Hermione La fayette 1:89, Artesania Latina, NickvN

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door NickvN, 26 jan 2014.

1. NickvN

NickvN

Lid geworden:
    26 jan 2014
    Bedankt allemaal!
    Ik ben opnieuw verder gekomen. Ik heb de achterkant nu ook zo goed als dicht en de spiegel zit er weer op (voor het gemak is deze tijdelijk eraf geweest/afgebroken:rolleyes:).
    Ik zit nu op school :confused: en zal dus pas vanmiddag of morgen even nieuwe foto's plaatsen.

2. NickvN

NickvN

Lid geworden:
    26 jan 2014
    Update
    Zoals beloofd:

3. Pingu57

Pingu57 Forum veteraan

Lid geworden:
    14 dec 2014
    heel mooi gedaan Nick

4. NickvN

NickvN

Lid geworden:
    26 jan 2014
    Nog even een extra foto gemaakt met m'n mobiel om te laten zien het verschil tussen mijn zelf gemaakte dek en kannon en de vervanger van messing van Artesania:

5. ronvanleeuwen54

ronvanleeuwen54

Lid geworden:
    22 okt 2012
    Ik neem aan dat de rechtse van jouw hand is. Dat is inderdaad een heel ander gezicht. De linkse lijkt door het luik heen te schieten. Maak je hier nog verdiepte kozijnen is Nick i.p.v. de opgelegde van Artesania? Zodat de buitenkant van het luik gelijk komt met de scheepshuid? ​

6. NickvN

NickvN

Lid geworden:
    26 jan 2014
    De geschutspoorten blijven nu zoals ze zijn. Ik voorzie ze bewust niet van kozijnen en ook zelfs niet van luiken omdat het replica uit Rochefort deze ook niet heeft. En omdat ik nu (nog) niet bezig ben met de historische correctheid maar meer met het namaken van het schip uit Rochefort maakt dit mij ook niet veel uit.

7. ward

ward

Lid geworden:
    2 jul 2006
    Nick, daarin moet ik je overschot geven van gelijk.
    De Hermione had geen luiken en kozijnen. Ik heb het vroeger al eens aangehaald, "La Renommee" ook niet. Die twee fregatten waren bijna zusterschepen.( Op enkele jaren na)
    groetjes
    Ward

8. NickvN

NickvN

Lid geworden:
    26 jan 2014
    Aahhh nu snap ik je foto ook beter. En daar is inderdaad hetzelfde op te zien. Dat is precies hetgene dat ik ook ga doen.

9. walter de bouwer

walter de bouwer

Lid geworden:
    23 feb 2015
  10. NickvN

NickvN

Lid geworden:
    26 jan 2014
    Gooi toch even dit bericht uit (omdat het toch best lang is):
    De boot zal de komende 4,5 maand een grote pauze ondergaan. Ik ga nu mijn examen periode op school in en moet me hier ook even goed op richten. Maar als dat klaar is heb ik wel 3 maanden om heerlijk te besteden aan het bouwen!! En heel misschien vind ik tussendoor tijd maar dat zal niet veel zijn.

11. JanZMC

JanZMC

Lid geworden:
    6 jan 2007
    Succes Nick met je examens.
    Af en toe wat kleins maken is zeer ontspannend, maar dat bepaal je zelf.
    Goed te zien dat je toch tijd maakt voor Duizel, zien we je daar

12. ronvanleeuwen54

ronvanleeuwen54

Lid geworden:
    22 okt 2012
    Je opleiding heeft voorrang Nick, veel succes, wat voor opleiding volg je eigenlijk? We zien je in Duizel.

13. NickvN

NickvN

Lid geworden:
    26 jan 2014
    Doe nu momenteel HAVO. Ben een paar keer blijven zitten en afgestroomd maar ga dit jaar heel goed afronden.

Mijn studie is al bekend. Ik ga HBO Scheepsbouwkunde studeren. Heel toepasselijk en bij mij passend als zeg ik het zelf :)

14. ronvanleeuwen54

ronvanleeuwen54

Lid geworden:
    22 okt 2012
    Nou dan heb je al een stevige basis!:koud:. Misschien kun je wel stage lopen op de Bataviawerf :yes:. Ze gaan er net beginnen met de bouw van een waterschip, Een tanker/sleepboot uit de 17e eeuw. De kiel wordt al gelegd

15. NickvN

NickvN

Lid geworden:
    26 jan 2014
    Update
    Ondanks alle drukte is het mij toch gelukt om in de voorjaarsvakantie nog wat aan mijn schip te doen :yes:
    Zoals velen van jullie weten probeer ik mijn schip zoveel mogelijk te laten lijken op de Replica van de Hermione in Rochefort. Deze replica is zo goed als volledig geschildert, op de dekken na. Daarom ben ik na de romp dicht gemaakt te hebben eerst bezig geweest met de buitenkant goed glad schuren. Vervolgens heb ik deze nog even voor de netheid geplamuurd en er een grondverf overheen gedaan. Deze is op waterbasis, omdat ik hier uiteindelijk weer met de Admirality verf overheen ga welke ook op waterbasis is. Het schuren kostte ontzettend veel tijd. Ik heb er ook verschillende dagen over gedaan. Maar ik ben ontzettend tevreden met het resultaat. Ik ga de romp denk ik nog een keer licht opschuren om het helemaal glad te krijgen en dan nog een keer met de grondverf erover heen.
    Het resultaat (ja het ziet er heel anders uit, opmerking: de kanonsgaten en ramen zijn een beetje dichtgegaan door de plamuur en moeten nog een keer weer uitgezaagd/geveild worden)

16. pietsan

pietsan Forum veteraan

Lid geworden:
    10 dec 2011
    Op zicht ziet het er gelikt uit Nick, maar je planken structuur is nu wel helemaal weggeschuurd en geschilderd, het lijkt zo wel een kunststof romp....??

17. NickvN

NickvN

Lid geworden:
    26 jan 2014
    Hmmmm..... ja klopt. Heb ik zelf ook een beetje mee gezeten. Ik hoop dat dit idee een beetje weg gaat eenmaal de kleuren erop zitten.
    Ik probeer een beetje het model van dit schip hieronder na te maken. Dit is een model dat volgens mij in Rochefort zelf staat:

18. Falco-DE

Falco-DE

Lid geworden:
    3 feb 2014
    Het spijt me maar eenmaal dicht komt de grain/Nerf er niet meer in na lakken ik denk persoonlijk dat het mooist had geweest direct te lakken als je de houtnerf nog had willen zien... Maar het ziet er strak uit jammer van de nerf
    Michael

19. NickvN

NickvN

Lid geworden:
    26 jan 2014
    Terug komt de nerf zeker niet! Daar ben ik en was ik vantevoren al van bewust. Ik bedoel dat ik hoop dat wanneer de rest van de kleuren erol zitten het wel meevalt.

Voor mn volgende model ben ik nu al van plan een romp te gaan bouwen die niet geschildert word (of bijna niet afhankelijk van het schip). Dit is dan weer een nieuwe uitdaging en daarbij moet ik ontzettend goed letten op het netjes beplanken. Veder is dit ook voor mij een leerproces waarbij ik verschillende technieken en resultaten vergelijk

20. Pingu57

Pingu57 Forum veteraan

Lid geworden:
    14 dec 2014
    En toch is dit een resultaat om trots op te zijn Nick, Ik had je dit niet nagedaan op mijn 17e jaar. Proficiat.

Deel Deze Pagina