Hellingzweef plekken in Nederland/Belgie.

Discussie in 'Hellingzweven' gestart door Theo Coenen, 28 jun 2005.

  1. jan brilman

    jan brilman Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.959
    Locatie:
    groningen
  2. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Gouda
    Vandaag weer lekker gevlogen op de Maasvlakte, samen met Peter Aanen en Peter Lemans.
    Telefoon vergeten, dus geen plaatjes.
     
    Grey en Berrie vinden dit leuk.
  3. Grey

    Grey

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    139
    Locatie:
    Vlaardingen
    08A36AA1-A251-4AF8-A4FB-4E2BBA756B8D.jpeg Toch nog één foto, Rick!
     
    aurectar en Berrie vinden dit leuk.
  4. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Rick, jij bent toch ook wel een beetje bekend in Frankrijk, weet jij niks in de buurt voor Jan?
    En hoe zit het daar met brevetjes of toestemming?
    Vroeger mocht je daar met bepaalde frequenties niet vliegen en op sommige plekken helemaal niet.

    GJ
     
  5. jan brilman

    jan brilman Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.959
    Locatie:
    groningen
    Als ik iets meeneem is het een klein, licht ding (de Tricep), waar ik een kist om te vervoeren voor heb.

    Kan 'm net zo ergens goed vanaf een weitje vliegen . . .

    Maar aangezien de auto nogal vol zit (drie zoons), is het ondertussen ook nog maar de vraag of ik 'wel meeneem.

    Allemaal gedoe . . .

    (Tricep? https://shop.vth.de/bauplan-tricep-3201062/)


    jan.
     
  6. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Gouda
    In Frankrijk moet je in ieder geval je (250gr+) model hebben geregistreerd waarbij een NL (of BE) registratie voldoende moet zijn. Ook je A1/A3 certificaat heb je nodig. Modellen van 800 gr of meer moeten officieel een transponder hebben indien je buiten officiele modelvlieg terreinen vliegt. Ik heb wel begrepen dat de overheid i.h.a. nog geen apparatuur heeft ter controle.
    Verder moet je zoals altijd een toestemming van de eigenaar hebben om op het terrein te vliegen.
    In hoeverre al de regels worden gecontroleerd kan ik je niet zeggen, omdat ik daar nog geen eigen ervaring mee heb na jaren vliegen in Frankrijk.
    Veel informatie over hellingen om te vliegen zijn te vinden op:
    https://www.finesseplus.org/rc-slopes/

    Vriendelijkheid en een beetje moeite om zo goed mogelijk in het Frans te converseren wordt altijd op prijs gesteld, dat terwijl veel jongere fransen graag hun Engels oefenen, wanneer je ten minste probeert in het Frans te beginnen.
     
  7. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Gouda
  8. jan brilman

    jan brilman Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.959
    Locatie:
    groningen
    Oei . . .

    Een aantal eisen waar ik niet aan voldoe.

    Dank voor de info!


    jan.
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2023
  9. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Gouda
    Ik voldoe ook niet altijd aan alle eisen die ik genoemd heb, en op die van de transponder en de taal na gelden die ook in Nederland en Belgie.
     
  10. kurt

    kurt

    Lid geworden:
    19 dec 2003
    Berichten:
    1.386
    Locatie:
    Tielt-Winge Belgie
    Vorige week heb ik nog in de Vogezen gevlogen, lid van FFAM, EU-drone A1-A3, Frans exaampje ok en met transponder (balise de drone) gevlogen. Alle modellen zijn geregistreerd. Voor wat het waard is, want ik heb niemand gezien. Gaat volgens mij prima zo als je gezond verstand gebruikt
     

Deel Deze Pagina