Herbouwverslag Kyosho burns

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door ShadesInBlack, 4 aug 2008.

1. robin_phaser4rs

robin_phaser4rs

Lid geworden:
    10 nov 2008
    erg goed bezig! ziet er allemaal heel goed uit. en leuk dat je zo goed overweg kan met die plastics zodat je zelf onderdelen kunt maken. ga zo door in ieder geval!

2. ShadesInBlack

ShadesInBlack

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    wees gerust! Ik ben nu op dreef :)

3. Skirmitt

Skirmitt

Lid geworden:
    29 okt 2007
    Prachtig hoe je deze oldie terug tot leven brengt ! En hoe ! Blijven gaan man..

4. patrick dettmers

patrick dettmers

Lid geworden:
    8 mei 2005
    Niet te geloven dat het de zelfde auto is;). Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat van de kap

5. ShadesInBlack

ShadesInBlack

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    bedankt, dat geeft mij wat motivatie om door te gaan.
    Ik ben ook benieuwd naar het resultaat van de kap.
    Het is altijd een beetje experimenteren.
    Ik hou jullie op de hoogte.

6. ShadesInBlack

ShadesInBlack

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Maar eens een kleine update na weer een hele tijd van drukte..

Glasvezeltje op de binnenkanten van de sideguards. De buitenkanten hebben die achteraf ook gekregen.

Gisteren nog eens een run geprobeerd. Nu zit het originele tandwiel dat nog in nieuwstaat was, er op. Al mijn pogingen zijn voorlopig mislukt. Als de auto het goed doet, kijk ik nog wel eens voor een stalen tandwiel.
    De motor snokte, verzoop, rookte like hell, hoogtoeren stationair,... Alles wees op een lik aan de carb. Was niet af te stellen... Schroeven verdraaien leverde niets op. EEerste keer dat ik dit voor had.
    Heb de motor dan maar helemaal uit elkaar gehaald, niets gevonden, terug in elkaar En alles top nu!
    Het is dezelfde protech motor als op mijn enigma, maar tot mijn spijt merk ik dat ik die op mijn enigma tot nu toe niet zo goed afgesteld gekregen heb,... Deze burns rocks!
    Vandaag dus opnieuw, tussen 2 buitjes door in nat gras.

Ik zal wat later wat meer gerief uploaden, om één of andere reden lukt het momenteel niet bij imageshack.

Laatst bewerkt: 12 jul 2009
  7. ShadesInBlack

ShadesInBlack

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Volgende poging:

Terug wat bijwerken van de kap. Misschien op het eerste zicht niet veel verschil te merken, maar er zit wel degelijk verandering in. Al worden het eerder details, de globale vorm is er.

Tussenresultaatje na al wat schuur en plamuurwerk. Op de foto ziet het er al redelijk uit, in het echt is het nog wat minder...

Dan even van de hak op de tak:
    Bij mijn laatste (succesvolle!) proefritje, had ik telkens de linkervoorband zich op blies bij vol gas rijden (ballooning zoals we zeggen). Alleen die band dus. Waaraan kan dit liggen? Ik heb dit wiel er af gehaald en gezocht naar ongelijmde plaatsen. hier n daar wat lijm bij gedaan, maar lijjkt mij zo vreemd? Ideeën?

Laatst bewerkt: 13 jul 2009
  8. ShadesInBlack

ShadesInBlack

Lid geworden:
    21 mrt 2006

Toch eventjes een pose, voor alle duidelijkheid staat links de burns na de succesvolle rit, rechts de taiyo jet hopper die eigenlijk nagenoeg even vintage is als de burns.
    De bestuurster was op dat moment wel met de taiyo bezig (gelukkig). Ter info: de originele kap hiervan was rood of zwart. Ik had de zwarte, maar enige jaren geleden een 2de auto gekocht op ebay om mijn taiyo te herstellen en daar was een rode kap bij in flauwe staat. Helemaal opgemaakt terug en roze gespoten.
    Ik weet het, de roze buggy is veel cooler, maar ik speel toch graag met de burns.

Dit bij wijze van intermezzo...

9. ShadesInBlack

ShadesInBlack

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Ter zake.
    Met name de sideguards. Even fotootje van ritje in vochtig gras met de sideguards er op.

Ze doen dus wel degelijk hun werk! Binnenin ligt nog wel wat, maar dat zal weer schelen met de kap er op. Zoiets dus:

Klein minpuntje: zijdelings klapje tegen een staaf die in de grond zit in de tuin.
    Alles is nog heel, maar toch al duidelijke aftekening in de glasvezel die op die plaats al een stukje los is. Niet dramatisch, wel spijtig. Maar zo zal het nog wel gaan. Ze zijn wel erg sterk, ik kan de auto er zonder probleem aan opheffen. Ze geven niet mee, en dat is natuurlijk ook het probleem...

Het begint er op te lijken. Normaal krijg ik deze week ergens een zwarte spoiler binnen. Bij gelegenheid nog wat aan de kap verder doen.
    Ivm de kap: ik denk dat het niet nodig zal zijn om de ruiten open te snijden voor koeling (zal ik proberen dan). Indien toch, komt daar gaas voor. Voor de rest mogen er voorstellen gedaan worden voor kleur. Ik neig naar zwart (wat had je gedacht) of antraciet met misschien weer wat racestrepen. Plain, misschien wel een stickertje van kyosho erop (ironie aangezien het een kap van een probe is).

Laatst bewerkt: 13 jul 2009
  10. Littlebird

Littlebird

Lid geworden:
    22 nov 2008
    heejj shades! Ik ben eindelijk weer terug op het forum. Na veel andere dingen gehad te hebben met een tamiya drift auto en een bootje, kwam ik de burns weer tegen. Nouja in een helehoop onderdelen dan. Ik was bezig om er een show model van te maken omdat rijden niet meer ging helaas. De aandrijflijn was zo aan zijn einde dat ik beter een nieuwe kan kopen. De opbouw word het zelfde als de laatste foto's die ik ooit heb geplaatst, maar dan word de boel netjes opgepoetst. De plastic delen worden met bumpershine weer netjes ZWART gemaakt want het blinkt goed. Sommige kleine delen heb ik blauw gemaakt en de kap is ondertusse ook gespoten.
    De burns word alleen voor show model gebruikt dus word niet meer mee gereden.
    Als de rest van de projecten af zijn (incl de burns) wil ik er ooit een trekhaak opzetten met een tendemasser erachter. Dit zodat ik mijn tamiya tt-01 drift erop kan zetten. Binnenkort als mijn computer weer fatsoenlijk werkt komen er nog foto's hoe ver het al is en wat het eind resultaat is van het "oppoetsen".

11. ShadesInBlack

ShadesInBlack

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    hihi ben benieuwd.
    Ik ben nog niet verder dan de laatste foto's want net terug van vakantie.
    Misschien komende weken, maar heb nog wat ander werk eerst.
    Zeker eens je foto's tonen dan!
    Ik denk dat nog nooit een showmodel gemaakt heb en ook niet zal doen. Eens niet meer te herstellen zal het slopen vor onderdelen worden denk ik.
    Ik zou er ook geen in de living mogen zetten :)
    Anders zeker.

12. robin_phaser4rs

robin_phaser4rs

Lid geworden:
    10 nov 2008
    uit eerste hand (meegeholpen en gekeken) weet ik dat het een leuke vitrine exemplaar wordt! alle aluminium delen, aandrijfassen, uitlaat e.d. gepolijst en in blanke lak gezet. hier en daar wat deeltjes blauw. al het plastiek grondig gereinigd en in de bumperspray gezet. enigste is dat het spuitwerk van het kapje hier en daar loslaat. maybe dat dat ooit overnieuw gebeurd maar voorlopig nog niet. ik verwacht de foto's snel de definitieve opbouw is in volle gang. 75% done:D

13. Littlebird

Littlebird

Lid geworden:
    22 nov 2008
    yes yes yes! de burns is eindelijk klaar. Robin_phaser heeft gistere het motorblok in elkaar gezet en ik heb de laatste had gelegd aan de ophanging en middendiff. De foto's volgen nog zodra de lampjes er ook netjes in zijn verwerkt. Het kapje word ooit nog overnieuw gedaan maar moet even kijken wanneer want ik heb alweer een nieuw project opt oog. greetz

14. ShadesInBlack

ShadesInBlack

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    mooi, beter dan eenburns in de container lijkt mij!

15. Littlebird

Littlebird

Lid geworden:
    22 nov 2008
    heej, zo dacht ik er ook over. Jammer dat ie dan niet meer rijd, maar het is beter dan dat ie in de vuilnisbak beland.
    Na hard werken veel zweet en tranen verder is ie dan eindelijk af. (hij was al af maar duurde fftjes voordat ik foto's had gemaakt). alles tot het laatste schroefje uit elkaar gehaald en schoon gemaakt. de onderplaat is gepollijst en de onderkant is gespoten. de assen en wat andere metalen delen zijn gepollijst en het zwarte is amaal grondig gereinigd en glans gegeven met bumperblack. sommige kleinen delen netjes overgespoten. (als je goed kijkt zie je hier en daar nog een puntje voor verbetering maar zo extreeeem ver wil ik niet meer gaan. Dit koste mij al genoeg vrijetijd. Owja er ligt wel een beetje stof en troep op maar dat kwam van de boom afgevallen.

aanschouw "nieuwe" burns

CLEAN CAR
    http://foto-uploaden.nl/img6/05tvewn.jpg

de onderkant zilvergespoten. (lijkt beschadigt achteraan maar is niet)
    http://foto-uploaden.nl/img6/7pbvcl5.jpg

de achterkant
    http://foto-uploaden.nl/img6/rlsxmps.jpg

voor de andere mensen die het lezen. Gooi NOOOIT je burns weg. en anders mag je hem in mijn prullenbak gooien! haha.

16. ShadesInBlack

ShadesInBlack

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    amen to that
    ziet er goed uit!

17. robin_phaser4rs

robin_phaser4rs

Lid geworden:
    10 nov 2008
    dat wou ik zeggen maat. heeft ff geduurt mar dan heb je ook wat:)

18. Littlebird

Littlebird

Lid geworden:
    22 nov 2008
    jaja! En er ligt alweer een plannetje klaar voor het volgende project. Eerst me bootje afbouwen en vervolgens een aanhanger maken achter mijn burns. Zodat mijn tt-01 drift erop kan. En als dat klaar is gaan we is even kijken of ik meschien een klein elektromotortje op de burns kan plaatsten zodat er wat aandrijving inzit en een beetje kan "show rijden" maar dit plannetje moet nog even wachten tot mijn bootje af is en dat ik weer wat meer vrijetijd krijg. En als ik weer ergens een kyosho burns voor eurotje of 30 op de kop kan tikken zou dat helemaal geweldig zijn natuurlijk:D

19. robin_phaser4rs

robin_phaser4rs

Lid geworden:
    10 nov 2008
    eindelijk weer een update.
    de burns is helemaal showklaar.
    dit is er uiteindelijk van geworden na veel werk.

20. ShadesInBlack

ShadesInBlack

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    mooi mooi. Dat heb je netjes gedaan!
    En laat die banden er zeker op!

Deel Deze Pagina