Herby's HMS Victory 1805 - Fotoverslag

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door Herby63, 20 feb 2021.

1. Hansa

Hansa

Lid geworden:
    21 dec 2013
    1. Hermanos, Gisteren om 22:50 Meld

Hansa zei:
      Ik gebruik lijm op de rol je zou kunnen zeggen dat het dubelzijdige tape is maar dan van zeer hoge qualiteit, het wordt gebruikt in kassen met hoge luchtvochtigheid voor schermdoeken
      het is ook bestendig tegen hoge uv straling. Het is dun en vocht bestendig plakt uitstekend op hout en de koperen plaatjes dus het hele plaatje koper is voorzien van een laagje lijm zodat het hele draagvlak benut wordt. Ik werk al jaren met deze (tape) en verwacht ook niet dat het zal mislukken is dit wel het geval dan ben ik de pineut .....:(

Hansa,

2. @Hermanos

Zie pagina 3 van dit verslag. De plaatjes zitten nog steeds helemaal goed vast.

Hansa,

2. janzwart

janzwart Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    23 okt 2011
    De bolletjes op de plaatjes moeten spijkerkoppen voorstellen. Niet helemaal op schaal en veel te weinig.

3. Hermanos

Hermanos

Lid geworden:
    16 mrt 2019
    ok spijkerkoppen
    bolle kant dus buiten.
    binnenkant wel schuren en daarna reinigen?
    of is schuren niet nodig

4. Hermanos

Hermanos

Lid geworden:
    16 mrt 2019
    waar kan ik het beste beginnen met plakken van de koperplaatjes

5. Herby63

Herby63

Lid geworden:
    6 aug 2009
    klopt helemaal, maar schaalspijkertjes zal je op armlengte niet meer zien.

Zoals ik in het andere draadje al aangaf, achterzijde licht opruwen met een sleutelvijltje of ruw schuurpapier volstaat, maar is wel noodzakelijk bij het lijmen met CA-lijm, als je niet wil dat er enkele honderden plaatjes met tijd terug af vallen. :D

Ik meen dat ik eens in het verslag van @Sjors Blomberg een zeer uitgebreide beschrijving gegeven heb van hoe de plaatjes correct aan te brengen.
    Geef je een gil als je het gevonden hebt? Dan moet ik het niet gaan zoeken. :)

6. Jaques

Jaques Forum veteraan

Lid geworden:
    31 mei 2016
    Herby63 vindt dit leuk.
  7. boris279

boris279 Guest

Zo heb ik het destijds gedaan, niet de makkelijkste manier, maar alles staat in mijn verslag duidelijk beschreven.

https://www.modelbouwforum.nl/threads/hms-agamemnon-1-64-jotika.212757/page-8

Laatst bewerkt door een moderator: 12 dec 2023
  8. Hermanos

Hermanos

Lid geworden:
    16 mrt 2019
    gil ik heb het. bedankt

Herby63 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina