Hermione La fayette 1:89, Artesania Latina, NickvN

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door NickvN, 26 jan 2014.

1. NickvN

NickvN

Lid geworden:
    26 jan 2014
    Update
    Hallo allemaal,

Allereerst wens ik iedereen op dit forum een gezond en goed nieuw jaar toe! ;) Dat het maar een mooi bouw jaar mag worden.

Ik heb afgelopen maand niet stil gezeten. Ondanks de drukte van de feestdagen heb ik best veel aan mijn boot kunnen werken. Foto's van de boot zelf komen even wat later.

Waar ik vandaag vooral aan gewerkt heb zijn de kanonnen. Nu mijn basis va hoe ik ze eruit wil laten zien gelegd is, is het verder een kwestie van massa productie ;) :D

Zo moet ik in totaal 72 van de soort van wanden van de kanonnen maken (met het trappen figuur). Vandaag toch wel tot de 36 gekomen, dus op de helft. Maar hier was ik dan wel vanaf 10 tot 5 mee bezig met korte pauzes :eek:

Wat ik nog even leuk vond is mijn huidige werkplek te laten zien. Helaas moet alles wel elke keer netjes opgeruimd worden:

Ik hoop binnenkort even wat foto's van de boot zelf te sturen. Hiermee kan ik bijna aan de beplanking beginnen, iets waar ik (en ik gok ook jullie een beetje) al een tijdje op wachten ;)

Laatst bewerkt: 12 jan 2015
  2. paulbo

paulbo verslagschrijvers

Lid geworden:
    7 mrt 2012
    Ook voor jou de beste wensen Nick.
    Inderdaad zit er ook een boel massaproductie bij, maar het ziet er goed uit.
    Ben benieuwd naar de foto's van de boot zelf.
    Gr. Paul

3. NickvN

NickvN

Lid geworden:
    26 jan 2014
    Update
    Hallo allemaal,

Hier zijn dan de beloofde foto's van de huidige staat waarin mijn schip verkeerd. Ik ben erg druk bezig geweest met het uitzoeken hoe ik de spiegel zou gaan doen nu ik de hele constructie daar heb weggehaald om er een kapitein's cabine te maken. Ik heb nu eindelijk een aardig goede constructie in elkaar weten te zetten die nog afgemaakt moet worden. En de geschutspoorten zijn ook al bijna af (voorin was al beplankt maar dit moest ik weghalen omdat ik iets verkeerd had gedaan):

4. TIMBERWOLF

TIMBERWOLF Forum veteraan

Lid geworden:
    28 aug 2008
    begint al een hele mooie boot te worden.

ook heel mooi deck nick.

grt timberwolf

5. NickvN

NickvN

Lid geworden:
    26 jan 2014
    Zeker Timberwolf, nog even en ik kan gaan beplanken en dan gaat het snel hoor ;)

Update
    Hier een kleine update. Ik heb achter de constructie van de kapitein's cabine eindelijk af. Dit koste mij ontzettend veel denk werk en ik heb ontzettend veel moeten experimenteren maar ben blij met het resultaat. Hier dus een paar extra foto's:

6. eagter

eagter

Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Netjes gedaan. Let wel even op de kopse breeuwnaden. Planken eindigen op een ligger dus naden zullen in 1 lijn liggen.

7. NickvN

NickvN

Lid geworden:
    26 jan 2014
    Haha, ik zat er al op te wachten! :D

Goed opgemerkt. Hier ben ik inderdaad al eerder op gewezen en volgende keer komt er een liniaal aan te pas ;) :rolleyes:

8. NickvN

NickvN

Lid geworden:
    26 jan 2014
    Update
    Hallo allemaal,

Hier weer een kleine update. Ik heb het momenteel erg druk met school. Hierdoor heb ik erg weinig tijd om te bouwen en is er niet veel vaart. Wat de meeste in 1 dag doen moet ik soms twee dagen over doen omdat ik dan elke dag maar een half uur of uur kan werken :(

Toch probeer ik nog meer tussendoor te bouwen dan dat ik voorheen deed. Dit komt met name door mijn mobiele gereedschapskist die erg goed werkt en een dikke aanrader is!

