Hendrik-Ido-Ambacht Airport.

Discussie in 'Verenigingen' gestart door MARTIN290470, 19 okt 2013.

1. Goser

Goser

Lid geworden:
    11 apr 2012
    Ah....:koud:
    wel lastig want ik vermoed dat je fpv vliegt.....dat is top maar mag in HIA alleen nog maar met monitor/spotter etc....
    Ze hebben de plaatselijke boa een cursus gegeven en sindsdien is het wat rustiger met de minis :(

2. Kenz

Kenz

Lid geworden:
    31 mei 2016
    Hey Ivan29, volgens mij zijn we elkaar vorige keer te lijf gelopen op het veld van Ridderkerk nadat the boa ons heeft weg gestuurd. We kunnen iedergeval wel eens wat afspreken om voor elkaar te spotten zodat we tenminste FPV kunne vliegen. Ik ben ook nog op zoek naar een leuk rustig plekje, hou me op de hoogte wanneer je wat vind. Kunnen we elkaar tenminste helpen met een plekje vinden!

3. lucbis

lucbis

Lid geworden:
    10 mrt 2014
    Ff inbreken, had begrepen dat fpv helemaal niet meer mocht op hia

4. ivan29

ivan29

Lid geworden:
    8 jul 2016
    Ja zoiets had ik ook begrepen. Zijn er wel plaatsen behalve in huis waar het wel toegestaan is?

5. lucbis

lucbis

Lid geworden:
    10 mrt 2014
    Lekker alleen of met zijn tweeen wild fpven

6. Goser

Goser

Lid geworden:
    11 apr 2012
    Fpv is niet verboden mits je je aan de regels houd....max 25mw zendvermogen op 5.8 met een spotter en met een monitor...dus niet met een video-bril wegens dat je altijd zicht op je model moet hebben (los).
    Zelf heb ik ook wat moeite met hoe de regels zijn...maar als een boa je vertelt dat je ergens niet mag vliegen kun je beter doen wat hij/zij je zegt en een ander plekje zoeken...
    Maar daar begon dit verhaal niet...ging over het vinden van een vliegplekje in de omstreek voor Ivan29 en Kenz.
    Lucbis en ik zelf vliegen al wat jaren wild fpv....komt er iemand voorbij die bezwaar maakt spullen inpakken en een ander plekje zoeken...

7. ivan29

ivan29

Lid geworden:
    8 jul 2016
    Dat is missschien het beste. Wel weer typerend; je mag wel voor 400 euries een fatsharkje kopen maar nergens gebruiken. Lijkt wel wiet

8. Kenz

Kenz

Lid geworden:
    31 mei 2016
    Ben op dit moment aan het zoeken waar ik nu het beste kan gaan vliegen. Dat veld in ridderkerk zal ongetwijfeld wel kunnen alleen loop je het risico dat die boa er weer is.

9. ivan29

ivan29

Lid geworden:
    8 jul 2016
    Ja dat klopt! Ik was en ben het. Misschien het industrie terreintje bij ambacht. Daar bij de karwei.

10. Kenz

Kenz

Lid geworden:
    31 mei 2016
    Daar ben ik inderdaad een kaar langs gereden en gedacht of dat niet een leuke plek was om wat te vliegen, is altijd het proberen waard zou ik zeggen!

11. Evert C.

Evert C.

Lid geworden:
    21 nov 2013
    Op het veld in Hia moet je niet FPVen met een bril, dat is in heel Nederland verboden. Doe je dat wel en de Boa snapt je, heeft dat mogelijk gevolgen voor alle vliegers aldaar en wordt onze gedoogstatus ingetrokken. De Boa houdt er geen rekening mee of je nu wel of niet tot de groep behoord die het verbod verbaal heeft gekregen.
    Dus alleen zoals Goser omschrijft.

Btw, op of boven industrie terreinen is het sowieso verboden te vliegen.

12. Evert C.

Evert C.

Lid geworden:
    21 nov 2013
    @ivan29, even de azijnpisser uithangen.

Als je iets aanschaft dan is het gebruik ook niet automatisch toegestaan ondanks dat het te koop is. Je doet dit namelijk jezelf aan, voor je iets duurs aan wil gaan schaffen in deze hobby is het verstandig om de regels er eerst op na te slaan of bij andere ervaren vliegers te informeren.

Ter info: Ook bij Karwei is een vlieger weggestuurd.

