Help zoeken naar alles wat in de Graupner Katalog 1960 staat

Discussie in 'Vintage & Classic' gestart door Ton van Munsteren, 7 aug 2022.

1. hastf1b

hastf1b

Lid geworden:
    6 jul 2008
    Ben, kannst du bitte mal vom "Jungvogel" ein komplettes Bild Posten? Bedankt.

Heinz

Bijgevoegde bestanden:

2. Ben Kleikamp

Ben Kleikamp PH-SAM

Lid geworden:
    29 feb 2020
    Hallo Heinz, Diese Gegenstände befinden sich in meinem Haus in Sittard. In drei Wochen werde ich nochmal hinfahren und ein Foto machen. Ben.

hastf1b vindt dit leuk.
  3. Ton van Munsteren

Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Is leuk spul Ben en ziet er goed gebruikt uit, moet haast wel van een echte liefhebber zijn geweest.

beemstra vindt dit leuk.
  4. Ben Kleikamp

Ben Kleikamp PH-SAM

Lid geworden:
    29 feb 2020
    Voor Heinz hierbij nog wat plaatjes van de Jungvogel bouwset:

IMG_0326.jpg IMG_0326.jpg IMG_0328.jpg IMG_0323.jpg

ArthurP en A B vinden dit leuk.
  5. Ton van Munsteren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Grappig zat nog even na te snuffelen in deze toch wel heel bijzondere topic en vond dat de Satallit me toch wel bekend voor kwam.
    Dacht op Outerzone wel eens zoiets te hebben gezien en tuurlijk met de gedachte dat dit een leuk model zou zijn voor een diesel en de meetings.
    Dus weer even op outerzone zitten snuffelen en jahoor kom daar de Life Wire van Pappy De Bolt tegen en ja hoor twee druppels water.
    Geen tekening van de Satellit dus misschien toch de Life Wire van Pappy bouwen en gelijk maar gedownload.
    Dus effe verder zoeken en raad eens wat ik bij onze Duitse vrienden tegen kom, een leuk verslag met daarin de oplossing.

https://www.rc-network.de/threads/satellit-von-graupner.326083/

Gr 15FS S.34.jpg

6. wie1963

wie1963 PH-SAM

Lid geworden:
    3 jun 2019
    Ton, wat doe je mij aan, ik wil alles van Graupner bouwen uit die tijd, erg leuk ik zie er al twee vliegen.

Ton van Munsteren vindt dit leuk.
  7. Ben Kleikamp

Ben Kleikamp PH-SAM

Lid geworden:
    29 feb 2020
    Hallo Ton, de Satellit is inderdaad een ontwerp van Harold De Bolt. Die van mijn post van 1/9/22 werd door mijn pa in 1958 gebouwd en toen voorzien van een 1 1/2 cc. Webra Record diesel. De RC set bestond uit een eenkanaal Bellaphon A zender, een Microton ontvanger (met DL 67 buisje en anode batterij) en een Telematic (I) stuurmotor. Deze laatste was erg trillingsgevoelig. Later werd een Fox .15 motor met drossel ingebouwd en een tot 3-kanaals set omgebouwde Bellaphon gebruikt. Het toestel lijkt me nog steeds vliegwaardig, al moeten er eerst nog enkele scheurtjes in de vleugelbekleding worden gerepareerd.

8. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010
    Ben, heb jij al die relikwieën van je vader nog? Ik kon hem alleen van de winkel, heb hem nooit op de heide of bij de KSI of de LVC gezien. Toen ik 15 of 16 was werd ik lid van de KSI. Daarna een tijdje niks en tijdens mijn diensttijd werd ik lid van Swentibold en later van de LVC. Wel als kind van 12 elk weekend op het veld aanwezig van de LVC dat toen tussen de Bergerweg en de Urmonderbaan lag. Ik woonde toen nog in Guttecoven, en dat was met de fiets heel goed te doen. ken al die oldtimers nog vanuit die tijd, Zoals Walther Tonnecker, Jo Quadflieg, de gebroeders Salden, Jack Voghten, Loek Savelkoul, Van Schijndel en noem maar op.

9. Ton van Munsteren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Misschien leuk om samen een keer een poging te doen om op te knappen en te laten vliegen.

10. Ben Kleikamp

Ben Kleikamp PH-SAM

Lid geworden:
    29 feb 2020
    Goed idee! Moet kunnen.

11. Ton van Munsteren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Ja Jan sorry dat ik je een beetje mee sleep maar je hebt geen keuze , bouwen die oude Graupner modellen want dat zijn stuk voor stuk beauties.
    Je hebt al een leuke collectie Graupner modellen maar dat kunnen er altijd nog meer worden.

Grappig is ook dat ik nu voor RCE > Robbe wat Robbe modellen opnieuw heb getekend, maar toch stiekem meer neig naar de Graupner modellen.

12. Ton van Munsteren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Leuk Ben gaan we doen en gaan we een keer voor afspreken hoe we dat gaan aanvliegen.

13. Ben Kleikamp

Ben Kleikamp PH-SAM

Lid geworden:
    29 feb 2020
    Er zijn inderdaad nog wat oude spullen bewaard gebleven, maar er is helaas nog meer weg.
    Mijn pa was een van de oprichters van de KSI en is daar in den beginne jarenlang secretaris van geweest. Het clubgebouw was in Ophoven/Sittard en er werd wekelijks met L/B gevlogen in het Burg. Daemen sportpark te Geleen. De zwevers en later R/C vlogen vaak net over de Duitse grens in de velden tussen Tüddern en Havert. Later werd ook nog een poos R/C gevlogen bij het industrieterrein achter de DAF fabrieken.
    Mijn pa nam altijd wat mee om te vliegen, ook als we op familiebezoek of op vakantie gingen. Zo ook bij een bezoekje aan de Efteling, waar we veel bekijks hadden.
    IMG_0266 kopie.jpg IMG_0266 kopie.jpg

14. wie1963

wie1963 PH-SAM

Lid geworden:
    3 jun 2019
    Ja Ton we komen al een heel eindje met de Graupner Collectie, op dit moment 3 stuks Graupner oldtijmers, Filou, orginele Amigo uit doos gebouwd, Cobra.
    Dus er kan er zeker nog wel 1 bij, ik zie de foto uit Sittard, ik ga maar op zoek naar de tekening van de Passat.

Ben Kleikamp vindt dit leuk.
  15. Ton van Munsteren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Prima keuze Jan is een leuk model ziet er naaruit dat 2023 een vintagezweefvlieg jaar gaat worden.
    Als je wil zet hier wat plaatjes van je modellen, altijd leuk en hopelijk ook goed voor de motivatie voor andere Graupner liefhebbers.

16. Ben Kleikamp

Ben Kleikamp PH-SAM

Lid geworden:
    29 feb 2020
    Ook interessant uit Duitsland zijn de modellen van WIK (Wilfried Klinger), Aeronaut (Eggenweiler) en Schuco/Hegi.
    En om in NL te blijven, ken je de Mini Hog van A.G. Hendriks? Leuk eenvoudig toestel uit ca. 1960. Ik heb er nog een maatschetsje van.

17. Ton van Munsteren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Jan je hebt ook nog de Dixielander toch staat ook tussen de Graupner modellen

18. Ton van Munsteren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Ja zijn eigenlijk een beetje onder gewaardeerde merken maar zitten ook leuke modellen tussen. heb helaas mijn RBC retro Hegi Frechdax gecrasht maar ga zeker een nieuwe bouwen.
    Heb jaren terug ook een vergrote Frechdax getekend en gevlogen vloog echt super.
    Heb ook nog een Twen van Hegi getekend moet die nog bouwen, is ook zo'n leuk en apart zwevertje.
    En zo zijn er nog heel veel leuke modellen, zouden eigenlijk van elk merk een topic als dit moeten beginnen.
    Een Hog model klinkt bekend maar is misschien niet hetzelfde als wat jij bedoelt kun je de schets of foto hier plaatsen.

19. wie1963

wie1963 PH-SAM

Lid geworden:
    3 jun 2019
    ja de Dixielander zag ik ook bij Graupner staan

20. Ton van Munsteren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Dan loopt het toch al aardig op de Graupner modellen die je hebt.
    Misschien maar een Graupner vliegdag samen houden op ons Dieselveldje.

Deel Deze Pagina