Hendrik-Ido-Ambacht Airport.

Ed ken dat gevoel.
Elke keer als een heli omtoverde als een puzzelstukjes van 500 stuks baalde ik van de hobby. Dan had ik zin om de hele pleuriszooi in de container te gooien.

Maar het klote van de kleine quad is dat het zo duur is...in vergelijking met een F450 size quad.

ik ken het, ik heb mijn heli wel eens 3 keer op 1 dag de grond in geboord. eerste 2 keer licht, de 3e keer total.... heb in die jaren al heel wat verloren door schade.
maar een model tijdens vliegen gewoon kwijtraken, en geen indicatie hebben welke richting op te zoeken.
das echt balen. das echt weer een nieuw gevoel.

anyway.... wie weet.

je hebt pb ralph

groet van ed

@Jaginder,
Ik kan vandaag helaas niet komen , ik vier namelijk vandaag mijn verjaardag ipv 29 april, de rest van de week kan ik wel.
@ed, jij mag ook wel mijn mijn spullen vliegen hoor en dat nog op mijn eigen risico ook, dat vertrouw ik jou wel toe.

Groeten,
Martin.

@Jaginder,
Woensdag lijkt mij de de beste dag voor ons 18 graden en windkracht 2-3 en niet te veel zon.
Dan kun je nog even simmen en als je eenmaal de goede reflexen hebt, gaan we de laagdekkers proberen.
Ik hoor het wel.
Groeten,
Martin.

Met Jaginder komt het helemaal goed.
Nog klein beetje kwestie van gewenning.

Wat hij uitzonderlijk goed kan met zijn vliegtuigen.... Langzaam rollen en toch kaarsrecht doorvliegen.
Heel snel rollen is makkelijk, maar om dat langzaam te doen moet je ook corrigeren. Dat lukt mij nog lang niet zo mooi zoals Jaginder dat doet.

@jaginder : als je heel fanatiek bent kan je op deze site : The R/C Aircraft Proving Grounds - On-line Calculator
een excel file downloaden en daar alles invullen en dan heb je je gegevens waar je servo aan moet voldoen.
Maar waarom het wiel opnieuw uitvinden ? Als je een bestaand model hebt zou ik gewoon de bouwbeschrijving aanhouden en servoos zoeken die dezelfde specificaties hebben als die aanbevolen worden door de fabrikant .

zeg mensen waarom deed het forum een paar dagen niet?

Ed ik ga zo weer zoeken of anders met een stok in het water ik denk dat het weinig helpt!

over paar minuutjes ben ik er.

gr, jordy

Omdat er overgeschakeld is naar een andere server, je moet daar een mail over gehad hebben.

Laatst bewerkt door een moderator:
@Jordy
modelbouwforum.nl is naar een andere server verhuisd, HIA Airport is daar een onderdeel van. Dus tijdens de migratie van de ene naar de andere server ligt het verkeer domweg stil, ook HIA Airport was daardoor een bepaalde tijd niet bereikbaar.
Trouwens, ik kon maar een korte tijd niet op de server.

aardig snelle server ook trouwens, opent het forum nu toch wel een stuk sneller hier.

dank jordy voor het nog zoeken. heb er gisteren total maar 5 uur rond gelopen. was stuk, zwaar verveeld, rug pijn, en gloeiende poten.... dus op zich was het best goed te doen dat heen en weer wandelen :-)

maar.... niets gevonden, ben zelfs nu alle bulten afgeweest, zon beetje alles wel tot zon 150 mtr rond mijn zitplek.
zelfs aan de overkant van de weg, en bijde kanten van de sloot afgespeurd...
helemaal niets...... dus. tis of de sloot, of iemand was mij voor, en heft hem mee.

ik kom er alleen nog om mijn volgende vliegtuig, quad of whatever te vliegen.
sparen voor een nieuwe nu.

groet van ed

@ JERP:
Tegenwoordig zit niet overal een handleiding bij.
Zelfs de zwaartepunt ontbreekt.
Ik heb een f16 van PRODESIGN; daar zit niets bij.
Soms wordt gezegd: zoveel gram servo.
Probleem: de ene servo levert meer kracht dan de ander.
En je wilt de toestel zo licht mogelijk houden.
Dus niet "te zware servo's"
Een vuistregel is handig; zoals: beginners toestel tot zoveel gram- zoveel nm en voor 3D toestel en jets tot zoveel gram- zoveel nm ( zonder ingewikkelde berekeningen).
Dan is de keuze een stuk makkelijker voor niet techneuten zoals ik.

Laatst bewerkt:
Ik heb net nog van 15:00 tot nu gelopen langs water door die grote struiken bomen heuvels water riet en de grond.
Alleen wat kleding pvc rubber vuurwerk zakdoekjes en hout gevonden verder helemaal niks
Niet wat we zochten! Jammer!:(:(

nogmaals dank jordy, maar spijt mij te zeggen maar ik heb het opgegeven.

@jaginger, tis toch een impeller jet, neem gewoon 9 grams servo's, met metal gear, en zo rond 2.5 kg ofzo, gaat echt wel goed komen.

groet van ed

Back