HELP. Laden gaat niet goéd!!

Ik heb zowel originele als namaak Imaxen gehad, werkten allemaal goed maar... gingen op een gegeven moment ook allemaal kapot... (geen laadfouten, wel menu niet meer toegankelijk of zo...)

Ach mooi dat ik dan iig nog wat kan laden als deze imax niet goed is met die hubsan, daar zit ook een poort op, maar alleen voor 2s
20200504_182737.jpg

En wat stonden er voor spanningen op de Imax?
Ik denk dat je de Imax moet calibreren, op youtube staan daar verschillende filmpjes over.

GJ

Ja, is een bekend probleem.
Dus dan moet je hem calibreren zodat ie wel de goede spanning aangeeft en dus op de juiste spanning afslaat.

GJ

Ja en heb je geen universeelmeter die ook nog een beetje tikkeltje nauwkeurig moet zijn.
Dan laad je de accu vol met de lader die hem wel goed vol laad.
Met de tester meet je de spanning van de accu, die dan op 8.4V moet zitten.
Vervolgens gebruik je de accu als referentie en sluit hem dus aan op de lader die je wilt kalibreren.
En stelt de lader bij tot die 8.40 volt aan geeft.
Tenminste, als je een 2 cellen accu hebt.

Nou ik heb net getest en daar kwam wat raars uit.
Paar accu's die hun beste tijd gehad hebben en max 11 minuten meegaan gingen nu ook hun tijd mee, dus dat is hetzelfde als met originele hubsan lader.
Maar accu's met 22 minuten vliegtijd nu maar 12 als ze gebalanceerd geladen zijn.
Ik begin een beetje een hekel aan die imax te krijgen.
Ga nu dat calibreer filmpje effe kijken, misschien helpt dat

Ja en heb je geen universeelmeter die ook nog een beetje tikkeltje nauwkeurig moet zijn.
Dan laad je de accu vol met de lader die hem wel goed vol laad.
Met de tester meet je de spanning van de accu, die dan op 8.4V moet zitten.
Vervolgens gebruik je de accu als referentie en sluit hem dus aan op de lader die je wilt kalibreren.
En stelt de lader bij tot die 8.40 volt aan geeft.
Tenminste, als je een 2 cellen accu hebt.
Ja ik heb een partij 2s en 1 van 3s voor de remote, universeelmeter heb ik niet, maar is dat kleine accu testertje wat? deze? Anders kijk ik ff voor een universeel
20200504_184046.jpg

Dat testertje kan je wel gebruiken, wel aflezen en dan meteen op de lader zetten.
Dan zie je het verschil.
Als je 10 minuten wacht dan kan de accu wel verder teruggezakt zijn.

GJ

Zo'n tester is hiervoor prima te gebruiken.

Je start eerst de imax in zijn calibratie programma, sluit daarna de 2s accu aan via de blauwe connector op de imax met een verloop laadsnoertje die je vast wel zult hebben.
Je kunt dan nog de tester aan de balanceeraansluiting van de accu hangen.
Dan kun je direct zien tot hoever de imax bijgesteld moet worden.

Nou die imax staat meest al automatisch maar hoe ik m nu op die stand krijg waar je die cellen ziet en het voltage kan ik weer niet vinden:frustie:

Ik kom er niet uit joh, ik kan niet met dit ding overweg, ik zie wel dat ik wat anders krijg want die zooi is nog best een beetje gevaarlijk ook, ik kan nergens meer dat voltage zien, alleen tijdens het laden maar dat getal klappert op en neer, wat een ding joh

Gewoon het filmpje volgen.
DEC en Start button indrukken en dan de lader aanzetten.
Dan zit je al in dat calibtratiemenu.
Dan is het alleen nog kijken wat ie aangeeft en dat verbeteren door + iets erbij te doen.

GJ

Mat dat filmpje hierboven lukt het niet w want dat is een hele andere lader joh, ik heb deze, had daar over gevonden dat je die open moet maken om te kalibreren maar vergeleken met het filmpje is de binnenkant ook weer heel anders, waar ben ik in beland zeg hahaha
20200505_134906.jpg

Hij laadt te weinig, kalibreren zoals boven werkt niet, kan ik er niet gewoon 0,2 ofzo, of iets extra in pompen? Ipv 2,7 op 2,9 zetten ofzo??

Nee, daar stel je de laadstroom mee in. Dat is heel anders dan de eindspanning van het laadproces. Ga niet experimenteren met laders als je niet heel precies weet wat je doet. Een iets overladen Li-Po wordt instabiel en vliegt spontaan in brand. Doe jezelf een plezier, gooi die lader weg en koop als je dat wilt voor een paar tientjes een nieuwe. Veel veiliger!

Back