Hendrik-Ido-Ambacht Airport.

Discussie in 'Verenigingen' gestart door MARTIN290470, 19 okt 2013.

1. speeder14

speeder14

Lid geworden:
    14 nov 2013
    Schokkend filmpje zeg.
    Sterkte met de opbouw!

2. MARTIN290470

MARTIN290470

Lid geworden:
    19 okt 2013
    volgens mij was dit geen failsave,of verkeerd ingesteld,ik denk storing in het flightboard of dat ijzer op de grond.Mazzel dat die boom hem opving anders had hij in de sloot gelegen en dan had je hem waarschijnlijk niet meer teruggevonden.

3. lucbis

lucbis

Lid geworden:
    10 mrt 2014
    Ga vanavond beginnen met strippen en nakijkenweer wat te doen nieuwe arm ligt al klaar alleen de gimbal is een ander verhaal. Zou toch niet mogen uitmaken dat de gimbal controller boven de naza zit? Vlieg al een maand of 2 zo nooit problemen mee gehad zelfs niet im engeland daar heb ik 1 week iedere dag gevlogen was alleen vanmiddag dat hij rood geel knipperde en dat was weg na de compas dans. Sluit hem net aan op de naza assist en zelfs imu calib is niet nodig(wel gedaan baat het niet schaad het niet ) die mast zou wel een zendmast kunnen zijn.maar dat weet ik niet zeker. Weet wel dat er overal camera's hingen.

Verstuurd van mijn SM-N9005

4. MARTIN290470

MARTIN290470

Lid geworden:
    19 okt 2013
    Maar Luc,welkom bij de flyaway club van Hendrik-Ido-Ambacht Airport.
    Je bent lid nummer 3.

Tis klote Luc,maar het hoort nu eenmaal bij onze hobby.

5. Gadg.Ed

Gadg.Ed

Lid geworden:
    3 feb 2014
    Luc, het is moeilijk te achterhalen wat nu de exacte oorzaak is geweest.
    Succes met het herstel van de quad.

6. miccim

miccim

Lid geworden:
    25 jul 2004
    Da's een spectaculaire fly-away...gelukkig niemand geraakt!
    Succes met de opbouw, dit is niet leuk, man!

7. Evert C.

Evert C.

Lid geworden:
    21 nov 2013

Als ik de mast op het filmpje zie is het aan de kasten onderaan de mast te zien dat het waarschijnlijk een GSM mast betreft. Deze masten zijn onderling verbonden door straalverbindingen waarvan ik de frequentie niet ken, maar wel het vermoeden heb dat de ontvangers door deze masten wordt verstoord.
    Ook op HIA is een mast in de buurt van de AirPort, ook Jaginder heeft enkele keren een geval van niet kunnen besturen gehad plus de fly away's die wij hebben gehad geeft mij te denken.
    Ik ga eens kijken of ik aan informatie kan komen over de frequentie van gebruikte straalverbinding op GSM masten.

Evert (voorzitter van deze club)

Verzonden vanaf mijn mobiel.

8. MARTIN290470

MARTIN290470

Lid geworden:
    19 okt 2013
    Er zit inderdaad een storingsplek bij ons veld waar we vooral met vliegtuigen last van hebben,ik heb ook gemerkt dat het gps signalen stoort,Edwin had het vanmiddag nog,maar er zijn er ook die het niet geloven en dat het niet kan,maar ik ben er zeker van dat het er is.

Martin.

9. Gadg.Ed

Gadg.Ed

Lid geworden:
    3 feb 2014
    Inderdaad een failsave vanmiddag bij de boom in de buurt. Gelukkig werkte de rth.

10. lucbis

lucbis

Lid geworden:
    10 mrt 2014
    Ben er net achtergekomen dat het idd en gsm mast is.....zet je wel aan het denken idd. Nieuwe vliegplek zoeken .

Bedankt voor het medeleven mannen hij zit weer in elkaar alles losgehaald en opnieuw gesoldeerd nieuwe arm erop shuim tussen regelaars en armen enige wat echt stuk is is de gimbal mount moet daar een nieuwe voor hebben. Gelijk een die rubbers heeft tegen jello....als er iemand een suggestie heeft waar ik die kan krijgen voor een goodluckbuy gimbal, ik sta open voor ideen

11. probaco

probaco

Lid geworden:
    22 nov 2009
  12. lucbis

lucbis

Lid geworden:
    10 mrt 2014

13. Flying dutchmann

Flying dutchmann

Lid geworden:
    19 okt 2013
    Luc ik lees het nu pas maar dat zijn schokkende beelden.
    Ik heb even terug gelezen maar ik denk idd dat ze "zend" mast hier een rol speel.
    Ik hoop dat je m snel weer op orde heb en dat die snel weer ON AIR is.
    Suc6 man
    Gr nick

14. denof

denof

Lid geworden:
    22 dec 2009
    Hey luc, ook ik lees het nu pas, maar je hebt hem gelukkig al weer heel.

Die plek op hia zit er echt wel. Ik heb ook met mijn vliegtuig al diverse keren storing gehad voor 2 a 3 sec. Dan leek het of de besturing "hing"
    Net boven de grond zou echt een probleem zijn.
    Anyway, het gebeurd niet continue lijkt het.
    De velden worden wel schaars op deze manier.

15. lucbis

lucbis

Lid geworden:
    10 mrt 2014
    @dutchman
    @denof bedankt

Ja hier ook heb meerdere keren op deze locatie gevlogen.....en ondervond geen probleem. Maar het rare was dat ik de tbs op het dak van de auto neer had gezet(metaal) doe ik eigenlijk vaker op modderige plekken en dat hij rood geel begon toen ik hem aansloot. Na die compasdans alles goed zelfs 7 sattelieten. Dus het is een raadsel voor mij of een samenloop van toevalligheden. Dat de compas callibratie niets te maken had met de bijna fly away.

16. denof

denof

Lid geworden:
    22 dec 2009
    Ik begrijp het. Het kunnen zoveel redenen zijn. Gps faalt, het kan zelfs met de gyro/stabie te maken hebben. Callibreren gaat meestal goed hoor, en echt stilhiuden tot hij klaar is. Lipo erop en wachten.
    Maar met vliegtuig zit je echt alleen op 2.4ghz zonder gps e.d.
    Dan hetgevoel van storing hebben of krijgen dat herkend iedereen. Het even niet kunnen sturen van een toestel.
    Ik neem aan ongeveer links van het veld tussen die grote boom en die rij bomen aan overkent van het veld?

Groet van ed

17. lucbis

lucbis

Lid geworden:
    10 mrt 2014
    Yup ed en dit is de bewuste mast

Heb hier ook vol bereik op mijn telefoon zou eigenlijk een soort app moeten hebben om te kijken of er storing dmv zendsignalen in de buurt zitten. Zou makkelijk zijn

18. Evert C.

Evert C.

Lid geworden:
    21 nov 2013
    De twee ronde schoteltjes zijn de straalverbindingen waar ik mijn vraagtekens bij heb, die draaggolf is gebundeld en zeer sterk. Het is de moeite waard om erachter zien te komen op welke frequenties deze straalzenders zitten en dan is misschien te beredeneren of deze de GPS kan verstoren.

19. lucbis

lucbis

Lid geworden:
    10 mrt 2014

App gevonden

20. Evert C.

Evert C.

Lid geworden:
    21 nov 2013
    Wat ik even snel op mijn mobiel heb gevonden is dat de GPS satellieten 2 frequenties gebruiken nl. rond de 1,5 en 1,2 GHz.

Deel Deze Pagina