Het 1:12 Topic

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Robert K, 4 okt 2006.

1. BenV

BenV

Lid geworden:
    21 sep 2009
    Ja leuke filmpje Martin, maar dat kunnen wij ook op de mach doen een klein cameratje op onze pet plakken hahaha!

2. bricks

bricks

Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Als je dan het begin stukje er maar van af knipt . Ik vond het einde het interessantst. Wat deden ze nou bij dat printertje?

3. Robert K

Robert K

Lid geworden:
    10 feb 2004
    RFID sticker onder de zender, kwestie van over de lezer heen houden en de printer print jou eigen ronde tijden :)

Groet Robert

4. Robert K

Robert K

Lid geworden:
    10 feb 2004
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. BenV

BenV

Lid geworden:
    21 sep 2009
  6. Alex F.

Alex F.

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Ik zoek een corally 12SL pod #74781. Mocht er iemand een reserve hebben dan hoor ik het graag.

7. Robert K

Robert K

Lid geworden:
    10 feb 2004
    En hier is deel 3 van de On-Point Racing 12th scale Pro Tips:

[URL="[/URL]

Als er nog verzoeken zijn, laat het me weten. Allicht maak ik nog meer video's

Groet Robert

8. addicted2blue

addicted2blue

Lid geworden:
    28 dec 2012
    Waar kan ik een zeer goede shop voor associated 1/12é onderdelen of optie stukken vanuit eruopa vinden.
    Ben mss van plan om een 12R5.2 aan te kopen, daar ik met mijn tamiya RM-01 1/12é mijn chassis hoogte niet zoveel kan instellen en waardoor de banden niet volledig kunnen opgereden worden (king pin is eigenlijk veel te lang voor bvb jaco velgen)

9. ErikJan

ErikJan

Lid geworden:
    3 feb 2005
    Associated wordt in Nederland en Duitsland geleverd door ThunderTiger Duitsland en in Engeland door CML. Beide hebben een groot netwerk aan dealers. Vrijwel alle goede modelbouw winkels kunnen het leveren.

10. addicted2blue

addicted2blue

Lid geworden:
    28 dec 2012
    Mss een linkje van beiden waar ik de dealers op kan vinden?

11. ErikJan

ErikJan

Lid geworden:
    3 feb 2005
    3 seconde via google:
    TT B2C-Shop

12. addicted2blue

addicted2blue

Lid geworden:
    28 dec 2012
    Van harte bedankt voor jou 3 seconden moeite dan :)
    Ik vond het niet zo direkt

13. Hornet30

Hornet30

Lid geworden:
    29 mei 2013
    Beste mensen,

Sindskort ben ik ook eigenaar van een Serpent S120 pan car. Ik heb al vele pagina's van dit topic doorgelezen en heb toch een paar vraagjes.

Ik heb er nu een 4cel's NiMH accu bij, maar ik wil straks met een 2cell's lipo gaan rijden. Geen wedstrijden, maar wel op een baan die wij elke week uitleggen op asfalt. Ik kan de lipo accu niet overdwars zetten omdat er in het midden een plaatje zit waar je de frictie van het chassis kan afstellen. Is het mogelijk dat de accus aan de ene kant van het chassis gelegd wordt, en de regelaar en ontvanger aan de andere kant? Of kom ik dan in problemen met het gewichtsverdeling?

En zou ik het plaatje ook kunnen verwijderen en iets op het chassis plaatsen zodat de accu toch overdwars kan?

En ik rij nu nog met een stock regelaar en voor de lipo zou ik een andere regelaar moeten aanschaffen. Maar ik heb daar weer geen 150 a 200 euro voor over. Is er ook een regelaar die nog onder die prijsklasse valt?

Alvast bedankt.

14. Tazman

Tazman

Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Je can idd proberen om een 2S shorty lipo pack aan 1 zijde van het chassis te leggen en de electronica aan de andere kant.
    Je kan ook een Lipo conversiekit kopen, mits leverbaar voor dit chassis.
    Je kan dan alle andere onderdelen van de auto gewoon blijven gebuiken.
    Regelaar, goedkoopste regelaar die er op het moment is te vinden om 1S en 2S te rijden in de 1:12 zijn de Hobbyking regelaars.
    Werken prima en niet duur ook.

Mvg Roy

15. Robert K

Robert K

Lid geworden:
    10 feb 2004
    Ja hoor dit kan, zolang je maar zorgt dat je auto zo veel mogelijk (het liefst helemaal) links/rechts in balans is.

Niet 'zo maar' verwijderen, dan werkt de auto niet meer, maar zoals Roy ook zegt, een Link versie van deze T-bar auto heeft de mogelijkheid om hem overdwars te leggen

Kijk ook eens bij Hobbyking (is anders dan hobbywing) of tweede hands worden vaak nog leuke regelaars aangeboden. Hoeveel turns motor wil je gaan gebruiken?

Groet Robert

16. Tazman

Tazman

Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Heb eventueel nog een link chassis,motorpod,rear chassisbrace en side damper met bevestiging liggen voor weinig.
    Heb je alleen de links met kogels en de centre mounting van de rearpod op het chassis nodig.
    Weet niet of je rearpod/motorpod en podplate 1 geheel is??

mvg Roy

17. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Ik denk dat een saddle pack wel gaat passen.

18. Joost K.

Joost K. Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2004
    Ik denk het niet, dan heb je zéér weinig tot geen ruimte meer over voor de ESC en ontvanger...

Eén 1S 1/12 accu of één shorty 2S lipo past wel aan een kant. Dan de electronica aan de andere zijde. Dat werkt wel...

19. Hornet30

Hornet30

Lid geworden:
    29 mei 2013
    Bedankt voor de replys heren.

Ik ga denk ik toch eerst proberen om de lipo aan de ene kant en het electronica gedeelte aan de andere kant te plaatsen. Mocht de lipo iets zwaarder zijn zou ik altijd nog met gewichtjes kunnen werken. Mocht dat toch niet werken laat ik nog even wat van mij horen Tazman ;)

Een sadle pack lipo heb ik hier ook liggen, en als ik dat als standaard aanhoud wordt het inderdaad erg krap met de electronica.

Mocht er iemand iets hebben voor een leuk prijsje hoor ik het graag. :D Ik zal mij in de tussentijd nog even verdiepen in de diverse ESC mogelijkheden.

20. Tazman

Tazman

Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Hornet....zie hieronder.
    Heb nog een link chassis liggen.
    Je zal alleen ffies moeten kijken of jou motorpod en onderplaat 1 geheel zijn of dat je motorpod op een carbon plaat zit en die weer aan je t-bar.
    Heb je een losse motorpod dan is dat lik chassis van mij prima te doen voor 1S lipo of 2S shorty.

Mvg Roy

Deel Deze Pagina