Hempel 38% Decathlon

erg mooie decathlon hoor!!
flink maatje ook, maja zoals ik dat op julie site zie is dat redelijk normaal bij julie:)
wat een verzameling kisten zeg!!:)

Mvg
stephan

mooi !

geen afneembaar stabilo ?
Toch wel. Het stabilo is 1200mm breed, zou dus niet handig zijn als het niet afneembaar was.

Ik blijf het geen potje vinden die lelijke servo's zo in het zicht.

Verder een mooie bak.
Die zie je niet in de lucht, zelfs niet op de grond tenzij je er onderin kijkt.
Voor ons moet dat niet allemaal 100% schaal zijn, als het toestel er uitziet zoals een echte in de lucht is het goed genoeg.

Ik heb even getwijfeld voor de setup van de richting, 1 of 2 servo's. Uiteindelijk voor 1 servo gegaan van 29kg met SWB tray om de servo te ontlasten. In de romp was plaats voorzien voor de servo's, maar voor de SWB tray moest de zaag erin om plaats te maken.
Nu de scharnieren van de richting nog vastplakken, dan is dit stuk ook weer gedaan. Als volgende zullen de vleugels aan de beurt zjin.

DSCF6510.jpg

DSCF6511.jpg

DSCF6513.jpg

Wel een erg nette inbouw zo, ik dacht eerst, een tray om te ontlasten, huh? maar het gaat om de spanning op de kabels die zo niet op de servo (lagers) terecht komt.

Waar komen die witte blokjes vandaan waar de draad doorloopt? krijg je die bij die SWB tray?

> SWB is top materiaal, duur, maar verder valt er niets op te zeggen. Ik ben fan

Ik wel, M draad gebruiken dan leveren ze een topproduct, moet wel zeggen dat ik het vrij lastig vind om de arm op de servo te krijgen.

Bart

Hoge blingfactor iig.. technisch gesproken, als ik het goed zie heeft de 2e hevel nylon glijlagers, daar moeten ze dan natuurlijk nog echte lagers van maken, om het af te maken :P

> SWB is top materiaal, duur, maar verder valt er niets op te zeggen. Ik ben fan

Ik wel, M draad gebruiken dan leveren ze een topproduct, moet wel zeggen dat ik het vrij lastig vind om de arm op de servo te krijgen.

Bart

Metrische draad zou soms handig zijn, anderzijds is bij vele ARF's hardware geleverd met amerikaanse maten. Hier gebruik ik gewoon Dubro, H9 en SWB materiaal, allemaal amerikaanse maten. Het past dus allemaal en als je eenmaal zo'n set amerikaanse inbus-sleutels koopt heb je er ook geen probleem mee. Als je de juiste sleutels niet hebt is het natuurlijk moeilijk.

De armpjes zijn inderdaad moeilijk op de servo te krijgen, dit heeft natuurlijk als voordeel dat ze er niet zomaar afkomen; dus beter zo dan omgekeerd ;)

Ondertussen zijn de vleugels afgewerkt en is het wachten op de uitlaatbochtjes van 3W.
Ondertussen kan ik de romp eens nastrijken en de tanks inbouwen. De sleephaak kan ik ook al voorzien.
Voor het inbouwen van de powerbox en lipo's wacht ik liever tot de motor erop staat om het zwaartepunt te bepalen.

DSCF6523.jpg

DSCF6520.jpg

Het "bouwen" gaat rustig verder, ik zit nog te wachten op de uitlaatbochtjes van 3W. Ze hebben deze niet gewoon liggen en moeten dus nog gemaakt worden; ze zouden ondertussen gemaakt moeten zijn.

Tanks zijn ingebouwd:

DSCF6527.jpg

DSCF6524.jpg

DSCF6526.jpg

De eerste stickers reeds aangebracht:

DSCF6528.jpg

De uitlaatbochtjes zijn eindelijk binnengekomen van bij 3W :D Dempers ingebouwd met de KS comfort mounts, nu kan ik aan de rest beginnen: gasservo, ontstekingen, smoke leiding, baffles voor de motor,...

DSCF6536.jpg

Het is weer even geleden sinds de laatste update. Ik heb de laatste tijd niet veel tijd gehad voor de Decathlon, maar toch verschillende zaken kunnen doen. De ontsteking zit erin, aansturing van de gas gemaakt, en de demonteerbare firewall is ook af.

Voor de smoke aansluiting neem ik normaal tygon, en aan de dempers zwarte darm (neopreen?) omdat die tegen de warmte kan. Nu is die zwarte darm op, kan ik hiervoor siliconen darm gebruiken (kan tegen de warmte), maar kan deze ook tegen de smoke-olie of waarom wordt zo'n zwarte darm gebruikt ipv siliconen?

DSCF6566.jpg

DSCF6569.jpg

ik heb pas voor mijn smoker ook zwarte siliconen slang gehaald bij een garage , deze slang is gepanserd met een buitenlaag van vilt .
het is eigenlijk benzine slang voor in een auto maar gaat hiervoor ook prima als het goed is .

2is8g2p.jpg

ik heb de slangetjes met stukjes staaldraad vastgedraaid op de nippels van de dempers .

suc6 .

mvg eric

ps : ben wel jalours op de ruimte die jij hebt in de decathlon zeg, in mijn 2,40 yak is alles passen en meten , zeker met de smoke enzo erin .

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb me al een setje besteld bij Powerbox, dus dat komt in orde.

Ruimte lijkt er altijd voldoende te zijn in het begin, maar deze begint toch ook vol te zitten. De firewall is naar achteren opgeschoven omdat het een 4 cylinder is, dus minder plaats beschikbaar. Er zit ook een ontsteking extra in voor de extra cylinders, de starter neemt ook plaats in,... Zo'n vlieger zit vlug vol, maar is blijkbaar niet vlug af :confused: We komen er wel :cool:

ik denk dat ik hierna een 3m geebee ga kopen , daar kan je haast in gaan liggen om alles in te bouwen :D

suc6 .

ps ben je jouw yak al kwijt ???

De smoke aansluiting is gemaakt, dus de firewall kan erin en de motor erop.

DSCF6570.jpg

Ook al begonnen aan het inlijmen van de vensters, ze passen goed maar waren er moeilijk in te krijgen door de dubbele constructie van de deurtjes.

DSCF6571.jpg

DSCF6574.jpg

Back