Het 1:12 Topic

Dan denk ik dat je het nergens vind, MUCO was altijd dé winkel als het ging om Academy. Ik zou zeggen, goed zoeken op internet, google en in HK enzo...

Dan denk ik dat je het nergens vind, MUCO was altijd dé winkel als het ging om Academy. Ik zou zeggen, goed zoeken op internet, google en in HK enzo...

ik kan eventueel via de club kopen en anders bestellen

Met wat voor 1c lipo wordt er over het algemeen gereden in de 1:12 ben me aan het orienteren vandaar en heb geen flauw idee waar ik zo'n ding kan vinden..

Groeten

John

Hoe meer ik post hoe minder postings erbij komen bij mij gaat dat geloof ik naar beneden stond al over de 100 en nu weer op 20 hmmmm

Hoe meer ik post hoe minder postings erbij komen bij mij gaat dat geloof ik naar beneden stond al over de 100 en nu weer op 20 hmmmm

Wellicht dat je veel posts had in het te koop deel. Daar worden topics na een aantal maanden verwijderd. Dat 'kost' je dus posts. En het gaat om de kwaliteit van de posts... niet de kwamtiteit.. :)

hallo beste modelbouwers ik rij nu zon jaar met de academy sp3 EXTREME en heb steeds last van lamme velgmeenemers(het schroefje waarmee hij op de as zit) ze zijn van kunststof maar ik heb gezien dat ze er ook van paars aluminium zijn nu is mijn vraag weet 1 van jullie mischien waar deze online te bestellen zijn??

Het liefst niet muco of verspaget

bijvoorbaaat dank

Ik adviseer je geen cent meer in dit wanproduct te steken,
ik heb er ook een gehad.

Vind er een koper voor op marktplaats en koop 2e hands een CRC, corally of wat dan ook van een merk dat zich met racen bezig houd ( dat is academy dus niet )

Ben al een tijd bezig met een ontwerp voor een 1/12 auto

uitgangspunten zijn :

-minder onderdelen
-centrale positie accu
-betaalbare materialen
-gemakkelijke setup

Hier het eerste rijdende prototype.

SS850511.jpg

SS850512.jpg

SS850513.jpg

SS850513.jpg

Het rijden gaat redelijk maar op hogere snelheden word de auto onrustig.
Ik ga er vanuit dat ik voor meer demping moet zorgen en
waarschijnlijk ook minder zachte vering.

De motormount kan ook nog wel wat dunner en lichter,
hoewel het totaalgewicht op 858 gram niet slecht is.

beetje lang geleden, maar wat is er van deze auto geworden?
wel een mooi idee zo'n verdeling.

mvg
Jacar

De auto gaat redelijk goed maar ik heb nog niet geïnvesteerd in goede banden,
nieuwe lagers enz.

Het project staat eigenlijk even stil.
De banen waar ik 1/12 kan rijden zijn erg slopend voor de auto,
en dat ligt mij niet zo.

Ben ook nog met een Formule 1 project bezig,
en mij tourwagen ( 4WD ) moet omgebouwd worden van 5 cellen naar lipo.

Ik heb dus nog geen zicht op wanneer dit project weer verder gaat.

verplaatsing SP 10.5

Vorig jaar had ik de Element 19t, maar op de EPS wordt je verplicht om met een efra erkende bl te rijden in de stock...

Iemand ervaring met de Speedpassion 10.5T (V2) in een 1/12 op 4 cellen ?

Wat is de beste verplaatsing om mee te beginnen (voor een vrij grote baan, nl. de Belgische EPS manche te Zwevegem) ?

bedankt,
John

Ziezo.

Momenteel heb ik alles om mijn BMI om te bouwen naar lipo.
Heb ook de Novak booster binnen gekregen vandaag.

Maar ik lees overal dat je aardig anders moet vertanden dus ga nog moeten uitkijken voor kleinere spurs en grotere pinions.

Iemand enig idee welke spurs en pinions ik zou moeten nemen?

En welk merk? Xenon? waar te koop?

Mvg
Wesley

Vorig jaar had ik de Element 19t, maar op de EPS wordt je verplicht om met een efra erkende bl te rijden in de stock...

Iemand ervaring met de Speedpassion 10.5T (V2) in een 1/12 op 4 cellen ?

Wat is de beste verplaatsing om mee te beginnen (voor een vrij grote baan, nl. de Belgische EPS manche te Zwevegem) ?

bedankt,
John

Is er een V2 versie van de 10,5T??? Des al niet te min begin ik meestal met een roll out van 46mm op een grote baan, goed op de temperatuur letten van de motor. Deze vertel veel, naast het "gevoel" van de auto.

Ziezo.

Momenteel heb ik alles om mijn BMI om te bouwen naar lipo.
Heb ook de Novak booster binnen gekregen vandaag.

Maar ik lees overal dat je aardig anders moet vertanden dus ga nog moeten uitkijken voor kleinere spurs en grotere pinions.

Iemand enig idee welke spurs en pinions ik zou moeten nemen?

En welk merk? Xenon? waar te koop?

Mvg
Wesley

Merk maakt niet heel veel uit natuurlijk, Asso, Corally en Xenon passen allemaal. Op de IIC zagen we dat ze bijna 1:1 vertande met 13,5T Lipo.

Ik heb vandaag mijn TQ Booster binnen gekregen, deze is ongeveer 5 keer zo klein als de Nova :) Binnenkort maar eens testen.

Groet Robert

ok 1:1 vertanden :-) goed gek hehe.

En ik ga er een 5.5 motor in steken dus heb er geen flauw benul van hoe ik nu moet vertanden..

Want gaan testen op een ciruit en geen tandwielen bij hebben is ook maar kl..e.

Toch reed hij op de buitenbaan zeker erg goed!

valt er met een 1/12 ook een beetje op een buiten baan te rijden, bijvoorbeeld op hfcc?
ik heb namelijk voor een leuk prijsje een corally sp12x US gekocht met een servo en een paar accu's) en er woont een vriend van me in vogelezang (vlak bij haarlem) dus ik ga zeker af en toe bij mach rijden, maar als het een beetje zou kunnen zou het natuurlijk wel makkelijk zijn als ik een keertje een baantje kan rijden bij hfcc.

mvg
Jacar

Is er een V2 versie van de 10,5T???

Oei, ik ben precies onbestaande nieuwtjes in de lucht aan het sturen...

even een rechtzetting : bij Speedpassion heb je bij mod de 'competition2.0 en 3.0' versies,
maar de spec motoren zoals 10.5 hebben eigenlijk dezelfde gesloten behuizing als de 7.5 en 8.5 uit de 'competion2.0' reeks !

Vandaar dat ik die 'Ultra sportsman series' ook als 'versie2.0' beschouwde..

grtz,
John

valt er met een 1/12 ook een beetje op een buiten baan te rijden, bijvoorbeeld op hfcc?
ik heb namelijk voor een leuk prijsje een corally sp12x US gekocht met een servo en een paar accu's) en er woont een vriend van me in vogelezang (vlak bij haarlem) dus ik ga zeker af en toe bij mach rijden, maar als het een beetje zou kunnen zou het natuurlijk wel makkelijk zijn als ik een keertje een baantje kan rijden bij hfcc.

mvg
Jacar

Uiteraard kán het wel maar er worden géén wedstrijden gereden met 1/12 op de buitenbanen... Dat heb ik je al een paar keer verteld. Voor de buitenbanen wil je gewoon liever een 1/10 hebben. Of je met een 1/12 op de HFCC zou kunnen rijden zou ik eens aan Robert vragen, hij rijd daar vaker...

oke, ik had namelijk begrepen dat het eigenlijk niet kon (opzich kan alles..., maar dat de banden er sneller van kapot gaan enzo), ik hoef er ook niet persee een wedstrijd mee buiten te rijden, maar buiten is natuurlijk wel wat meer ruimte (is toch wel fijn als je het nog een beetje moet leren) en ik kan niet zomaar elk weekend naar haarlem rijden om een paar uurtjes bij mach te rijden...

Robert is het wat om bij HFCC buiten te rijden?

Jacar

Jawel, uiteraard kan het. Het laaatste WK 1/12 was ook op asfalt dus... Het komt hier alleen (jammergenoeg) niet zo veel voor...

Ik heb zelf ook wel een aantal keren met de 1/12 op de buitenbaan gereden van de MACH en opzivh valt het wel mee hoor met hoe de banden stuk gaan. Indoor gaan er sneller happen uit dan buiten.

Merk maakt niet heel veel uit natuurlijk, Asso, Corally en Xenon passen allemaal. Op de IIC zagen we dat ze bijna 1:1 vertande met 13,5T Lipo.

Ehm....Robert, dat was in 17.5, daar reden ze spur 72 en pinion 68 ongeveer.......13.5 zat er nog wel wat verschil in:-)

groet,

Eric

Back