Herbouwverslag Kyosho burns

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door ShadesInBlack, 4 aug 2008.

1. Littlebird

Littlebird

Lid geworden:
    22 nov 2008
    heej shadesinblack
    meschien is het een optie om een nieuw differentieel te kopen in het midden. bijvoorbeeld van protech. en deze pas te maken op de auto. dit heb ik ook zitten overwegen maar omdat ik waarschijnlijk bigscale ga rijden heb ik dit niet gedaan en wil ik er "geen" geld aan uitgeven. ik heb ook geen centertandwiel kunnen vinden. meschien als je je ogen openhoud bij verschillende nitro modellen dat er vast wel ergens ene tussenzit die erop lijkt of wellicht er gelijk op past.

de voorstediff zat helemaal zonder speling met shimrings vast. helaas is mijn kegeltandwiel weer kapot. de grote en kleine zeg maar. achterblijft deze goed zitten dus waarschijnlijk zit die wel goed. ik denk dat de plasticblokken waar het voordiff inzit is uitgesleten of verlopen. Maar heb jy een foto van je gelockte diff? dat met dat busje. want dat lijkt me eigenlijk wel een goed idee, want lijmen vind ik niks. harstikke bedankt alvast!:)

2. robin_phaser4rs

robin_phaser4rs

Lid geworden:
    10 nov 2008
    De tandwielen die dus slijten bij littlebird zijn de tandwielen die het diff aandrijven voor de duidelikheid:) Ik heb ook geen stalen tandwiel meer kunnen vinden voor de burns. Eventueel van een andere nitro auto zou een goede optie zijn. Het makkelijkste is denk ik om dit in samenwerking met een modelbouwzaak uit te zoeken, aangezien zij het makkelijkst toegang hebben tot de maatvoeringen van tandwielen. Via internet heb ik in elk geval nog nooit maten van tandwielen op kunnen zoeken. Het zou moou zijn als we jouw burns toch nog rijdend kunnen krijgen littlebirdje:) vond het racen altijd wel gaaf. En als jij bigscale gaat rijden rijdt jij misschien dalijk mijn phaser 4 rs stront haha. Dat is niet de bedoeling maat! haha. latersss

3. Littlebird

Littlebird

Lid geworden:
    22 nov 2008
    robintjuuh! jah zou mooi sijn man lekker racen met 2 waggies:p en tuurlijk gaak jou stront rijden maat:D maar moeten binnenkort is kijken of we middendiff kunnen locken wat shadesinblack ook zegt. kan ik mooi nog paar litertjes oprijden en dan zijn me bandjes ook vort op:)

meschien zou je van een andere auto van kyosho of dergelijke een tandwiel kunnen krijgen van een ander model. die er wel oppast. meschien als je contact op neemt bij kyosho dat hun het daar weten.

4. ShadesInBlack

ShadesInBlack

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Heb geen foto's van dat lockende buisje, zat op mij ultrex die al een tijdje verkocht is.
    Ik hoop dat alles ook geldt bij de burns:
    Diff open en alle tandwielen eruit. Dan zie je normaal aan beide kanten het uiteinde van de as waar de dogbones in zitten aan de buitenkant van het diff. Zoek een buisje met binnendiameter dezelfde (min of meer) als de buitendiameter van die as. Normaal zit het tandwiel op die as (binnenkant diff) geborgd door een dwars asje door de as. Als je nu aan beide kanten van het buisje een gleufje zaagt waar dat borgasje in past en je schroeft het diff in elkaar, dan zit deze gelocked. De lengte van de buis moet precies even lang zijn als de binnenholte van het doff, dus even meten met je schuifmaat. Vermijden dat de borgasjes eruit schuiven heb ik toen gewoon gedaan door kleine tywraps om het buisje te spannen ter hoogte van die borgasjes.
    Wel even werk om het juist te krijgen, maar erg efficiënt.
    Een andere diff is een optie, maar dan moet ik er eens op stoten. Dit is een low budget projectje. Ik kijk nog even rond.

5. ShadesInBlack

ShadesInBlack

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Net tegengekmen dat het part nr van een stalen tandwiel met 53T zou moeten zijn: BSW19
    Nu nog eens navragen of dat nog te krijgen zou zijn...

6. Littlebird

Littlebird

Lid geworden:
    22 nov 2008
    heej shades, bedankt voor de info over het diff ik zal van het weekend eens gaan kijken of we dit gemaakt krijgen. En tandwiel van staal zou wel mooi zijn maar gaat wel geld kosten denk ik. omdat een plastic tandwiel al 20 euro kost. Mijn is ook low budget en ik was van plan er niks tot niet veel meer aan uit te geven omdat ik toch een andere auto ga rijden waarschijnlijk. En omdat dat kegeltandwiel voor kapot is wil ik hem achterwiel aangedreven maken zodat ik die voor niet hoef te vervangen. (en lekker driften:p)haha.

7. ShadesInBlack

ShadesInBlack

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Net even prijs gevraagd van dat stalen tandwiel BSW19. Het is nog verkrijgbaar en blijkt €34 te kosten.
    Ben nog aan het twijfelen of dit de moeite is of niet.
    Enerzijds zijn we dan van de tandwielperikelen af, anderszijds is dit zo wat het dubbele als wat ik voor het gehele chassis gegeven heb...
    Hoeveel kost een ander doorsnee main spur in staal?

8. robin_phaser4rs

robin_phaser4rs

Lid geworden:
    10 nov 2008
    dat is nogal een duur tandwiel. Normaal gesproken ligt de prijs van een stalen tandwiel tussen de 15 en 25 euro. Ik vind het zeker niet de moeite waard. Je kunt het middendiff zo maken dat hij dit tandwiel niet meer stript. Maar jij had geloof ik op moment een zelfgegoten tandwiel toch? Of eventueel een stalen tandwiel van een andere auto met ongeveer dezelfde afmetingen pas maken. Voor mn maat is vooral het probleem dat zijn voorste difftandwiel kapot gaat. En nu wil hij zijn burns opgeven en dat vind ik op zich wel jammer want dan heb ik niemand meer om mee te racen:p

9. ShadesInBlack

ShadesInBlack

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Wel ik vond het ook niet goedkoop. Het zal natuurlijk niet veel gevraagd zijn.
    Wel ik heb inderdaad die afgegoten tandwielen, maar voorlopig heeft geen enkele het volgehouden. Na zo'n 5 minuten gestript. Ik zoek nog, maar het is akl een tijd geleden dat ik nog kon testrijden.
    Ander tandwiel lijkt mij een goeie optie, alleen zoals gezegd op eentje stoten die er op past.
    Ja op een bepaald moment moet je kosten afwegen. Anderzijds als er al veel werk in zit is dat nog wel de moeite.
    Ik laat het nog even open.

10. Littlebird

Littlebird

Lid geworden:
    22 nov 2008
    ik zelf heb plastic en werkt nog goed. maar ik zou 34 euro er niet aan uitgeven meer, wellicht als je echt door wil met de burns is het een optie om een compleet diff te kopen (desnoods 2e hands) en die erop te maken. met tandwielen had ik altijd het probleem dat door de torsie van me chassis en de torsie van me motorsteunen de koppeling bijna een halve centimeter van het tandwiel afkwam waardoor deze kaal werd gedraaid. Dit heb ik opgelost door andere motorsteunen te kopen / andere onderplaat te maken van 4mm allu/ blokjes achter me diff. Dit werkt hartstikke goed en blijft netjes op zijn plaats zitten.

Moet alleen nog steeds keer me kapje overspuiten:p maar ben nog niet helemaal uit welke kleur, zal parelmoer staan als ze die nog verkopen? kep zwarte velgen (orrigineel zijn ze wit) eronder liggen. nog bedankt voor het nummer van stale tandwiel mocht het zijn dat ik er ook een nodig heb hoef ik niet meer te zoeken naar nummertjes.

Laatst bewerkt: 10 dec 2008
  11. robin_phaser4rs

robin_phaser4rs

Lid geworden:
    10 nov 2008
    "quote: onderplaat te maken van 4mm rvs / blokjes achter me diff".
    Maak er maar 4 mm aluminium van zou t niet:p mafkaas. as da RVS is krijg je m nog nie voouitgebrand:p

12. ShadesInBlack

ShadesInBlack

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    ja das wel waar.
    straf dat je onderplaat tordeert. Ik hou er mij nog wel eens mee bezig en kijk wat mijn opties zijn. Ander diff is mogelijkheid.
    Ben nu ook nog bezig met het kapje, al is het af en toe sporadisch.
    Beetje bij beetje verandert dat wel.
    Toon ik dan wel eens.

13. Littlebird

Littlebird

Lid geworden:
    22 nov 2008
    ok jonge wat jy wil tis alluminium ook goed. tis iig beter dan standaart die ik had. vant weekend maar is kijken voor me middendiff. kapje komt nog wel is minder belangrijk dan rijden. want je kan een mooie kap hebben maar als je dan niet kan rijden ist ook dom.

14. ShadesInBlack

ShadesInBlack

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Nee kapje is minder belangrijk, maar maakt het wel af. Ik wil vooral eentje functioneel om vuil buiten te houden. En het is leuk.

15. Littlebird

Littlebird

Lid geworden:
    22 nov 2008
    ja is zeker leuk mooi kapje. bij mij is niet echt functioneel. de troep komt onder de kap door omdat ik een rechte onderplaat heb. orrigineel is deze aan de zijkant ietwat omgebogen. maar meschien weet iemand waar mooi spuitbusje met parlemoer lak kan krijgen. of flip/flop. kap is pas geleden gerepareerd en wil deze weer netjes overspuiten maar onze plaatselijke rc shop heeft geen parlemoer of flip/flop lak meer staan. Moet nog steeds keer dat middendiff proberen te maken met dat buisje. was super oplossing en kost niks:p nou alleen nog netjes zien te maken, maar dat komt ook nog wel goed:cool:

16. ShadesInBlack

ShadesInBlack

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    héhé succes ermee.
    We hebben hier wel een manueel plooibankje staan om zo'n hoekjes even te plooien. Maar ja, daar heb jij nu weinig aan..

17. Littlebird

Littlebird

Lid geworden:
    22 nov 2008
    ja bedankt moet even kijken wanneer ik tijd heb voor me middendiff, denk dat het kerstvakantie word. en ik kan zelf ook de randjes omzetten maar heeft geen zin bij mij want ik rijd toch niet vaak omdat ie elke keer kapot gaat.

18. robin_phaser4rs

robin_phaser4rs

Lid geworden:
    10 nov 2008
    nou mensen,
    vandaag eindelijk weer eens gereden met de burns van littlebird. Tandwiel in voordiff zo goed mogelijk opgelapt (was slechts licht beschadigt). Hij heeft denk ik 3 tankjes kunnen rijden en toen was het helemaal over. Tandwiel nu helemaal kaal. Mja, wel weer 3 tankjes plezier gehad haha! Jammer dat het zo'n pechauto is.
    Gr Robin

19. Littlebird

Littlebird

Lid geworden:
    22 nov 2008
    heejj, nog maar keer gereden met de burns:p dit keer met locked middendiff dus alleen achterwiel aangedreven. Best lastig om in enigzins rechte lijn te rijden. haha, maar wij hebben middendiff gelocked door middel van inbus m3. dit werkte hartstikke goed en aan de voorkant alles leeg gehaald. nou maar hopen dat ik nog die paar liter nitro op kan rijden zonder dat ie kapot gaat. kapje is opnieuw gespoten vant weekend maar even afwerken dan komen er wel weer fototjes online.

20. ShadesInBlack

ShadesInBlack

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    ben benieuwd. Mijne ligt vooralsnog al even stil.
    Heb zo wat prioriteiten (geboortekaartjes en dergelijke...) maar tijdens de late uurtjes zorg ik voor wat afwisseling qua rc..

Deel Deze Pagina