Help Belgische Douane legt heli met 2.4 Ghz in beslag

Discussie in 'Model elektronica' gestart door brooklyn, 22 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timosha

Timosha

Lid geworden:
    28 jun 2008
    Heel leuk, maar totaal mis :cool: Die zender bevind zich in een "bonded warehouse" van de douane en als die wordt aangeboden voor keuring gaat hij naar een "bonded warehouse" van het keuringsinstituut. Dus die komt de EU niet binnen.

Geloof mij maar, bijdehand zijn gaat echt niet helpen.

Het enigste wat een advocaat kan doen is trachten om de straf wat te verzachten als het tot een gerechtsgeding komt.

Laatst bewerkt: 25 aug 2008
  2. Corrien

Corrien In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Zoals hierboven al te lezen valt, zal zoiets wel mogelijk zijn, maar dit is dan tamelijk onbetaalbaar. Modelbouwfabrikanten maken trouwens gebruik van verschillende keuringsinstituten (notified bodies). Op de CE-sticker staat bij de meeste merken een nummer, waaraan dit keuringsinstituut te herkennen is. Op Spektrum 2,4 GHz apparatuur vind je bijvoorbeeld het nummer 0122. Dit is van het NMI te Dordrecht, dat indertijd de keuring voor Europa heeft verzorgd.

3. raf

raf Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2003
    hallo

de door timosha opgesomde verbalen
    1) Proces verbaal wegens valsheid in geschrifte. Dat is een misdrijf en wordt behandeld door de Rechtbank van Eerste Aanleg;
    2) Ditto voor het vervalsen van het Cenelec certificaat;
    3) Overtreding van de Belgische Radiowetgeving. Is ook een misdrijf en wordt vervolgd door de Rechtbank van Eerste Aanleg.
    4) Inbeslagname van alle apparatuur en eventueel van het voertuig waarin de de illegale apparatuur zich bevind (hulpmiddel bij een misdrijf).

Voor de Nederlanders: de Belgische Rechtbank van Eerste Aanleg deelt alleen gevangenistraffen boven 1 maand uit of de overeenkomstige boete.

zijn ook vantoepassing als je aan het wild vliegen,varen,rijden bent
    als de politie je dan eventjes komt helpen dan kan je dat dus een hele hoop ellende bezorgen
    ga maar aan je pa vertellen dat zijn auto inbeslag genomen is omdat je aan het wild vliegen was
    met je in het buitenland gekochte 2.4 zender zonder ce keuring

en het gerecht heeft hier tijd dat het niet meer normaal is
    en zolang blijft alles wat aangeslagen is opgesloten (mag je nog voor betalen ook)

groetjes raf

4. brooklyn

brooklyn Guest

Goed nieuws voor mijn schoonbroer
    Paypal betaald het volledige bedrag terug.
    zie hier de reactie van paypal.

Beste **********,

We hebben het onderzoek naar uw kwestie afgerond en in uw voordeel besloten.

Wij waren in staat een terugbetaling ter hoogte van 207,04 EUR terug te
    vorderen en dit bedrag is op uw rekening bijgeschreven. Wij verzoeken u er
    rekening mee te houden dat het maximaal vijf werkdagen kan duren voordat de
    bijschrijving op uw rekening verschijnt.

Als de verkoper u nog meer verschuldigd is, zullen wij alles in het werk
    stellen om ook dat te incasseren.

Als er niet genoeg geld op de rekening van de verkoper staat, zullen
    gepaste acties tegen de verkoper worden ondernomen, waaronder beperking van
    de rekeningprivileges van de verkoper.

5. navraag bij de douane leerde mij dat - althans voor een bouwkit van een heli - er geen invoerrechten betaald moeten worden. Valt onder speelgoed met bewegende delen (is ook treintjes)

er moet enkel BTW over betaald worden.

groet
    peter Verhulst

6. Spektrum zender Hobby City 2.4Ghz tegengehouden voor controle CE

Hallo,

PAs geleden bij Hobby City Hong Kong een Spectrum DX6i 2.4Ghz besteld.
    Via track en trace zag ik dat deze bij de douane on pending stond....
    Een telefoontje vertelde me dat deze zal worden gekontroleerd door de diensten ven de telecommunicatie en Post op een CE keur?
    Iemand hier al meer ervaring na de aanvaarding van Belgie op de 2.4Ghz band, of recentelijk een zender van hetzelfde type heeft gekocht bij Hobby City?

Een mail van Spectrum zelf, vertelde me dat ze CE zijn, doch die man wist niet wat Hobby city was?

Help plse

Peter/ Belgie

7. streetbiker1977

streetbiker1977

Lid geworden:
    9 apr 2010
    Ooooooooooooooooownee, ik ben de klos... Pakketje van HobbyKing staat vast bij DSV voor douanecontrole, er zit een 2,4gHz zender in.

Had ik geweten dat dit een probleem kon vormen, dan had ik de zender nooit besteld. Jammer van alle andere onderdelen die in de doos zitten...

8. 3w_flyer

3w_flyer Guest

how how, tis niet omdat tracking zegt dat "held bij customs inspection" dat je pakket daadwerkelijk aangeslagen wordt.

9. Bert Scholten

Bert Scholten

Lid geworden:
    3 sep 2002
    CE? --> China Export? ;-) ;-)

10. streetbiker1977

streetbiker1977

Lid geworden:
    9 apr 2010
    Akkoord, maar ze komen de waar inspecteren. Dat weet ik al van het inklaringsbureau.

Ik verwacht niet dat alle benodigde documenten en merktekens aanwezig zullen zijn op de zender. Vandaar...
    En als ze dat niet zien staan zal het prijs zijn. En nu maar bang afwachten tot ik nieuws krijg.

11. NVM

NVM

Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Beste mensen, in het cafe loopt ook al een uitgebreide draad over import van buiten europa en de voor en nadelen daarvan, zullen we het centraal houden en daar verder praten..?

Deze draad gaat dicht.. in onderstaande draad verder graag:

pakketje-uit-het-buitenland-douane

Robert

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina