Herbouwverslag Kyosho burns

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door ShadesInBlack, 4 aug 2008.

1. Littlebird

Littlebird

Lid geworden:
    22 nov 2008
    zou iemand mij even willen vertellen hoe ik die plaatjes kan uploaden? want ik begrijp er weinig van, (blond ofzo). btw kap is netjes en rijden doet ie als un gek (spinnen ook) achterwiel aangedreven is toch iets moeilijker rijden dan ik dacht(A)
    foto's volgen nog, als iemand zo vriendelijk is om mij te helpen:)

2. ShadesInBlack

ShadesInBlack

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Ik zet ze altijd hier op via Imageshack. Lukt ok. Daar uploaden en de forum-link kopiëren hier.
    Ik heb ondertussen dat setje van mede-forummer Prince in beslag :) genomen.
    Laat je (misschien met foto) nog eens exact zien wat je nog kunt gebruiken? Ik heb de doosjes nog niet kunnen nakijken, maar mogelijk kun je dan weer verder.
    Succes.

3. Littlebird

Littlebird

Lid geworden:
    22 nov 2008
    hehe na een paar uur zoeken ist me gelukt, nou even kijken of ie werkt,
    de burns met verlichting en de nieuwe kap
    http://www.foto-uploaden.nl/upload/a7338bda95c51905fe0cd6a0ce6eb301.jpg

nog een keer van bovenaf:
    http://www.foto-uploaden.nl/upload/3167e8ae990813e0feb653be0d48672d.jpg

beetje algemeen
    http://www.foto-uploaden.nl/upload/b73ba059873716ebf4d9bc5619799972.jpg

en het gene wat ik eigenlijk nodig zou hebben is dit compleet: (op de onderplaat na)
    http://www.foto-uploaden.nl/upload/d6f438de4eaabdc8fd8d5840e5dddbc7.jpg

maar ik denk toch dat ik met deze auto stop met rijden en overga op bigscale dus vind het zonde om nog veel geld aan uit te geven.

Laatst bewerkt: 26 dec 2008
  4. verbeke

verbeke

Lid geworden:
    23 feb 2008
    bij mij werkt alleen de onderste link?

5. Littlebird

Littlebird

Lid geworden:
    22 nov 2008
    heej, bij mij werken ze allemaal. ook via andere pc. ksal is even kijken of het aan de link ligt. en anders moet je even kijken of je internet wel goed is.

nieuwe update: kyosho burns heeft het loodje gelegd. stang van me zuiger naar aandrijfas (alsk het goed heb de zuigerstang) is gebroken. was lekker un uurtje aant rijden zonder problemen en stopte met een plof en toen wast gedaan. motorblok uit elkaar gehaald (force 3,5cc factory) en bleek die stang afgebroken te zijn. Waarschijnlijk word ie pas over een hele hele lange poos gemaakt. blok is verder niks aan kapot of krom. Maar volgende week even in de diesel leggen en kijken of er toch nergens schade is wat op het eerste oog niet te zien was.

6. verbeke

verbeke

Lid geworden:
    23 feb 2008

nu werken ze bij mij ook.

mooie wagen

Laatst bewerkt: 26 dec 2008
  7. ShadesInBlack

ShadesInBlack

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    de kap ziet er dik in orde uit. Alleen die spoiler... Laat hem er beter af :)
    Over de ledjes zal ik niet discussiëren.
    Hetgeen je nodig hebt: dat is gewoon heel de aandrijving met zowel voor- als achtertrein! Je kunt beter ergens een tweedehands op de kop tikken. Ik dacht dat je ergens een een kegeltandwiel vandoen had?
    Zuigerstang gebroken is natuurlijk heel wat minder... Misschien heb ik nog wel wat liggen. Met eens wat je juist zoekt: afmetingen tussen de centers en dikte.
    Goed van je speeltje eens helemaal te zien. Mijne komt met een beetje geluk ook binnenkort. Nog even vakantie..

8. robin_phaser4rs

robin_phaser4rs

Lid geworden:
    10 nov 2008
    haha die spoiler is zoals jij al voorspelt hebt na de eerste keer rijden al in stukken gevallen:p ik ben nog niet bij littlebird geweest, maar ik ga vandaag even meekijken naar zijn blokje denk ik. Hij kan inderdaad beter een compleet tweedehandse auto kopen. Na grondige inspectie bleken alle lagers en bussen veel speling te hebben. Sonde van zo'n mooi oudje:) mja...latersss

9. Littlebird

Littlebird

Lid geworden:
    22 nov 2008
    ja die spoiler was niet alles, maar daar was die eigenlijk ook niet voor bedoeld. meer voor show op de kast (waar die vanaf nu de rest van zijn leventje blijft). Ik heb toch besloten om geen investeringen meer in deze auto te doen. waarschijnlijk koop ik binnenkort een 1/6 bigscale van iemand over. En aangezien deze auto eigenlijk helemaal aan vervanging toe is.. Dus hij is vanaf nu af aan een officieel show model (even alles poetsen en polijsten) maar bedankt shades kapje is inderdaad best leuk geworden. maar om eerlijk te blijven: ik heb niet de goede verf gebruikt en dat zie je ook wel een klein beetje. de ledjes moeten nog even afgewerkt worden want het ziet er nog maar beetje schraal uit zo. maar dat komt nog helemaal goed als ie de laatste keer uit elkaar gaat.

10. Littlebird

Littlebird

Lid geworden:
    22 nov 2008
    vant weekend de burns maar helemaal uit elkaar gehaald, tot op de laatste schoef. Nou alles mooi schoonmaken en evt de schroefjes/boutjes/moertjes die verroest zijn of vies zijn vervangen en alles verder schoonmaken en/of overspuiten en dan word het de een mooi showmodelletje voor op de kast. Het heeft geen zin meer om de burns te blijven maken want alle delen van de aandrijving zit speling op. dus ik zou eigenlijk de hele aandrijving moeten vervangen maar omdat ik daar het geld niet voor heb, en toch stop met nitro rijden (overstap bigscale) heeft dit geen zin meer. als ik klaar bent met schoonmaken en alles netjes weg te werken plaatsk nog een fototje.
    ps. die spoiler is eraf want da werkt toch niet haha viel er binnen 5 minuten al vanaf omdat ie te slap was:p
    pps. mensen reviseer je burns (met kogellagers) en rijden, die auto's zijn te mooi om te verstoffen op zolder! haha

11. ShadesInBlack

ShadesInBlack

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    ik zag op de belgische kapaza net eentje staan voor 30 euro. De staat weet je daarmee niet, maar mogelijk kan dergelijke wel als donor dienst doen. Doe ik eigenlijk ook.
    In elk geval: laat je resultaat eens zien.
    Mijne ligt nagenoeg stil nu wegens gezinsuitbreiding. Meer naar de zomer toe rij ik wel nog een keer een testritje. De kap is nog bezig, maar ligt dus nagenoeg stil.

12. robin_phaser4rs

robin_phaser4rs

Lid geworden:
    10 nov 2008
    hey shades in black,
    heb je toevallig een link van die advertentie of is hij al weg? de burns ligt naar mijn weten nu compleet uit elkaar voor een grondige schoonmaakbeurt. Hij is van plan hem voor de show op de kast te zetten, wat natuurlijk doodzonde is, maar hij is aan het sparen voor een bigscale en wil nu even niet investeren in de burns. Maar wellicht als hij voor een spotprijs een donorauto kan kopen, dat hij over te halen is:p
    gr Robin

13. ShadesInBlack

ShadesInBlack

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    even gezocht, maar die advertentie vind ik niet meteen terug. Voor die prijs zal hij wss al weg zijn, is ook al even geleden.
    Je moet altijd bedenken of het nog de moeite waard is. Wie weet staat hij met een kleine opwaardering weer in topvorm.
    Iutkijken op de 2de handssites zou ik zeggen.

14. Littlebird

Littlebird

Lid geworden:
    22 nov 2008
    ja, ik heb op de nederlandse marktplaats ook een burns gevonden. zag er nog perfect uit voor 100 euro. Maarja zoals robin_phaser zegt ik ben aan het sparen voor bigscale dus investeer even niks in de burns. ik zal ff paar fototjes laten zien van de laatste keer dat ie heeft gereden en hoe die er toen bij stond.
    foto 1:
    http://www.foto-uploaden.nl/upload/d766aaf55ff6a1c9f3c81595c117ef38.jpg
    foto 2:
    http://www.foto-uploaden.nl/upload/f62c634f858462b8501ab55a3cc4ca7c.jpg
    foto 3:
    http://www.foto-uploaden.nl/upload/335de7f10481397920f179340fc4cf3c.jpg

ps. die rare lelijke vleugel is eraf gehaald want die viel toch alleen maar uit elkaar. haha!
    Ben benieuwd op de reactie. groetjes!!;)

15. ShadesInBlack

ShadesInBlack

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Staat er wel ok bij. Die opbouw met andere onderdelen blijf ik geslaagd vinden.
    Hoe remde hij bij jou? Dat ene schijfje is mij toch een beetje weinig.

16. robin_phaser4rs

robin_phaser4rs

Lid geworden:
    10 nov 2008
    wat ik me kan herinneren remde hij goed zat. Een tijdje zelfs zo erg dat bij de minste aanraking van de remhendel de boel blokkeerde:p Ik denk ook dat het remvermogen meer te maken heeft met de kracht waarmee je je remschoentjes op de schijf kunt drukken dan het aantal remschijven wat je hebt. Bij meerdere schijven word de kracht van de servo verdeelt over beiden en word de kracht per schijf dus minder. Voordeel is dat je voor en achter onafhankelijk in kunt stellen. Wanneer kunnen we weer een update van jouw kant uit verwachten?

17. ShadesInBlack

ShadesInBlack

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    jah, ben 2de keer papa geworden, even ziek geweest, enorm druk op het werk..
    Allemaal factoren die niet in mijn voordeel werken.
    Al wat rc is, staat al een hele tijd te wachten op wat aandacht van mij. Het jeukt, maar geen tijd...
    Ik heb de kap nog wat bijgewerk met glasvezel, maar das ook al weer enige tijd geleden en is verre van af.
    Ik compenseer dus met af en toe het forum in het oog te houden tussendoor. Het is niet veel, maar toch iets.

18. robin_phaser4rs

robin_phaser4rs

Lid geworden:
    10 nov 2008
    hey shades in black,
    zijn er nog vorderingen met je burns? ben eigenlijk wel benieuwd!
    groeten Robin

19. ShadesInBlack

ShadesInBlack

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Een klein beetje, maar te weinig om te melden.
    ik heb een laatste poging gedaan met een afgegoten hoofdtandwiel: gietepoxy metaal- en glas gevuld. Na 10 minuten om zeep. Nu heb ik er maar het originele in gestoken. Maar ben aan het experimenteren op het werk met metaal gieten. Wie weet.
    Voorts staan de kap en de sideguards klaar om een volgend laagje glasvezel te krijgen.
    Ik kan er af en toe een beetje aan verder werken, maar zeer gestaag.
    Er volgt meer, wanneer, dat is wat anders. Maar ik maak altijd af wat ik begin. Ik wil ooit deftig met die burns kunnen rijden!
    Foto's volgen ook nog wel.

20. ShadesInBlack

ShadesInBlack

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Ik heb foto's!

De kap is al een stukje verder. De vorm begint in orde te komen (heeft heel lang stil gelegen). Al ziet hij er nu nog niet uit natuurlijk.

Aan de onderkant zie je de sideguards. Zelfde manier gemaakt als eerder getoond in dit topic. Maar die van eerder van snel gebarsten en de vorm was nog niet ok. Deze nieuwe versies hebben een betere vorm en ik heb ze een buitenlaag glasvezel en epoxy gegeven. Misschien nog een binnenlaag, dan denk ik een sterke sandwich te hebben. Een sideguard moet eigenlijk taai zijn, maar goed dat kan ik dus niet maken. Dan maar zo sterk mogelijk.

De kap eens vanbinnen bekeken. Je ziet nog een beetje wat er van het originele overgebleven is. Niet al te denderend veel. Alle bijgezette vormen zijn op de manier verkregen met het schuim binnenin. Traag werkje, maar ik kan er toch maar nu en dan mee verder doen. Niet erg dus.

Nog eens onder de kap. De doos met BURNS op heb ik een beetje hermaakt omdat het erg duwen was om de batterijen erin te krijgen. Nu is het wat ruimer. En alles past netjes. Daar hadden de ontwerpers van de burns indertijd toch kunnen opkomen.

Nog een detail van de spoilermount: deels geplukt van een oude probe (net als de kap).
    De zijplaatjes zijn zwarte kunststof: afgemeten en gezaagd. Ik had een spoiler gemaakt, maar leek nergens op. Dit blijft dus maar kaal tot ik wat beters geschikt vind. Een nieuwe spoiler is mij te duur. Iemand eentje op overschot?

Volgende update: wie weet waneer...

Laatst bewerkt: 8 jun 2009

Deel Deze Pagina