Het 1:12 Topic

Dat is een hele goede prijs. Alleen als je de enigste bent die er mee rond rijd buiten dan kan het snel vervelen. Zeker als je problemen hebt kwa setup etc ......zoals ik al aangaf, het is maar een idee.

Veel succes met je keuze.

en zoek anders ff op corally op marktplaats,daar staat nog een bijna complete proten set inc tandwielen banden accu,s etc.
Ik denk dat je dan beter af bent dan met een 1:12 buiten.
En dat je dan meer plezier beleeft aan je aankoop(en daar gaat het om toch? ;) ).

Ik heb even rond gekeken voor een proten wagen, maar ik denk toch dat ik voor de sp12x ga. En dan misschien later nog een keer een proten erbij. Maar weet iemand welke banden ik moet gebruiken voor een buiten baan?

Ik weet het, het is nog veel te vroeg voor 1/12, maar ik ben er al wel mee bezig... :D

Hierbij een eerste indruk van mijn wapen voor 2010/2011.
Een V-Dezign CR4.0
IMG_3594.JPG

IMG_3597.JPG

Moet er alleen nog een leuke/goede demper, regelaar, motor en Lipo accu('s) voor vinden.
Zat aan een Tekin RS (met RCDynamics booster), een LRP X12 (10.5?) en LRP 5400mAh lipo('s) te denken.

is er ook wel is een demo dag buiten of een wedstrijd buiten? ik heb namelijk een leuke 1/12 maar er zullen zal niemand blij van worden als ik daar binnen mee ga rijden;) ik denk overigens dat er hier nagenoeg geen mensen zullen zijn die deze wagen kennen laat staan ooit hebben zien rijden (kan me ook vergissen maar denk het niet)

Jacar

het is een cox gtp ,

het is een 1/12 met een 0,8cc verbrandingsmotortje dus hij hoord hier niet echt thuis.
Ik geloof dat hij zo'n 20 jaar oud is en heeft volgens mij een y-bar ophanging zonder side dempers of iets en een spider diff met irrante hubs..., dus ik ben van plan om een corally of asso achteras passend te gaan maken.

hier wat plaatjes van de wagen:
DSC_0328.jpg

DSC_0329.jpg

DSC_0330.jpg

DSC_0331.jpg

DSC_0333.jpg

momenteel ben ik druk bezig om hem aan de praat te krijgen, maar het start mechanisme dat cox heeft bedacht slaat helemaal nergens op... dus ik ben een opzetje voor op een boormachine aan het maken.

ik krijg deze week ook een mini freesmachine, waarmee ik hopelijk alu fusee's en ophanging kan gaan maken.

mvg
Jacar

mooi stukje antiek hoor! Ziet er ook nog bijna nieuw uit? of heb je de epoxy plaat en voorophanging opnieuw gefreesd oid.

Waar heb je die vandaan gehaald?

Hij is inderdaad zo goed als nieuw, en loopt nu ook als het zonnetje, ik moet alleen nog even een ontvanger accu kopen.

hij is nog helemaal origineel, zit enkel een kleine scheur bij de voorophanging maar dit is met wat epoxy gefixt.

gaande weg wil ik het een en ander vervangen, wat snel kapot kan gaan enzo, zodat ik iig alle originele onderdelen nog heb.

Ik heb hem van een kennis gekocht die hem uit australie heeft meegenomen.
Hij heeft er nog een stuk of 4 en een heel garage vol met modelbouw dingen, van vliegtuigen tot auto body's en een paar honderd cox motortjes, echt niet normaal gewoon.

Jacar

Alleen als het water met de chemicaliën in de lipo reageert. Wel lijkt het mij nogal onveilig om water op een plek te gooien waar nogal veel elektrische apparatuur staat. Door kortsluiting kan nog veel meer brand ontstaan, en water geleidt elektriciteit behoorlijk goed, dus ook nog kans op electrocutie...

Ze zouden gewoon brandblussers (poeder of CO2) klaar moeten hebben staan...

ik weet het is nog geen indoor tijd maar weet iemand wat we aankomend 1/12 indoor voor reglementen hebben. Rijden we nog met cellen of wordt het LIPO. Ik moet e.e.a. nog bestellen en vraag me af of LIFE ook een optie is. Heeft iemand al informatie of is het toch te vroeg? Of toch weer cellen?

Greetz JW

Back