Het grote FPV (First person view) draadje.

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door ramsus42, 4 nov 2009.

1. bluefalconholland

bluefalconholland

Lid geworden:
    6 jun 2007
    Taco, er zitten geen gyro's in de kist. Voor zover ik het nu kan beoordelen (op zicht vliegen) lijkt hij me erg strak gaan. Zodra de cam is aangesloten zullen we het wel zien maar mijn verwachtingen zijn positief.

MVG. Robert.

2. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Ik had me geen mooier thuis kunnen bedenken voor mijn regelaartje, Robert! :thumbsup:

3. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    Er wordt geroepen, dat als ik bijvoorbeeld met een 300mw FPV TX rond vlieg, anderen bij mij, die 2.4ghz vliegen, ZEER sterk beperkt worden op hun berijk.... is dat zo?

Is het dus NIET wijs om fpv te vliegen, in de buurt van andere vliegers (welke 2.4 ghz RC gebruiken?)
    Overigens zal het gaan om 1.3 ghz video zenders.

Laatst bewerkt: 24 nov 2010
  4. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
    Nee, kolder van de bovenste plank. De 2.4GHz RC zenders/ontvangers zijn ontworpen *juist* om samen met andere zenders op dezelfde frequentieband te werken, zonder storing of beperking in bereik. Da's nu juist het #1 verkoopargument van 2.4GHz RC, en dat zou opeens anders worden als jij met een videozender rondvliegt, da's dus complete onzin!

Het gebruik van 2.4GHz RC en 2.4GHz video in *één* model is een ander verhaal, maar dat heb ik al meerdere keren uitgelegd dus ik neem aan dat dat duidelijk is?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality

5. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    sander, thnx. Dat van 2.4 en 2.4 bij elkaar in 1 toestel was helemaal duidelijk, maar op RC groups werd dit weer rond gegooid, met WARNING LOOK OUT etc erbij....

We hadden dus de vrees niet op de club te kunnen vliegen terwijl anderen met 2.4 ghz aan het rondvliegen waren...

6. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Ik zag et op RC-groups. Iemand met 200mW 1.2Ghz beweerde dat de zender van zijn buurman (spectrum) ineens van 500 naar 60 yards range ging zodra dat ding aan gezet werd. Wat daarvan klopt moet je ook mij niet vragen, ik heb het ook maar ergens zien staan. ;) Vond het alleen wel een beetje zorgwekkend omdat Pieter en ik straks graag een beetje op onze club willen vliegen. Iemand zijn model uit de lucht knallen met "vreemde onzin" daar maak je geen vrienden mee namelijk.

7. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Mijn quad is inmiddels wat gevordert:), al is hij nog lang niet af:

Propellors zijn 10" dus het formaat is vrij groot:)

8. bluefalconholland

bluefalconholland

Lid geworden:
    6 jun 2007
    Wow Remy...dat kapje ziet er wel heel strak uit! Mooi gevormd naar de armen! Moet je landingsgestel niet in de tussen positie komen te staan van de armen?...of ga je hem vliegen met 1 motor in front?

Toppie!!

MVG. Robert.

9. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    Harmonischen? 1,2GHz x 2 = 2,4GHz

Welbekend probleem, daarom heeft iedereen het ook over 1,3GHz.

10. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    ok, dus et is geen kolder dan.

Maargoed, Pieter en ik zitten op 1.3Ghz. dus dat gaat dan hopelijk wel goed.

11. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    Assumption is the mother of all ...

De meeste 1,3GHz zenders hebben maar daadwerkelijk 1 kanaal wat ook daadwerkelijk op 1,3GHz zit. Welke dat is mag je aan de leverancier vragen.

Gewoon goed testen op de grond.

12. Klaassie

Klaassie

Lid geworden:
    24 jan 2010
    Kijjk dat gaat er aardig op lijken toch!
    Wat zijn die "beugels" onder de armen Remy? En wat voor props gebruik je, geen EPP zo te zien, APC?

Hier trouwens een filmpje van mijn eerste gestuntel met mijn KK_Quad op een veel te kleine ruimte... :lol:

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  13. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Ah nog even oefen en dan komt het vast in orde:).

Die beugels onder de armen zijn voor het oefenen.
    Landinggestel kun je eruit schuiven, waarna deze beugels zorgen voor mooie demping bij wat harde landingen:).
    Props zijn idd APC. Eens kijken hoe die cih houden tegenover EPP props.

Robert, idd wil ik hem vliegen in + mode. Het scheen nét wat stabieler te zijn, plus dat ik er verder geen last van heb met de cam. Deze zal toch schuin naar beneden kijken:)

Nu nog wat verzinnen om die regelaars mooi weg te werken.

BTW: Met mijn 1,3 setje zag ik laatst gewoon de lettertjes van een FPVér op 2,4ghz. Wel wazig en zwak, maar je zag ze wel.

1,2 of 1,3 maakt dus niet veel uit, ondanks het harmonische.

Laatst bewerkt: 24 nov 2010
  14. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    Ziet er al goed uit voor een eerste quadcopter vlucht.

Ik maak het mezelf iets makkelijker. Heb 3 weken terug een Gaui 330X-S quadcopter kit besteld, hoop dat ie deze week nog binnen komt.

Waarom moet dat bij die $%&^&$% TNT post van ons zo traag gaan?!

15. Hugy

Hugy

Lid geworden:
    23 apr 2009
    De quadcopter vliegt klaas, nu jij nog :p
    Als ik die van mij gefixed heb gaan we wel weer een keer samen vliegen. Kunnen we binnenkort gewoon een quadcopter meeting houden :p

16. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    Wat een #$%#% die #$$%&^ bij dat $%^$% TNT post.
    "Ja meneer het inklaren van een EMS zending kan ook wel eens 2 weken duren."

Ding is op 10 nov verstuurd uit HK, was op 15 nov in Nederland, op 18 nov versturen ze import aangifte, op 19 nov terug gestuurd, tot op heden niets mee gebeurd...

Degene die dat inklaringsproces bij TNT heeft ingericht mag van mij heel hard z'n hoofd stoten.

Voorlopig nog geen quadcopter dus... :(

Ik denk dat ik het voortaan via België ga laten lopen, daar zijn ze veelal een stuk sneller. Moet dan helaas nog iemand in België vinden die bereid is spullen door te sturen.

Laatst bewerkt: 25 nov 2010
  17. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Volgens mij kan er iemand niet meer wachten :D...

Laatst bewerkt: 25 nov 2010
  18. MaVe64

MaVe64

Lid geworden:
    19 sep 2010
    Ik laat HK altijd sturen per 'International (Registered) Air Mail'. In 1-2 weken binnen. Is ook nog goedkoper dan EMS.

Laatst bewerkt door een moderator: 26 nov 2010
  19. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    ik dacht dat vanaf een bepaald formaat of een bepaalde waarde, alleen EMS nog kon.... misschien was dat nu ook het geval?

20. MaVe64

MaVe64

Lid geworden:
    19 sep 2010
    International (Registered) Air Mail gaat tot 1,85 kg. Ik bestel altijd per klein pakje tegelijk indien mogelijk, dus meerdere kleine bestellingen tegelijkertijd.

Deel Deze Pagina