Genoeg gezegd. Ik heb hier een aantal foto's van hoe ik verder ben gegaan met de constructie achter. Deze is helemaal zonder tekeningen uit mijn hoofd gemaakt omdat ik het onderdek heb doorgetrokken:

Nog even over de methode die ik heb toegepast. De ronde rand die je ziet moest 4 bij 4mm zijn. Ik heb geprobeerd een 4 bij 4mm latje te buigen door een dag in water te zetten maar de bocht was te scherp. Toen bedacht ik ineens wat. Ik heb veel latjes over van het dek uit de kit. Deze zijn 0,5 bij 5mm. Erg dun en dus erg buigzaam. Toen dacht ik: waarom buig ik niet een stuk aluminium in de juiste vorm (wat ik overigens al had gedaan voor de 4 bij 4mm latje) en leg een voor een deze latjes op elkaar tot ik 4mm heb (dus 8 latjes). En dit werkte erg goed voor mij.

De constructie moet nog geschuurd worden overigens ;)

9. TIMBERWOLF

TIMBERWOLF Forum veteraan

Lid geworden:
    28 aug 2008
    heel slim gedaan nick en ook mooi geworden.

ga zo door.

grt timberwolf

10. *Hans*

*Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    30 okt 2012
    Netjes Nick!

11. NickvN

NickvN

Lid geworden:
    26 jan 2014
    Bedankt mannen!

12. Pingu57

Pingu57 Forum veteraan

Lid geworden:
    14 dec 2014
    Dit heb je bijzonder kunstig opgelost Nick

groet Peter

13. NickvN

NickvN

Lid geworden:
    26 jan 2014
    Bedankt Peter!

14. robertnl100

robertnl100

Lid geworden:
    3 jan 2009
    Ziet er goed uit Nick.

15. a3seidel

a3seidel

Lid geworden:
    22 nov 2012
    Wat een goed idee Nick, je moet er maar opkomen, zo zie je maar weer er schuilt in jou een goede (hout)modelbouwer daar kunnen wij als "ouwe rotten" echt nog wel van leren........... ik zou zeggen "gewoon zo doorgaan"

gr.A3

16. Rob2

Rob2

Lid geworden:
    23 okt 2012
    Netjes opgelost Nick, resultaat ziet er top uit!

17. NickvN

NickvN

Lid geworden:
    26 jan 2014
    Bedankt allemaal.

Helaas heb ik door ziekte afgelopen weekend niks kunnen doen aan mijn boot.
    Gelukkig heb ik over 2 weken vakantie en dan hoop ik weer wat meer te doen. Dit natuurlijk weer afhankelijk van mijn schoolwerk.

18. NickvN

NickvN

Lid geworden:
    26 jan 2014
    Hallo allemaal,

Het is wel weer heel lang geleden dat ik iets heb gepost. Ik dacht ik post even een kleine update van hoe de stand van zaken bij mijn bouw ervoor staan.

Ik ben heel weinig bezig geweest met de boot. Heb wel wat verder gedaan maar dit is minimaal. Ik wilde eigenlijk vele in de voorjaarsvakantie doen maar hier ben ik niet aan toe gekomen, met name door drukte nu op m'n werk (heb een baan bij AH naast school). Ook school is momenteel erg druk.

Ik zal dus wel een keer in de zoveel tijd een update posten maar het tempo in mijn bouw is er even uit (hoop wel dat dit er in de mei- of zomervakantie in gaat zitten).

Ik ben er wel bij bij de ontmoetingsdag in Duizel en hoop dan vele van jullie te ontmoeten!

19. ChrisVanDerLinden

ChrisVanDerLinden

Lid geworden:
    28 okt 2013
    Leuk dat je komt Nick. Hobby is vaak op en af, zeker als je school of werk erbij doet

20. paulbo

paulbo verslagschrijvers

Lid geworden:
    7 mrt 2012
    Leuk om je schip in Duizel live te zien, Nick.

Deel Deze Pagina