Het 1:12 Topic

zeg als je reclame wilt maken doe het dan goed in plaats van een link te plaatsen naar 2 plaatjes en verder niets??!!:confused::sleeping:

Hey Bart,

Past die Advanced Electronics regelaar wel in je 1:12? Ik vond hem vrij groot toen ik hem zag op de ETS. Had ook een hoog koellichaam (maar ging wel hard :)).

Waarom was je er trouwens niet bij joh ;-) Zien we je in Ronse?

Groet Robert

Ziezo,
Mijn 1/12de is helemaal klaar.

Deze lipo is zonet toegekomen

smc%204950SI%20L.jpg

4900Mah & 50C

Donderdag zal ik mijn eerste meters maken met lipo.

Ik zal hier mijn ervaring posten dan.

Advanced Electronics (Black Diamond esc)

Hey Robert,

ik kon me uiteindelijk niet vrijmaken voor de M-auto race, de Race in Ronse valt samen met het Xceed BK 1/12.

Er zijn 2 versies van de Black Diamond ESC van Advanced (Touring & 1/12), de 1/12 versie past perfect in de 1/12 (is trouwens iets kleiner dan bv een LRP SXX) en zonder koelvin natuurlijk.

De interne software is zodanig geoptimaliseerd dat deze beter dan welke andere esc de positie kent van de rotor en dit resulteert in indrukwekkende resultaten.

Ik zal binnenkort de specs, enz... plaatsen.

Groet,
Bart Loomans

Avanced Electronics Black Diamond esc

Zoals beloofd hier de technische gegevens van deze nieuwe esc:
Super Advanced Electronics speedo spec
Probably the best speedo in the world!Dominated the IIC @ Las Vegas 20095 selectable Forward profiles5 selectable Brake profiles (two with drake brake)
Voltage cutoff
for safe Lipo operation, 5 selectable battery profiles:
Off / 1 cell lipo & 4cell NimH / 5 cell NiMh / 6 cell NiMh / 2cell Lipo
Handles 12cell Lipo & 46Cell
3 Leds for easy identification of setup modes.
Touring car version:
Max constant current: 150+A
BEC 6V@3,75A
Fullsize heatsink with fan
Size: 38x32x22 mm (excl fan)
12AWG cables
1:12th version:
Max constant current: 136+A
BEC 6V@2,55A
Low profile heatsink
Size: 38x32x15 mm
16AWG cables

Groet,
Bart Loomans

Zoals beloofd hier de technische gegevens van deze nieuwe esc:
for safe Lipo operation, 5 selectable battery profiles:
Off / 1 cell lipo & 4cell NimH / 5 cell NiMh / 6 cell NiMh / 2cell Lipo
Handles 12cell Lipo & 46Cell

Groet,
Bart Loomans

Ik neem aan dat daar moet staan: kan 1S lipo en 2S lipo aan en/of 4, 5 of 6 cellen NIMH ( niet tegelijkertijd natuurlijk :p

12 cell lipo is best veel en 46 cell (NIMH) !!!!

Hey Frans,

het staat juist, er zijn 5 programma's, die off is een soort van automatisch detectieprogramma van wat je er op aansluit, met die 4 andere kan je het zelf kiezen.

Ja inderdaad 12 cellen lipo is veel, stapel dat maar eens in je auto :-D maar hij kan het wel aan indien nodig, de software van deze is ook vrij geavanceerd, hij weet heel precies de positie van de rotor, beter dan een ander merk van esc.

Groet,
Bart

Wat is standaard? Voor de 1/12 zijn sinds kort hoge velgen met low profile banden de standaard geworden.
Bij bijvoorbeeld Jaco heb je de Prism velg die voor de achterwielen +/- 37mm velgdiameter en +/- 47mm banddiameter is. De voorwielen zijn +/- 36mm velgdiameter en +/- 45mm banddiameter.

Nou, met standaard bedoel ik eigenlijk de maat die het meeste gebruikt/verkocht word.
Ik had al het één en ander opgezocht maar kon niet zo veel 1/12 wielen vinden, pkracing geeft bij de 1/12 wielen enkel de velgdiameter op hun site.
Het gaat mij om de diameter van de band, ik had ergens banden gezien die een diameter hadden van 48mm, ik weet alleen niet of die info betrouwbaar is.

Ik moet het zeker weten omdat ik die diameter ga gebruiken als uitgangspunt voor 2 modellen die ik wil maken.

Ik heb ook een vraag over banden. Ik rij nu meerder jaren 1:10 toerwagen en wil graag 1:12 erbij gaan rijden.

Het enige waar ik tegenop zie zijn de banden. Ik lees dat de rijhoogte veranderd wordt om de slijtage van de banden te compenseren. Met welke frequentie is dat nodig (1 accu, 5 accu's ??)

Wat is de levensduur van de banden gemiddeld op een indoor circuit (Ervan uitgaande dat ik er geen stukken uit rij, ik zag op de blog van Mark Payne dat dat ook op te lossen is ;-)

Begrijp ik het goed dat de combinatie T-bar en lipo nog steeds moeilijk is ? Ik heb tot nu toe alleen een cad tekening gevonden van een proto saddle pack.

Ik heb ook een vraag over banden. Ik rij nu meerder jaren 1:10 toerwagen en wil graag 1:12 erbij gaan rijden.

Het enige waar ik tegenop zie zijn de banden. Ik lees dat de rijhoogte veranderd wordt om de slijtage van de banden te compenseren. Met welke frequentie is dat nodig (1 accu, 5 accu's ??)

Wat is de levensduur van de banden gemiddeld op een indoor circuit (Ervan uitgaande dat ik er geen stukken uit rij, ik zag op de blog van Mark Payne dat dat ook op te lossen is ;-)

Begrijp ik het goed dat de combinatie T-bar en lipo nog steeds moeilijk is ? Ik heb tot nu toe alleen een cad tekening gevonden van een proto saddle pack.

J...

Om banden zou je je helemaal niet druk hoeven te maken, er zijn bv zelfs winkels die een afdraaiservice hebben (BMTuning). De levensduur van een band is vooral afhankelijk van hoe je met de band omgaat, als je netjes kan rijden gaan banden rustig 3 a 4 weken mee (op basis van 6 keer rijden op 1 dag in de week).

Wat overigens wel aan te raden is om een paar setjes te gebruiken ipv 1, banden worden vaak plakkerig (verzadigd) na een aantal keer rijden. Wij maken ze dan even schoon met remreiniger..

In de 1/12 slijten de banden redelijk gelijk af tussen voor en achter, zorg er alleen wel voor dat je elke keer rechts en links verwisseld, dat slijt nl wel verschillend.

Ow ja, TIP: vergeet Lipo nog even tenzij je veel wil experimenteren.

@Nismo

Dankjewel voor je antwoord, dat is al een zorg minder.

Is lipo nog zo experimenteel dan ? Ik dacht dat als ik bv mijn Sphere gebruik met een Novak booster alles zou werken.

Of bedoel je meer de gewichts verdeling ?

Iedereen heeft het trouwens over het feit dat lipo vooral snel is omdat de auto minder weegt, maar is er dan geen minimum gewicht zoals bij 1:10 ?

Back