Herbouwverslag Kyosho burns

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door ShadesInBlack, 4 aug 2008.

  1. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    lader en batterijen van hobbyking zijn ook erg goedkoop
     
  2. Littlebird

    Littlebird

    Lid geworden:
    22 nov 2008
    Berichten:
    73
    Locatie:
    Netherlands
    <<bericht verwijderd ivm toch niet nuttig, en nieuw bericht>>
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2011
  3. Littlebird

    Littlebird

    Lid geworden:
    22 nov 2008
    Berichten:
    73
    Locatie:
    Netherlands
    zo dan maar eens een update van me waggie.
    Tijdelijk maar even in elkaar gezet om te kijken wat ik mis en dus nog moet zien te scoren ergens. tot op heden nog weinig gevonden (behalve wat bekend is dat ik tankje nog mis en motorsteunen)
    Bij deze gelijk een oproep aan marc2 of die misschien nog motorsteunen heeft liggen voor een force motor? (denk dat die universeel zijn met veel motoren big blockt).
    zie hier: diff's op orriginele bodem alles al gekogellagers en draait zo heerlijk soepel nou!!
    Eventuele scheldpartijen over mijn aanhanger word gewoon niet op gereageerd. Hij is puur voor show en dergelijke. kan er evt wel mee rijden overigens! en is redelijk goed gemaakt al zeg ik het zelf. De boot zelfde verhaal. en ik weet zelf ook dat die zo maar gaar is maargoed tging om de buitenkant, (binnenkant is leeg)

    http://img135.imageshack.us/img135/1914/p1010002wk.jpg
    http://img820.imageshack.us/img820/5163/p1010006m.jpg
    http://img829.imageshack.us/img829/7140/p1010008tl.jpg
    http://img860.imageshack.us/img860/701/p1010009l.jpg
    http://img709.imageshack.us/img709/8869/p1010011bf.jpg
    http://img862.imageshack.us/img862/7648/p1010014d.jpg
    http://img64.imageshack.us/img64/1760/p1010033n.jpg
    http://img52.imageshack.us/img52/9485/p1010040tb.jpg
    http://img42.imageshack.us/img42/8420/p1010044t.jpg

    de volgende update laat nog even op zich wachten. Heb nou privé dingen tedoen weer. dus even wat minder tijd voor de modelbouw :(:(
     
  4. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.371
    Locatie:
    Gavere/België
    Die gele kap vind ik niets voor op de buggy :)
    Zal het nog maar eens herhalen.
    Voor de rest mooie verzameling hé.
     
  5. Littlebird

    Littlebird

    Lid geworden:
    22 nov 2008
    Berichten:
    73
    Locatie:
    Netherlands
    indaad de escort cosworth kap is echt lelijk op een buggy. Maar voor de rest is het opzich wel een stoere kap! dus kzals kijken wat ik ermee doe ooit. Hij gaat iig niet weg want ken um nog uitwisselen met me andere burns. Komt wel goed.
    Bedankt shades! ik heb nog wel meer onderdelen. Maar dit zijn de auto's en vind het er eigenlijk wel genoeg zo. Het enige wat ook nog wel stoer zou zijn is een elektro offroad geval. Maar daar heb ik geen zin in om te investeren. eerst nitro maar eens opbouwen:D
     
  6. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    Genoeg?? ben je gek joh! Ik heb er net weer een bij de collectie mogen voegen. Heb er nu 8. En dat is echt niet gek als ik hoor wat anderen allemaal hebben staan! Maar je bent hem dus alweer in elkaar aan het schroeven. Had je al kogellagers gescoord dan? Het begint in elk geval weer ergens op te lijken.
     
  7. Littlebird

    Littlebird

    Lid geworden:
    22 nov 2008
    Berichten:
    73
    Locatie:
    Netherlands
    nee genoeg is genoeg, hooguit nog twee erbij maar dan houd wel op, een bigscale lijkt me nog wel keer leuk om te hebben en een elektro buggy geval. Maar dan houd het écht op:p
    @robin kep nog geen kogellagers gescoord. Die komen nog wel een keer. Maar moest hem even in elkaar zetten want had de werkbank nodig en kan ik gelijk zien wat ik nog mis en moest veranderen. Moet zowiezo nog een nieuwe bodemplaat maken. Dus zal nog wel ff duren. Project ligt even door privé dingen weer in de vriezer. Word binnenkort hervat.
     
  8. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.371
    Locatie:
    Gavere/België
    ja inderdaad, ik had eens geïnformeerd dus voor een elektro ombouw set, zowel online als in de winkel (prijzen inderdaad nogal uiteen). En voor die prijs heb je een hele nieuwe elektro auto met alles erop en eraan of nog: een deftige competitie nitro motor.
    De online setjes zijn interessanter, maar blijft toch duur.
     
  9. Littlebird

    Littlebird

    Lid geworden:
    22 nov 2008
    Berichten:
    73
    Locatie:
    Netherlands
    na lange tijd afwezig alweer. Ondertussen een nieuwe erbij gekocht voor onderdelen. Dit keer een oude kyosho inferno (type ben ik even kwijt) middendiff van betere kwaliteit, spare parts voor me eigen burns weer. en nog een extra setje banden erbij. Deze word dus ook gestript. Mijn burns krijgt alle beste onderdelen zeg maar. En de inferno word vervolgens als elektro model opgebouwd zoals shades ook vanplan was. waarschijnlijk gaat dit nog wel heel lang duren aangezien ik steeds drukker krijg en steeds minder tijd nou. Dus hoop ik eigenlijk op een weekje of twee lekkere vakantie zodat even goed aan de slag kan! Enige wat nog wel nodig heb is een allu plaat en nieuwe kogellagers (tenzij in de inferno al kogellagers zitten maar dat weet ik nog niet) moet nog open schroeven.
    Met de burns gaat het goed. de 3 diff's staan weer op de orriginele bodemplaat zodat ik kon kijken wat ik nodig had precies. Binnenkort maar even een alluplaat zien te scoren en zelf aan de slag gaan voor onderplaat en dergelijke. Dit zal waarschijnlijk ook wel weer een tijd duren aangezien ik heel erg weinig tijd heb nu!
    Lukt het bij shades wel met zijn elektro project? Ben erg benieuwd hoe die het aanpakt, en kan ik nog iets van leren! (overigens komt dat project op orrigineel bodemplaat)
     
  10. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.371
    Locatie:
    Gavere/België
    leuk, een nieuwe donor op de kop getikt. Goed werk littlebird.
    Ik ben wel wat bezig geweest met de inferno, maar eerder de "algemene" werken. Ombouw naar elektro vind ik nog steeds leuk, maar ik vind het de kost niet waard. Voorlopig doe ik er nog niets mee.
    Tijdens terug opbouw merk je wel het verschil met de burns. Dus misschien dat ik de motor en dergelijke overzet naar de inferno als rijder. Weet nog niet, beetje weinig tijd ook.
    Ik probeer asap wel eens wat foto's te posten van de huidige stand van zaken.
     
  11. Littlebird

    Littlebird

    Lid geworden:
    22 nov 2008
    Berichten:
    73
    Locatie:
    Netherlands
    hej shades. ja de zomer komt er weer aan hea. Gaat meer tijd zitten in andere dingen. Maar zodra ik tijd heb en vordering maak komen er foto's. Eerst nog maar eens een aluminium plaatje scoren voor de bodem. De burns blijft verder wel gebruikt alleen het middendiff word overgeplaatst. Van de inferno bied deze veel verbeteringen. Twee remschijven vóór en achter apart. En bovenplaatje wat meer stevigheid geeft. Foto's volgen zodra tijd het toelaat.
     
  12. Littlebird

    Littlebird

    Lid geworden:
    22 nov 2008
    Berichten:
    73
    Locatie:
    Netherlands
    joehoee ik heb weer eventjes tijd voor de rc wereld. Update: de inferno bleek al een hoop goeie kogellagers te hebben.. heb er maar 4 bij hoeven bestellen. aluminium plaatje gescoord. zodra aluminium plaatje binnen is en de kogellagers gaan we eens goed aan de slag! tot nu toe alleen maar voorbereidend werk aan het doen tot de tnt/dhl langskomt met mijn spulletjes. oftewel auto's alle drie uit elkaar halen. vervolgens kijken wat ik wil gebruiken en wat niet. En dan in elkaar gaan zetten. vervolgens onderplaat maken en alles vastschroeven en dergelijke. Als lagers en alles binnen zijn zal het nog weekje of drie duren (met wat geluk en vakantie tijd) en er volgen binnenkort foto's alleen nog geen tijd gehad om ze te maken en alles. De inferno wijkt niet heel veel af van de burns. maar sommige dingen van de burns zijn toch beter als van inferno. of makkelijker in gebruik. Nouja het zal binnenkort wel duidelijk worden wat ik aant fabrieken ben.
     
  13. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    Ik weet niet wat je allemaal gaat maken, maar het zal denk ik niet zo ontzettend lastig priegelwerk zijn als wat ik nu aan het doen ben met mijn slash:p
    Kijk maar eens in mijn bouwverslagje.

    Voor de rest ben ik benieuwd naar je uiteindelijke plannen, maar ik kom ze binnenkort wel in real life aanhoren;)
     
  14. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.371
    Locatie:
    Gavere/België
    ja, mijn inferno waar ik aan bezig ben, staat al een paar weken in zijn blootje, onberoerd. Momenteel wat privé-shit dor prioriteit heeft...
    Maar waarin vind je de burns beter dan de inferno? Enige wat ik tot nu toe merkte, is dat de burns gewoon lichter is en daardoor toelaat om wat agressiever te rijden.
    Voor de rest is alles net iets steviger vind ik toch.
    Ben alvast benieuwd, wss kom ik één dezer zelf wel eens af met wat foto's ook.
    Ik probeer er aan te denken.
     
  15. Littlebird

    Littlebird

    Lid geworden:
    22 nov 2008
    Berichten:
    73
    Locatie:
    Netherlands
    @robinphaser Ja ik zie het ja, word weer een hoop gebouwd. Nouja zo uitgebreid hoeft voor mij niet. Zal binnenkort eens me elektro onder het stof vandaan halen. Benzine word nog aan gewerkt. Nouja zoveel tijd hek niet dus balen. Komt goed keer kijken jonge.

    @shadesinblack De burns vind ik steviger aanvoelen op een of andere manier. Terwijl een hoop eigenlijk het zelfde is. De diff's van voor en achter zijn van een burns overigens beter (persoonlijk) Zit eigenlijk het voornaamste verschil in. En de enkele remschijf werkt beter op het middendiff. In vergelijking tot de dubbele schijf op voor en achter uitgang van de inferno. Mijn burns laat geen agresieve rijstijl toe omdat deze iets zwaarder is als orrigineel maar wel degelijker. Overigens rijd ik niet agresief met mijn spul. Ik gebruik ze gewoon zoals het hoort dus niet te zacht rijden. maar ook zeker geen lompe dingen mee uithalen. Gewoon lekker ploegen.
    Maar je hebt geluk dat het zomer is. Als die in de winter bloot had gestaan had ie een fikse verkoudheid opgelopen. Succes en ik zal zsm foto's sturen.

    Als laatste onderdeeltjes binnenzijn hoop ik al een stuk verder te komen en volgen er gelijk foto's. Nu heeft geen zin want is niet veel meer als hoopje onderdelen van 3 auto's bij elkaar
     
  16. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.371
    Locatie:
    Gavere/België
    :)
    de diff's zijn toch hetzelfde? In elk geval de buitenvorm.
    Bij mijn inferno zitten binnenin wel 4 van die conische tandwieltjes, bij de burns maar 2. Eerste is dus degelijker.
    Betreft remmen, ja bij mijn inferno is dat al een gepimpte afdeling zodat er met een burns rem toch op voor-en achteras geremd kan worden. Betekent gewoon dat ze apart te regelen zijn. Enfin, ik zie nog wel.
     
  17. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    Dan zijn de differentielen van een inferno inderdaad sterker. Dubbele remschijf is inderdaad fijn om de remkracht voor en achter onafhankelijk in te stellen, alleen moet je servo dan wel sterk genoeg zijn. Is hij dat niet, dan remt hij niet fatsoenlijk meer met 2 schijfjes. Als ik het zo allemaal lees kun je beter een inferno bouwen die op een burns lijkt haha!
     
  18. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.371
    Locatie:
    Gavere/België
    Ok,
    Ik zet even wat foto's die ik al even staan had. Ze zijn wel met een oud toestel genomen, merk nu dat de kwaliteit niet zo denderend is. Later maak ik nog wel betere als ik terug verder ben.
    Dit zijn er dus van de inferno DX. Maar ik zet het maar bij in dit topic, we zijn er nu toch al even over bezig hier. En toevallig zitten er ok heel wat burns onderdelen in.

    Om te beginnen: 2 rubber dichtingen. Gelaserd op het werk. Heb ik bij mijn andere buggy's ook gemaakt. Kleinigheid, maar die houden wel al het stof tegen die anders hoe dan ook in de voor- en achtertreinen binnendringen.
    [​IMG]

    De stuurinrichting zat vastgeroest en is toch wel wat verouderd. Trouwens bijna idetiek aan die van de burns. Ipv deze terug ok te maken, heb ik de onderdelen genomen van een Protech Enigma die hier als donor dienst gedaan heeft. Die extra enigma dient als donor voor mijn rijdende enigma, ik verwacht toch niets aan de stuurinrichting voor te hebben. En hij pastte mooi op de inferno. Wat aangepast waar nodig. De sturhevel moet hier naar buiten gericht staan, anders botst hij met de dentrale bovenste stang. Spijtig, want ik stop die altijd graag aan de binnenkant, zit netter weg dan. Maar bon. Die bovenste stang zorgt voor veel meer stijfheid in het sturen, minder speling.
    [​IMG]

    Er was eerder sprake van, die blokjes die de assen van de wielvleugels vast houden. Bij de inferno zit één kant meegegoten in de behuizing van de voortrein in plastic (aan de achterkant toch) en was de andere ook uit plastic. Sterk genoeg hoor, maar ik wilde eens proberen of dat makkelijk lukte. En bovendien kon ik er dan kops een stelschroefje in draien om de as te blokkeren. Nu was dat opgelost met een as met aan één kant wat draad, een moer tussen de mounts,... Beetje slordig.
    Dit is het halffabrikaat, boorkolom en vijlwerk (bandschuur).
    [​IMG]

    Aan de voorkant was dit "slechts" een alu plaatje. Maar vooral waar de bumper aan vastgeschroefd zit, ttz erdoor en vast in de behuizing van de voortrein. Bij een harde botsing plooit dat dan, de bumper vangt niet zo veel op. Ik was dus al van plan een andere bumper te maken, type zoals op mijn burns, beschermt de bodemplaat ook beter. Dus hier ook een ander blokje. (Je ziet hier trouwens een beetje die rubber dichting zitten. Brengt alles meer halve mm of zo hoger, geen probleem)
    [​IMG]

    Na nog wat vijlwerk, cosmetische en gewichtsbesparende gaten, schuren en beetje polijsten:
    [​IMG]

    De achterste gemonteerd, ben er wel tevreden over
    [​IMG]

    De voorste, met de stelschroefjes (die nog wat korter zouden mogen). Opdat ze goed pakken, is de as daar een beetje platgevijld. De assen heb ik trouwens allen waar nodig fijn geschuurd en gepolijst, sommige waren een beetje roest. En 2 vervangen omdat ze beetje krom waren.
    Met dit blokje kán de originele bumper touwens niet meer gemonteerd worden. Dat wist ik op voorhand, steekt te ver uit naar voren.
    [​IMG]

    Dan één van de houders van het middendiff. Links de originele (niet van de inferno, maar van de burns, zo heb ik hem gekregen), rechts de pimped versie in alu. Ik neem de alu versie, is wel leuk. De remhevel en remplaatjes staan trouwens zijdelings zoals bij de burns, niet bovenop zoals bij de inferno en recente buggy's. Deze alu versie laat toe om op de voor- en achteras te remmen, wat standaard niet zo is bij de burns. Dus ik veronderstel dat dit een hopup was toen, ofwel eigen makelij. Als iemand het weet?
    [​IMG]

    Hier een dry fit met alles er min of meer op. De radioplaat nog in karton om wat te passen. Tankje is ook van de enigma donor, pastte perfect. Zo ook de radiobox (staat hier net niet op de foto, komt later nog wel). Let op het plaatje dat de voortrein met de stuurinrichting verbindt (hoe heet dat?). Het originele was verzaagd (check eerdere foto's). Ik heb dus een nieuw gemaakt. Ik ging het ook nog uithollen of minstens gaten in maken, maar vond het wel nice looking zo vol. Ik laat het dus momenteel zo. Ook staafje toegevoegd die dat plaatje verbindt met de radioplaat voor de stijfheid van het chassis. Was de enige oplossing waar eigenlijk ruimte voor was.
    [​IMG]

    Nu heb ik een hoofdtandwiel gemaakt in teflon (zelfde als in mijn burns) zodat ik de originele (bij deze niet meer in al te goeie staat ook, al heb ik er nog wel eentje, allen plastic) niet hoef te gebruiken. De radioplaat is in alu, alles staat al min of meer vast. Met de remmen ben ik nog bezig (enfin, ben niet echt vaak bezig momenteel, het staat te wachten).
    Alle aandrijfassen heb ik lichtjes geschuurd en mat zwart gespoten. Beetje roestig. Bij mijn burns had ik ze beetje geschuurd en met WD40 ingespoten, maar door te rijden roesten ze toch weer een beetje. Niet erg, maar ziet er niet netjes uit. Deze keer dus beter, bij mijn burns kan het altijd nog. Alle shocks zijn gedemonteerd, schoongemaakt en bijgevuld. Waren eigenlijk in heel goeie staat. Net zoals de rest van de auto.

    Ik twijfel nog over sideguards en kap. Maar dat is voor later, eerst chassis af hebben. We'll see.
     
    Laatst bewerkt: 20 jul 2011
  19. Littlebird

    Littlebird

    Lid geworden:
    22 nov 2008
    Berichten:
    73
    Locatie:
    Netherlands
    heej shades!! gaaf project man! lijkt onderhand wel een ge-upgrade versie van mijn burns! alleen heb jij orriginele bodem gebruikt en ik niet. Overigens komt bij mij de achtertrein van de burns en de voortrein van de inferno erop. Middendiff van mn inferno met allubovenplaatje, tankje van een ???
    Maar ben nog druk bezig, hopelijk vrijdag even tijd voor wat foto's.

    Het middendiff bij shades in black lijkt mij een zelf bouwsel.. Ik heb in ieder geval nog nooit een allu upgrade gezien voor middendiff van een burns/inferno dx.
    Het nut van nieuwste voorblokje zal ik maar achterwege laten. De plastic versie is hartstikke goed en slijt niet. Vind de alu beetje groot uitzien.
    En dat staafje zal ook niet al teveel werken, (die voorop zit)

    Verder heb ik toevallig ook zulk soort pakkingen tussen me diffhuizen en bodem.
    Jouwe is nog mooi blauw overal. *jaloersss!!* de mijne heeft alleen twee blauwe plaatjes en die zijn nog verschillend van kleur ook haha.
    Ik zie dat jij kogellagers hebt? ik heb ondertussen ook mijn kogellagers binnen dus dit keer eens gelijk goed beginnen. Misschien zelfs nog op iets langere termijn stabilisator-stangen voor en achter maken. We zien het wel. Eerst maar eens aan de gang om de voorste diff soepel te laten draaien. Dit wil namelijk niet lukken op een of andere manier, terwijl achter smooth draait zonder problemen.. Iemand tips? :help:
     
  20. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.371
    Locatie:
    Gavere/België
    Leuk, om zo de burns-inferno samenraapsels naast elkaar te zetten. Waarom meng je de voor- en achtertreinen? Of is het gewoon omdat je toevallig van elk ene hebt?
    Ja dat alu stukje van middendiff is er gewoon, dus waarom zou ik het er niet op zetten. Strikt gezien slijt het minder daar waar de as in draait van de remmen, een schroef in alu draaien is ook leuker dan in plastic. En vooraal, het plastic stukje zou aangepast moeten worden gezien aan beide kant remschijven komen/waren. 3 in totaal.
    Blokje dat je bedoelt vooraan, ja wilde eens proberen hé, ik kan altijd terug. Maar vooral, ik had vroeger een protech ultrex waar de voorkant ook een plaatje had waar de bumper door zat. En bij een botsing komt alle klop rechtstreeks op het chassis en voortrein zo. Dan heb ik liever een bumper die echt zijn werk kan doen. Ik bots wel eens :)
    Dat staafje vooro, tuurlijk wel. Strikt gezien kan het chassis knikken bij een botsing, net achter de voortrein. Met zo'n staafje is het stijver. Heb ik niet uitgevonden hoor, gewoon afgekeken. Alleen komt vaak een langere staaf schuin tot op het chassis, maar hier had ik nu geen ruimte meer voor.
    Chassis ziet er idd nog redelijk mooi blauw uit. Ik deanodiseer graag ten voordele van mooie alu kleur, maar hier heb ik het maar zo gelaten. Vond het wel wat hebben. Wel wat krassen hoor, maar wel ok.
    Alles was gekogellagerd, komt omdat deze wss een wedstrijdauto ooit moet geweest zijn. Aan de onderdelen te zien, de upgrades en goeie staat. Slechts in een aantal wat zand, maar uitgespoten, geolied en nog allen in heel goeie staat.
    Stabilisatorstangen kan idd altijd nog. Er zitten er op mijn burns, misschien dat ik die ooit overzet, lijken wel te passen. Als deze inferno goed rijdt, dan zal mijn burns toch moeten dienen als donor voor de servo's, motor,... denk ik.

    Voor je diff, dat wordt wat uitshimmen en zo zeker? Gewoon zoeken waar het juist stroef draait is altijd de boodschap, kan soms wat kleins zijn. Een van de fusees draait ook niet zo soepel bij mij hoewel aandacht aan besteed, moet wellicht ook nog terug wat inslijten.
    Ben benieuwd naar je vorderingen!
     

Deel Deze Pagina