Het 1:12 Topic

En ERCE is zeker een leuke layout voor 1/12... Maar het probleem blijft denk ik de achterwielen. Er zijn geen nieuwe velgen meer te koop dus dan moet je of zelf gaan lijmen of een andere achteras monteren... Een complete L4/R5 achteras zet je ook zo weer een dikke 50 eu terug als het niet meer is...

Nieuwe velgen kan ik wel aan komen, wil echt geen 50 euro uitgeven voor een achteras. Als de bandenmaat t zelfde is en bandjes los te krijgen zijn is dat dus geen probleem.

Me en Joey en zekers de hulp van mannen als Mobers, Fisher etc.

Jaja leuk, dan moet je zelf naar ze toe en vragen ,want al zien ze je martelen zullen ze toch niet uit eigen beweging hulp bieden. Het is maar dat je het weet.;)

Greetz JW

Jaja leuk, dan moet je zelf naar ze toe en vragen ,want al zien ze je martelen zullen ze toch niet uit eigen beweging hulp bieden. Het is maar dat je het weet.;)

Greetz JW

En sinds wanneer is het een schande dan om hulp te vragen? Niet alles wordt in je schoot geworpen, zelfs niet als mensen je zien martelen... Vragen staat ten alle tijden vrij... ;)

Niet alles wordt in je schoot geworpen, zelfs niet als mensen je zien martelen...

Sterker nog, ik heb ooit eens iemand ongelofelijk zien prutsen en na een voorzichtige vraag van mij of hij soms hulp kon gebruiken kreeg ik zelfs het antwoord dat ie het allemaal wel zelf kon!....
Joh, dan toch niet!...
Zo'n persoon help ik overigens nooit meer natuurlijk....
Niet eens met zijn autootje uit het gras halen...

Precies!!!

Dus als je er niet uit komt dan vraag je het iemand die er (volgens jou) wel verstand van heeft. 99% van de rijders is altijd wel bereid om iemand te helpen in de goede richting...

Voor de MACH clubwedstrijden is het reglement bekend. Voor 1:12 wordt het dus 10,5T, accu's vrij (4cellen of 1S LiPo) en regelaar vrij. Blazen met die hap dus...

Waar wordt er, behalve op de MACH dan, nog met cellen gereden.:confused:
Ik zie internationaal alleen nog maar Lipo, klopt dat?
Als het regelement zo blijft dan wacht ik nog een jaar, dit lijkt meer op appels met peren vergelijken dan dat het een stock klasse is.
Erg jammer.

Voor de MACH clubwedstrijden is het reglement bekend. Voor 1:12 wordt het dus 10,5T, accu's vrij (4cellen of 1S LiPo) en regelaar vrij. Blazen met die hap dus...

Jammer... Niemand zal dus met 1S Lipo rijden. Gelukkig hebben we hopelijk in de buurt weer een baan open ;)

Waar wordt er, behalve op de MACH dan, nog met cellen gereden.:confused:
Ik zie internationaal alleen nog maar Lipo, klopt dat?
Als het regelement zo blijft dan wacht ik nog een jaar, dit lijkt meer op appels met peren vergelijken dan dat het een stock klasse is.
Erg jammer.

Tja, en zo zijn er nog 4 Stefan....

Uit de poll is notabene gekomen dat maar 2 mensen hebben gestemd op accu vrij................
Ik snap er niets meer van, en dan zeggen ze dat 1/8 moeilijk is:D

Uit de poll is notabene gekomen dat maar 2 mensen hebben gestemd op accu vrij................
Ik snap er niets meer van, en dan zeggen ze dat 1/8 moeilijk is:D

Tja, ik zal wel weer op tenen staan, maar volgens mij door iemand die geen ervaring heeft met 1:12

1) Een setje cellen zijn naast erg duur ook moeilijk verkrijgbaar
2) Aan 1 setje heb je niets, je zal er minimaal 3 moeten hebben
3) Juist vanwege het gemak met Lipo overwegen (oud)rijders weer in te stappen, met die groep alleen al kan je een wedstrijd organiseren

En als ... als... je cellen wil toelaten zal je met 3 cellen moeten werken als regel, het opnemen met 4 cellen tegen een Lipo is een No-Go.

Laatst bewerkt:
Tja, ik zal wel weer op tenen staan, maar volgens mij door iemand die geen ervaring heeft met 1:12

1) Een setje cellen zijn naast erg duur ook moeilijk verkrijgbaar

Ik ben dan ook geen 1:12 kenner (jaren geleden volop gereden en de RC12-L staat hier nog op de plank) maar dat Sub-C cellen moeilijk te vinden zijn is natuurlijk onzin, alleen die cellen met speciale stikkertjes zal wat lastiger zijn maar moet je die dan hebben?

alleen die cellen met speciale stikkertjes zal wat lastiger zijn maar moet je die dan hebben?

Die EFRA stikkers? Tja als je geen rondvliegende kogels wil hebben :lol:
Je kan natuurlijk oude accu-cellen gebruiken maar neem van mij aan, dat doet geen enkele rijder die wil winnen. (en dat willen ze allemaal)

http://news.efra.ws/fileadmin/documents/2010/01/2010%20EFRA%20NiMh%20Cell%20List%20V1%20pdf%20100.pdf

Ow ja, vergeet puntje 2 en 3 niet Roelof, die zijn nog wat belangrijker :)

Laatst bewerkt:
1) Voltage stikkers....moeten het EFRA gehomolegeerde cellen zijn? (buiten die lijst zijn er genoeg te vinden)
2) Ik ben zelf onlangs nog clubkampioen geweest met 1 accupakket voor het hele seizoen.
3) kan ik niet oordelen maar geloof wel dat het negatieve gepraat over sub-C cellen er een rol in speelt.

1) Voltage stikkers....moeten het EFRA gehomolegeerde cellen zijn? (buiten die lijst zijn er genoeg te vinden)
2) Ik ben zelf onlangs nog clubkampioen geweest met 1 accupakket voor het hele seizoen.
3) kan ik niet oordelen maar geloof wel dat het negatieve gepraat over sub-C cellen er een rol in speelt.

Ik denk dat je eens een paar keer moet meedraaien met 1:12 wedstrijden Roelof :lol:
Maar ehhh... zullen we dit even doorzetten in het andere draadje?

Ga hier gerust verder:

http://www.modelbouwforum.nl/forums/electro-autos/118389-1-12-stock-regelement-mach-indoor-10.html#post1833745

Laatst bewerkt:
Back