Hep Cat 1946

Discussie in 'Bouwen en Vliegen' gestart door jef, 6 aug 2018.

  1. Gea

    Gea

    Lid geworden:
    23 dec 2012
    Berichten:
    793
    Jef
    Een vraag over die carburator, haaks op de inlaat trommel zitten twee boringen . Een grote en een kleine?
    Is het de bedoeling dat op "ralantie" het grote gat naar de inlaat van de motor gericht is en het kleine naar de buitenlucht?
    Toevallig geen tekening of schets van die carbu gemaakt?
    Dirk
     
  2. jef

    jef PH-SAM

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    1.919
    Locatie:
    Hulshout België
    Volgens mij is het een soort "ralentie" Dirk , het kleine gaatje , 0,5 mm , komt juist vrij als de doorlaat van de smoorklep bijna sluit .
    Ik heb een tekening van de carbu gemaakt en ook een pdf van de tekening , zo kan iedereen ze openen .
    Van het heveltje heb ik er enkele laten laseren , daar mag je wel ééntje van hebben .
    Met de tekening nog eens te bekijken zie ik dat item 8 er niet op staat :oops: , maar dat kan geen problemen opleveren , op de samenstelling kan je duidelijk zien wat de bedoeling is .

    Groeten Jef
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Gea vindt dit leuk.
  3. Gea

    Gea

    Lid geworden:
    23 dec 2012
    Berichten:
    793
    Bedankt Jef.:thumbsup:
    Die ga ik ook maken voor mijn mills. En item 8 … t'ja da is nu ni echt geen probleem ;)
    Volgens u moeten de twee gaatjes dus gelijk zijn ( 0.5 mm) ?
    En euuu, ja zo een hendeltje wil ik wel overkopen.

    Dirk
     
  4. jef

    jef PH-SAM

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    1.919
    Locatie:
    Hulshout België
    Op de tekening in het artikel zijn ze zo te zien inderdaad niet van dezelfde diameter , maar ik dacht , groter boren gaat altijd nog , en eerst misschien zo eens proberen ,
    het blijft natuurlijk de vraag of de carbu veel effect gaat hebben en of het toerental enigszins regelbaar is , compressie blijft immers gelijk ?

    Groeten Jef
     
  5. Gea

    Gea

    Lid geworden:
    23 dec 2012
    Berichten:
    793
    Nog eens bedankt Jef voor de tekeningen en de snelle levering van het hefboompje.
    De aansluiting is aangepast aan mijn mp jet 040 ( MF 5 i.p.v. MF 6 )
    Als het een beetje meezit zal ik het morgen proberen.
    Dirk
    [​IMG]
     
  6. jef

    jef PH-SAM

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    1.919
    Locatie:
    Hulshout België
    Ziet er goed uit Dirk , ben benieuwd hoe de MPjet erop reageert , groeten Jef
     
  7. gerjanmonohull74

    gerjanmonohull74

    Lid geworden:
    9 apr 2014
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Zevenaar, favoriete vaarlocatie Breuly
    Prachtig stukje techniek zeg , dit is een hele nieuwe wereld voor mij
     
  8. Énke Blériot

    Énke Blériot PH-SAM

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.876
    Locatie:
    Zwolle
    En kom vooral naar de DOW...zie je het allemaal in werking!!!
     
  9. Gea

    Gea

    Lid geworden:
    23 dec 2012
    Berichten:
    793
    Eindelijk tijd gevonden om de carburator te proberen.
    Mijn bevindingen : de naald mag iets scherper , de afstelling is nogal grof , anders de zitting iets kleiner ( 0.8 mm i.p.v. 1mm )
    De doorlaat van 0.5 had ik al vergroot naar 0.6 en dat is groot genoeg voor de jet 040.
    Maar enkel als hij hééél scherp afgesteld staat blijft hij draaien met de gas dicht.
    Bij een normale ( juiste) afstelling verzuipt hij op leegloop na enkele seconden. Nog wel werk aan dus.
    Misschien nog eentje maken zoals deze?
    https://shop.strato.de/epages/61316...7/Products/"RC-Vergaser für 040 & 1,8 Diesel"
    Die heeft een o.a. een aparte lucht stelschroef;

    Dirk
     
  10. jef

    jef PH-SAM

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    1.919
    Locatie:
    Hulshout België
    Eindelijk terug bezig aan de Hep Cat , gaat hij misschien toch nog in orde komen tegen de zomer :rolleyes::cool::D

    Romp van de nodige dwarsbalkjes voorzien , achteraan afgeschuind en tegen elkaar gelijmd , evenals de staartvin gelijmd
    DSCN5973.JPG

    DSCN5974.JPG

    Groeten Jef
     
  11. jef

    jef PH-SAM

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    1.919
    Locatie:
    Hulshout België
    De "neus" in wording , de spinner gaat nog een beetje een uitdaging worden denk ik :confused:
    Volgens de tekening is hij van balsahout en wordt met 2 houtschroefjes in de zijkant vastgezet op de prop o_O
    een "prefab" exemplaar zal sowieso niet passen , gezien de stompheid :eek:

    DSCN5975.JPG

    DSCN5976.JPG

    Groeten Jef
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  12. stunthenk

    stunthenk PH-SAM

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    1.334
    Locatie:
    Amersfoort
    Zou de dop vastzetten met magneetjes kunnen?
     
  13. jef

    jef PH-SAM

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    1.919
    Locatie:
    Hulshout België
    Misschien , maar ik vraag me af bij de combinatie van toerental en trillen van 't dieseltje , het geheel blijft zitten , enfin , ik ben er nog niet uit :confused:

    Ondertussen het neuskapje al ruwweg gevormd
    24.JPG

    Groeten Jef
     
  14. jef

    jef PH-SAM

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    1.919
    Locatie:
    Hulshout België
    Dieselbakje :)
    25.JPG
    Groeten Jef
     
  15. Énke Blériot

    Énke Blériot PH-SAM

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.876
    Locatie:
    Zwolle
    Ligt het fff stil?
     
  16. jef

    jef PH-SAM

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    1.919
    Locatie:
    Hulshout België
    Tja , (te)veel werk met mijn reguliere job en daardoor weinig hobbytijd :(:(:(
    59299249_10216670012495896_3667829769304539136_n.jpg
    61206100_10216858993660307_5722051492416847872_o.jpg

    Groeten Jef
     
    Ton van Munsteren en Énke Blériot vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina