Hermione La fayette 1:89, Artesania Latina, NickvN

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door NickvN, 26 jan 2014.

  1. NickvN

    NickvN

    Lid geworden:
    26 jan 2014
    Berichten:
    278
    Locatie:
    Noord Holland, Loosdrecht
    Daarom gaat het bij ons ook om historische schepen :wink:
    Vandaag de dag zijn deze schepen niks vergeleken met al die gevechts schepen met al die moderne technologie.

    En toch blijft de oude manier wel erg mooi :D (alhoewel het niet zo mooi was denk ik als je zelf in het gevecht zat met al die damp van het kruit :wink:)
     
  2. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.623
    Locatie:
    noord-holland
    hoi, nick de uss Missouri is van 1944, dus weinig modern tech .

    grt timberwolf
     
  3. eagter

    eagter

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    2.117
    Locatie:
    Vlissingen
    Vergeleken met de 17de en 18de eeuwse schepen is de Missouri hekserij.
     
  4. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.623
    Locatie:
    noord-holland
    in de 18 de eeuw had je al stoom machines , dat heeft de uss missouri
     
  5. NickvN

    NickvN

    Lid geworden:
    26 jan 2014
    Berichten:
    278
    Locatie:
    Noord Holland, Loosdrecht
    Ik dacht inderdaad dat hij nieuwer was. En toch kijkend naar de foto's in jouw bouwverslag denk ik dat die kanonnen net iets verwoestender zijn als die oude kanonnen ;) (die er overigens wel beter uit zien)
     
  6. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.623
    Locatie:
    noord-holland
    myne zyn 16 inch granaten mach 3 speed en 1 m 80 hoog een granaat .

    en kan er negen tegelyk afschieten , en dan nog de 20 x 5 inch loopen

    hy stopte met actief werk in 1995.

    grt timberwolf
     
  7. NickvN

    NickvN

    Lid geworden:
    26 jan 2014
    Berichten:
    278
    Locatie:
    Noord Holland, Loosdrecht
    Update betreft het achterdek
    Hallo allemaal,
    Hier weer een kleine update waarbij ik jullie hulp hard nodig heb (jullie mening).
    Ik ben bezig met veel aanpassingen aan het schip, zo ook het maken van de kapiteins cabine. Ik heb alleen naar achteren toe het dek iets te hoog gelaten. Hier kwam ik achter toen ik de constructie voor de kanon poorten aan het maken was (zie foto's). Vanaf de buitenkant kan je het straks niet zien, en het verschil is 4mm. Ik weet dus niet of ik moet proberen de constructie weg te halen en het dek iets lager te maken, of dat ik het zo laat zoals het nu is (dit brengt verder geen consequenties met zich mee, omdat ik ervoor zorg dat de kanon poorten op: nogmaals zie foto's ;) ) dezelfde hoogte blijven. Andere oplossingen en suggesties zijn altijd welkom :D
    Hieronder even een paar foto's voor de duidelijkheid:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2015
  8. Germt

    Germt Guest

    Als ik het wist, zou ik je helpen Nick.
    Maar ik heb écht géén idee:(

    Eerlijke mening; ik zou van dit plan afzien, en het schip bouwen zoals ze moet zijn.
    En dat is al moeilijk genoeg;)
     
  9. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.789
    Locatie:
    Dordrecht
    Een hele echte bouwer zou het proberen aan te passen, maar dat geeft een hoop geknoei. Je zal voor jezelf moeten beoordelen of het straks werkelijk niet meer zichtbaar is, en daar je plan op trekken....
     
  10. eagter

    eagter

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    2.117
    Locatie:
    Vlissingen
    Heb je het over het dek dat er al in ligt of het dek dat erboven komt? Als het het dek is dat er in ligt, dan lijkt het me lastig dit nog aan te passen aangezien de liggers erboven al op hun plek zitten. Dan lijkt het me makkelijker om de wielen van de rolpaarden een vlak kantje te geven mochten ze te hoog staan. Veel meer kan ik niet verzinnen aangezien ik niet echt met het model bekend ben en geen tekeningen heb om te bestuderen.
     
  11. NickvN

    NickvN

    Lid geworden:
    26 jan 2014
    Berichten:
    278
    Locatie:
    Noord Holland, Loosdrecht
    Ik ga nog even kijken wat ik doe.

    Ondertussen ben ik op deze donderdag met dit prachtige weer naar Barneveld gefietst. 80km in totaal, maar het was een heerlijke tocht. Ik heb daar uiteraard modelbouwdekombuis bezocht. Hier heb ik uiteindelijk op advies van jullie linde hout latjes gekocht voor het dek beplanken en wat andere zaken gekocht.

    Ik hoop snel weer iets te kunnen doen
     
  12. Germt

    Germt Guest

    Goed man!!!!!
    Da's wat anders dan de hele dag turen naar het scherm van een IPhone wat iedereen schijnt te moeten doen tegenwoordig :thumbsup::thumbsup::thumbsup:
    Als je nog niet weet wat je later wilt worden, heb ik nog wel een suggestie;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mei 2014
  13. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.789
    Locatie:
    Dordrecht
    En wat dacht je van al die mensen die de hele dag op forums zitten....:rolleyes:
     
  14. NickvN

    NickvN

    Lid geworden:
    26 jan 2014
    Berichten:
    278
    Locatie:
    Noord Holland, Loosdrecht
    Kuch kuch, zoals ik :rolleyes: maar dan hoor ik eigenlijk aan m'n huiswerk te zitten ;)
     
  15. NickvN

    NickvN

    Lid geworden:
    26 jan 2014
    Berichten:
    278
    Locatie:
    Noord Holland, Loosdrecht
    Hoi allemaal,

    Morgen ga ik naar Berlijn, en aankomende weken heb ik het ook nog wel druk met verschillende dingen. Ik hoop tussendoor nog wat te kunnen bouwen.

    Ik heb de laatste paar keer dat ik aan mijn schip heb gezeten vooral gekeken naar dat achterdek. Ik wilde dit toch graag oplossen. Ik kwam erachter dat het dek niet te hoog was. Ik had het namelijk zo precies mogelijk uitgetekend. Het bleek dat ik de constructie te laag had gemaakt, en hier ben ik dus mee bezig om het hoger te krijgen. Ik laat hier geen foto's van zien omdat het niet al te bijzonder is. Ik hoop na dit opgelost te hebben aan het beplanken van het dek. Ik heb al een proefje gemaakt en ik ben zeer tevreden (heb maar drie plankjes gelegd en de breeuwnaden met verf gemaakt):
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  16. Sjors B

    Sjors B

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    750
    Locatie:
    Bleiswijk
    Vel plezier in Berlijn Nick.

    Misschien hebben ze daar ook een hobby shop ?? :D
    Als je er toch bent.....

    Ik wacht vrolijk af wat je allemaal aan het brouwen bent.
    Komt van en zeker helemaal in orde.
     
  17. Germt

    Germt Guest

    Is er een reden voor dat je niet aan de achterste rand van het dek begint met beplanken, nu begin je op enkele milimeters van het einde?
    Zo op de foto ook niet in het hart van het dek.
    Als je namelijk daar begint, kun je mooi in spiegelbeeld werken.
     
  18. NickvN

    NickvN

    Lid geworden:
    26 jan 2014
    Berichten:
    278
    Locatie:
    Noord Holland, Loosdrecht
    Het is een oefenvoorbeeld op een ander plaatje hout. Het uiteindelijke dek komt ergens anders.

    @Sjors, bedankt!
     
  19. Germt

    Germt Guest

    Ah, oké duidelijk.
    Maar als het een oefendekje is, dan is het ook handig om het doen zoals je het straks in het echie wilt doen.
    Anders heeft een proefstukje natuurlijk niet echt veel zin;)
     
  20. NickvN

    NickvN

    Lid geworden:
    26 jan 2014
    Berichten:
    278
    Locatie:
    Noord Holland, Loosdrecht
    Hoi allemaal,

    Even een korte mededeling: Ik probeer vaak zo min mogelijk foto's te plaatsten. In mijn enthousiasme kan ik soms iets uitschieten maar dat valt vaak wel mee. Toch maak ik over het algemeen meer foto's dan ik plaats. Er zijn mensen onder ons die dit altijd erg leuk vinden om te bekijken.

    Dus als je alle foto's wilt zien die ik maak van mijn bouw moet je bij mijn album hier kijken: Modelbrouwers.nl album ? Hermione la Fayette, Artesania Latina
     

Deel Deze Pagina