Herstellen barst in een raam

In de cockpit van mijn aloutte ii zit achteraan een barst ik zou dit graag herstellen zodat deze niet meer kan verder scheuren. Iemand een idee hoe ik dit best aanpak?

syny3esa.jpg

Hallo,
Je boort een gaatje van 1mm. precies aan het begin en einde van de scheur.
Daarmee is het verder scheuren gestopt.
De scheur zelf kun je herstellen met secondenlijm voor plastic.
Succes,
Eddy

goeie middag witwas;
ik zou als ik jou was een mini boortje pakken 1mm of kleiner.
dan waar de scheur stopt daar n mini gaatje door boren. daarna scheurt hij niet verder en misschien hebben andere forum leden een idee om de scheur weg te werken.. suc7

alleen gaatjes boren en verder niet aankomen, die barst repareren wordt het nl niet mooier van

Een mogelijke optie, die helaas wel ten koste van het schaal-uiterlijk gaat:
Als het een Vario kit is, dan is de kunststof als het goed is met gewone plastic modelbouw lijm te plakken.
In dat geval zou je héél voorzichtig de naad wat open kunnen buigen, een heel dun vliesje lijm er in en de naad weer zo goed mogelijk op elkaar drukken.
Daarna de verfrand wat optrekken tot over de barst, en het is weer zo veel mogelijk gecamoufleerd. Minder mooi, maar helaas, ik heb nog nooit een schade (of reparatie) gezien waarvan de heli mooier werd....

Groet, Bert

Wat betreft lijmen; ik gebruik regelmatig thinner als lijm voor plastic/kunststof materialen; scheurtje dichtduwen, met een klein kwastje aan het begin van de barst wat thinner aanbrengen, 'zuigt' zich door de barst en even laten drogen klaar....

Let op dat je niet te veel thinner gebruikt; echt zo min mogelijk!

Back