Het crash topic (aka the Wall of Shame)

een backflip in de grond :p
schade enkel connector voor lipo los gekomen

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
We can rebuild it, we have the technology...

.. and most of it might still work.

Maar dit was toch wel een flinke crash. Tweede keer een vluchtje met FPV, dus dat gaat lekker.

Ik denk dat een van de armen is teruggevouwen in mid-air, want hij viel heel langzaam om alsof de lift rechtsvoor weg was. Versie twee krijgt een breakaway locking mechanisme, zodra ik iets daarvoor bedenk.

Net asfalt geraakt denk ik, wat knap is op een grasveld. Schade:
- Frame, met battery/camera tray. Tijd om een nieuwe te knutselen
- 1 arm
- 2 motoren. Allebei lagers flink kapot, hopelijk te maken. Eentje draait iig weer, en ik ben blij dat ik die lagers nog niet had vervangen. Replacements lagen al klaar.
- Soldeerconnecties hier en daar. Grappig dat een bullet connectie blijft zitten terwijl de draad er uitgetrokken is.

full

Crash meteen in t begin geplakt, zo enorm de focus op wat ik doe dat ik niet echt keek naar wat voor me zat :P

a0b49ad4baa625275fa62f2a0a1b84e2.jpg

67a1872a704fcf6ca8ebe0ede3af7b6d.jpg

Ongeplande landing in een drassig veld toen m'n FPV beeld op zwart ging..

Video's volgen later. Schade valt mogelijk mee, het blauwe LEDje van de KiSS ESC die helemaal onder water lag brande nog toen ik er de power er af haalde.

Hier is de DVR opname, maar de crash zelf is natuurlijk niet te zien:

a0b49ad4baa625275fa62f2a0a1b84e2.jpg

67a1872a704fcf6ca8ebe0ede3af7b6d.jpg

Ongeplande landing in een drassig veld toen m'n FPV beeld op zwart ging..

Video's volgen later. Schade valt mogelijk mee, het blauwe LEDje van de KiSS ESC die helemaal onder water lag brande nog toen ik er de power er af haalde.

Hier is de DVR opname, maar de crash zelf is natuurlijk niet te zien:
Valt me op in jouw video en die vorige dat je die zwarte strepen ziet. Ik weet eigenlijk wel zeker dat het aan de kristal op de sony 600tvl cam ligt. Deze moet eigenlijk bijgesoldeerd worden en daarna het liefst dichtgelijmd.

Valt me op in jouw video en die vorige dat je die zwarte strepen ziet. Ik weet eigenlijk wel zeker dat het aan de kristal op de sony 600tvl cam ligt. Deze moet eigenlijk bijgesoldeerd worden en daarna het liefst dichtgelijmd.
Goed om te weten. Het is een Globe flight kx-171, da's een kleine 420tvl cam in metalen behuizing. Zal hem eens openschroeven., maar nu heb ik een Effio cam erop.
KX-171-FPV-Kamera-420TVL-5-15V.jpg

Het zit ook weer niet mee:rolleyes:
De deadcat weer opgebouwd, tijdens de maiden valt er een motor stil en klettert ie weer uit de lucht...

De oorzaak:

dGqMR.jpg

De stator zit klem tegen de rotor aan :rolling:.

LOL

Als t goed is kan je die gewoon weer terug naar beneden duwen, die zit geklemd om de as.
Helaas zijn er een aantal windingen kapot.

Stator gaat de kliko in, de rotor is nog onbeschadigd dus ik ga de beschadigde rotor vervangen met deze.

Misschien doe ik wel afstand van de hele quad, ik heb nu 3 motormounts krom en geen zin/tijd om nieuwe te maken.

Back