Hermione La fayette 1:89, Artesania Latina, NickvN

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door NickvN, 26 jan 2014.

  1. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.782
    Locatie:
    Dordrecht
    Af en toe een fotootje vinden we niet erg hoor - dat kunnen we hebben.
     
  2. Germt

    Germt Guest

    Kan best hoor, de discipline is hier ophet forum tóch al ver te zoeken:rolling:
     
  3. NickvN

    NickvN

    Lid geworden:
    26 jan 2014
    Berichten:
    278
    Locatie:
    Noord Holland, Loosdrecht
    Nee dat weet ik en dat doe ik ook. Maar als ik alle foto's die ik maak ook in mijn verslag set dan worden het pagina's waarbij je een uur staat te scrollen :p
     
  4. furioza

    furioza

    Lid geworden:
    17 aug 2010
    Berichten:
    427
    Nick,
    Het is op deze manier lastig om te kijken, moet nu door alle foto's heen bladeren om te zien wat je gedaan hebt. En op een externe link kijken.

    Ik persoonlijk zou het leuk vinden wanneer je een compilatie maakt en hier neer zet met een stukje begeleidende tekst. Dat is ook makkelijker om advies te geven etc... :p
     
  5. NickvN

    NickvN

    Lid geworden:
    26 jan 2014
    Berichten:
    278
    Locatie:
    Noord Holland, Loosdrecht
    Oke mijn bericht was een beetje onduidelijk misschien.
    Even voor de duidelijkheid:
    Ik maak gemiddeld 15 foto's. Hiervan plaats ik maar 10 op het forum. Maar als je alle foto's wilt zien moet je even naar het album gaan.

    Dus ik plaats nog steeds genoeg foto's met tekst, alleen kun je bij mijn album alle foto's bekijken
     
  6. paulbo

    paulbo verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 mrt 2012
    Berichten:
    657
    Locatie:
    Utrecht
    Helemaal goed Nick, dan kunnen we zelf kiezen.
    Gr. Paul
     
  7. NickvN

    NickvN

    Lid geworden:
    26 jan 2014
    Berichten:
    278
    Locatie:
    Noord Holland, Loosdrecht
    Precies!
     
  8. NickvN

    NickvN

    Lid geworden:
    26 jan 2014
    Berichten:
    278
    Locatie:
    Noord Holland, Loosdrecht
    Dag 18 en Dag 19
    Hallo allemaal,
    Hier is dan weer een update van mijn bouw :cool:

    Ik heb de constructie die ik had gebouwd tijdelijk weggehaald om het dek te gaan beplanken. De balken die het bovendek gaan ondersteunen moeten misschien ook weg omdat ik tijdens het beplanken van het dek al merkte dat deze in de weg zitten.

    Ik ben dus begonnen aan het beplanken van het dek :eek:. De deklatjes zijn van lindehout en zijn 4mm breed, en 9 cm lang. De breeuwnaden heb ik gemaakt met zwarte verf. De eventuele verfvlekken moet ik later nog weg schuren. De breeuwnaden zijn misschien iets te breed maar ik vind het OK.

    Hieronder het resultaat:D:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  9. furioza

    furioza

    Lid geworden:
    17 aug 2010
    Berichten:
    427
    Mooi met die breeuwnaden.

    Ik wil toch een suggestie doen.
    Teken de planken eerst even af op het valse dek. Je ziet nu dat de planken toch iets verschillen en op deze schaal zouden de nagels niet op de dekbalken komen bij wat dekplanken. Die komen er dan echt naast.

    Als je rechte lijnen trekt van voor naar achter en hier haaks de lijnen aan waar je eindigt en een nieuwe plank legt blijft het verspringen recht gaan. En ligt dit exact op een lijn.
     
  10. NickvN

    NickvN

    Lid geworden:
    26 jan 2014
    Berichten:
    278
    Locatie:
    Noord Holland, Loosdrecht
    Daar heb je inderdaad een goed punt waar ik zeker op het bovendek rekening me ga houden. Het viel mij inderdaad ook op dt ik nog precieser mag zijn als het gaat om de lengte van de planken.
     
  11. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.782
    Locatie:
    Dordrecht
    Nick,

    Zag dat jij me ook volgt op MSW :D
     
  12. NickvN

    NickvN

    Lid geworden:
    26 jan 2014
    Berichten:
    278
    Locatie:
    Noord Holland, Loosdrecht
    Idd. Daar zit ik al een tijdje, maar had je nog niet opgemerkt (Dat komt vooral omdat ik kijk bij kits terwijl jij onder scratch stond) :D
     
  13. NickvN

    NickvN

    Lid geworden:
    26 jan 2014
    Berichten:
    278
    Locatie:
    Noord Holland, Loosdrecht
    Update
    Hallo Allemaal,

    Ben de laatste tijd weer veel bezig geweest met bouwen. School is niet meer zo druk en over een paar weken heb ik zelfs vakantie.

    Ongeveer de helft van het dek is nu beplankt. De andere helft doe ik binnenkort.

    Ik ben tussendoor ook bezig geweest met het maken van de kanonnen. Mijn verfbus met Tamaya Gun Metal Black werd bezorgd (de andere die ik al had was te donker). Ik ben dus bezig geweest met het maken van het eerste kanon, zo goed als helemaal af zodat ik deze als voorbeeld kan gebruiken voor de andere kanonnen. Hieronder is het resultaat:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    De keuze om voor en achter gelijke grote wielen te nemen komt doordat dit ook is gedaan bij de replica in Rochefort. En dat is het schip dat ik probeer na te maken ;)

    (vanaf nu werk ik dit bouwverslag verder met updates en niet meer per dag. Ik raak te tel namelijk kwijt ;) )
     
  14. furioza

    furioza

    Lid geworden:
    17 aug 2010
    Berichten:
    427
    Ziet er strak uit Nick,

    Wel een vraag waarom je de wielen een zwarte band gegeven hebt? Is dit bij het origineel ook zo?
     
  15. eagter

    eagter

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    2.117
    Locatie:
    Vlissingen
  16. NickvN

    NickvN

    Lid geworden:
    26 jan 2014
    Berichten:
    278
    Locatie:
    Noord Holland, Loosdrecht
    Hoi mannen,

    Heel scherp opgemerkt. Ik weet zelf ook inderdaad dat dat niet op het origineel is, maar ik vind het zelf een mooie toevoeging. Ik kwam op het idee door de kanonnen op de batavia:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  17. Spijkertje

    Spijkertje

    Lid geworden:
    9 jul 2013
    Berichten:
    1.638
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik zie op de Hermione ook banden zitten, persoonlijk vind ik de zwart geschilderde versie ook mooier. :cool:
     
  18. eagter

    eagter

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    2.117
    Locatie:
    Vlissingen
    Qua smaak gaar mijn voorkeur ook naar de zwarte banden uit. Op mijn eerder geplaatste foto is het wel erg rood allemaal, zeken omdat de kanonnen er niet zijn geplaatst.
     
  19. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.230
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    Hoi Nick, je kanon(nen) zijn mooi geworden! Wat de kleur betreft, da,s ook vaak een persoonlijke smaak denk ik, maar ik vind het extra zwart ook wel mooier als helemaal rood.
     
  20. NickvN

    NickvN

    Lid geworden:
    26 jan 2014
    Berichten:
    278
    Locatie:
    Noord Holland, Loosdrecht
    Mooi om te horen dat jullie achter mijn beslissing staan. Vooral wat Erik zei over het vele rood zorgde dat ik de banden zwart wilde maken
     

Deel Deze Pagina