13. ivan29

ivan29

Lid geworden:
    8 jul 2016
    Inderdaad waar, maar je onderzoeksplicht houd ook ergens op. Dit is geen transparante en eenduidige wetgeving! Gelukkig hoef ik niet te reageren op je minder vriendelijke bericht. Blijkbaar ben je je al aardig bewust van je toonzetting. Ieder kan gerust zijn, mij zie je niet met een brilletje op het veld aldaar.

14. lucbis

lucbis

Lid geworden:
    10 mrt 2014
    Oeiiiiiiii

15. lucbis

lucbis

Lid geworden:
    10 mrt 2014
    Evert bedoeld het geloof ik goed, hij valt je niet aan

16. Ralphie

Ralphie

Lid geworden:
    1 mei 2016
    Vroeger werd hier een beetje aangegeven wanneer er gevlogen werd.
    Nu is er waarschijnlijk een whatsapp groepje actief waarbij de vaak-vliegers met elkaar kunnen afspreken.

Vliegt ED nog trouwens?

17. lucbis

lucbis

Lid geworden:
    10 mrt 2014
    Ja hoor, maar je kan ook gewoon vragen of ze je toevoegen hoor

18. Evert C.

Evert C.

Lid geworden:
    21 nov 2013
    Mmmm......snel geagiteerd merk ik.
    je stelt "geen transparante en eenduidige wetgeving" en "je onderzoeksplicht houd ook ergens op", dit zie ik vrij vertaald als "ik ben te belazerd om mij op de hoogte te stellen/houden" dat resulteert in "ik weet niet waar het over gaat".

Als ik te weten kan komen wat mijn rechten en plichten als modelvlieger zijn moet het jou met enige moeite ook wel lukken. maar ik zal je wat werk uit handen nemen en wat links voorschotelen waarbij duidelijk wordt wat je als modelvlieger meer niet dan wel mag. Je onderzoeksplicht houdt nergens op.

Regeling modelvliegen
    http://wetten.overheid.nl/BWBR0019147/2015-11-07

drone kaart met no-flyzones
    http://www.drone.aeret.nl/

minidrone regeling (ROC-Light)
    http://www.dronewatch.nl/2016/07/01/minidrone-regeling-vandaag-van-kracht-dit-moet-je-weten/

Staatscourant bevestigt invoering minidrone-regeling per 1 juli
    https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2016-27761.html

Natuur- en recreatieschap IJsselmonde
    http://www.heerlijkbuiten.nl/natuur-en-recreatieschappen/ijsselmonde

Huisregels recreatieschap IJsselmonde
    http://www.heerlijkbuiten.nl/media/...lmonde/schapsverordening_ijsselmonde 2008.pdf

En je hebt gelijk als je zegt dat ik mij bewust ben van mijn toonzetting, dat komt voort uit het feit dat door onwetendheid/onwil van veel (multirotor) vliegers onze gedoogde plek in HIA in gevaar komt.

Als jij niet met brilletje verschijnt in HIA dan ben je gewoon welkom, het veld is voor iedereen die zich aan de regels houdt die de BOA van ons verlangt. Dan kunnen we daar nog lang met elkaar vliegen, van elkaar leren en elkaar leren waarderen.
    Dus ik zou de kortzichtigheid opzij schuiven, op het veld aan komen schuiven en samen genieten van onze luchtsport. Ik heb de regels niet verzonnen, maar probeer ze na te leven.

19. ivan29

ivan29

Lid geworden:
    8 jul 2016
    Ik ben niet zo snel geagiteerd hoor, maar ik vond de toon niet zo gastvrij voor een gemeenschap die naar verluid iedereen met open armen ontvangt. Genoeg gezeik, bedankt voor de links en vliegen met die hap ( als de wind gaat liggen)

20. Evert C.

Evert C.

Lid geworden:
    21 nov 2013
    De groep vliegers die op HIA vliegen zijn stuk voor stuk mensen die bereidt zijn om in anderen te investeren, er heerst een (bewezen) mentaliteit waar menigeen een puntje aan kan zuigen.
    Echter wij zitten in een gedoogsituatie waardoor we erg moeten letten dat we de regels niet overtreden. Die regels zijn door de BOA wat duidelijker omschreven waardoor wij ook naar anderen kritisch moeten zijn, we zijn als groep ook afhankelijk wat een andere vlieger op een ander tijdstip daar uitspookt. Kortom een eenling kan het voor een hele groep verknallen, daarom lijkt de toon in jouw ogen mogelijk niet gastvrij. De BOA maakt geen onderscheid wie er op het veld staat te FPVen, het is dan gelijk over en sluiten.

Je bent welkom op het veld, het is van iedereen en hoop je daar een keer te ontmoeten.

ivan29 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina