deze wind in kon ook nog best snel! Alleen in de vlagen kon ik maar met moeite voor het duin blijven en de wind wakkerde volgens mij alleen maar aan dus heb ik het bij die ene vlucht gehouden.

Toen zelfs de Booby van Maarten niet meer voor het duin wilde blijven heb ik besloten weer naar huis te gaan.......ik was toch best flink afgekoeld! M'n heerlijke V8 had mij pas halverwege de A13 weer op temperatuur!

Justus

Laatst bewerkt door een moderator:
Back