Het grote FPV (First person view) draadje.

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door ramsus42, 4 nov 2009.

1. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    en die kleinere pakjes was misschien nu juist het probleem :p lol ;)

2. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    haha klinkt bekend. Ik wacht ook op 8 doosjes...
    Schijnt nogal druk te zijn op hun vliegveldje daar. :oops: Hoe kan dat nou. :lol:

3. MaVe64

MaVe64

Lid geworden:
    19 sep 2010
    Denk dat die Hong Kongse postvliegtuig te zwaar is met al die gyro's en BEC's en motoren die nu deze kant op komen....:D

4. robot

robot

Lid geworden:
    31 okt 2006
    hi

ik heb mijn Gaui 330X-S besteld bij foxtechfpv.com

hij heeft het in 2e opgestuurd,in kleine verpakking

geen douane gelul gehad

rob

5. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    Zoals het er nu naar uit ziet.... heb ik binnenkort een FPV nemo (ex van remy)!

6. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Nu wordt het nog pijnlijk lang wachten op een bril. ;)
    Maar et is wel een leuk ding om eens lekker mee rond te dwarrelen, die nemo van remy.
    Nu moet ik alleen wel even opzoek naar iets dat even snel vliegt.

..en nu ben ik et een keer met sander eens! :eek:

7. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
    /me print uit en zoekt lijstje :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality

8. Bernie

Bernie

Lid geworden:
    30 jan 2006
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    Daar heb ik al een aantal filmpjes van gezien.... ECHT gaaf :D

overigens ga ik mijn mx12 aanpassen met een channel mixer en headtracking unit van HK. Op internet staat precies hoe dat moet in mijn 6ch mx12, zodat er 2 kanalen bij komen voor de headtracker :D

Dan kan ik vanaf mijn toekomstige nemotje lekker rond kijken :)

Zit alleen nog te twijfelen over wel of geen osd met gps.... kan er ook eventjes die lekker goedkope van 8 dollar ofzo tussen meppen, dat ik iig de accuspanning kan zien!

Wel wordt denk ik de antenne op de TX vervangen door het sprietje wat baggus een aantal keren heeft aangeraden :) (uiteraard om gewoon wat dingen te proberen :) )

Heb er zin an :D :D hahahha

(alleen nog effe wachten op een bril :( )

10. Rogier

Rogier Guest

Voor de vliegers hier die al filmpjes opnemen... HC heeft een FPV contest. 1e prijs is een complete fatshark set... nice! HobbyKingLive | Facebook

11. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    Dat is net zo krom, als op een auto tuning show, voor BEST SOUND, een autoradio cadeau geven......

Maar goed, leuke actie :)

12. Rogier

Rogier Guest

Ja dat ben ik wel met je eens inderdaad. Maar toch..... je kan natuurlijk ook met beelden van een ander aan de slag gaan... ;)

13. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Badbert super dat je zo enthousiast bent:) De nemo ligt hier op de kast te wachten op een nieuwe baasje;).
    Let wel op dat de hobbyking headtracker een "vrij" slechte servo resolutie heeft. In mijn Video's gebruik ik deze tracker, en hij bevalt mij prima, alleen zit je wel met van die stapjes. I.c.m. met een 9g servo worden die stapjes al vrij groot.
    Het gaat prima, en ik vlieg zo al een tijd, maar het is wat om rekening mee te houden.

Verder zou ik een OSD op zo'n kistje als een Nemo even laten zitten. Die Mini OSD is prima ( zit al een voorbereiding op de Nemo voor die OSD) maar GPS en de hele handel maakt hem echt te zwaar.

14. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004

Ik vind het hier nog wel meevallen met de resolutie,
    maar misschien merk je dat alleen vanuit het oogpunt van de camera?

15. u4eake

u4eake

Lid geworden:
    16 aug 2006
    Ben net hetzelfde van plan. Heb deze week de headtracker en mixer binnengekregen, als het dit weekend te slecht is om te vliegen ga ik het eens proberen of ik de goeie ouwe mx12 tot een 8 kanaals zender omgetoverd krijg.

16. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    Remy, nog thnx voor de tips. Die resolutie LIJKT op het videotje van sven wel mee te vallen, en, het gaat erom dat er rond gekeken kan worden. Dat de resolutie wat groter is, is niet zo erg hoor!

Ik ga het dan doen met die "goedkope" osd met voltage iig in beeld, en lekker rondvliegen :)

u4eake: ben benieuwd naar je ondervindingen!

17. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Ik vraag me ook af of ik dat ding werkend kan krijgen op mijn graupner MC-19.
    Het vervelendste is nog dat ik liever niet mijn 7/8 kanaal op offer aan dat trackertje,
    omdat dan ook bij al mijn andere modellen deze kanalen niet meer te gebruiken zijn,
    tenzij ik die tracker er met converter en al uit kan trekken.

Zou ik dat ding gewoon extern aan de tracker draad kunnen krimpen?
    Dan zou ik er met een simpel stereo mini jack plug al zijn kwa aansluiting,
    want zon ding gaat in principe gewoon parallel aan het PPM signaal draadje toch (niet in line)?
    Als de stekker eruit is dan hangt die injector er niet meer aan en heb ik bij andere modellen nergens last van, is mijn idee.

Maargoed, is dat ding uberhaubt compatibel..

EDIT
    Ik kijk net nog eens goed naar dat ding, en volgens mij staat er dat hij de signalen ERAAN plakt.
    Dat is wat anders dan overschrijven.. Dus dan kan het bij mij zoiso al niet...
    Dan moet ik echt opzoek naar een potmeter emulator om het ding via mijn nog vrije analoge inputs aan te sluiten.
    Iets wat PPM signalen omzet naar weerstand waardes.. dat gaat mij boven mijn petje dus dan houd het voor bij dus op. :(

Laatst bewerkt: 26 nov 2010
  18. freijn

freijn

Lid geworden:
    13 nov 2005
    Warm_Timboektoe Onzinnige berichten 34.128 nutt
    Sven,

De bedoeling is dat de trainer functie gebruikt om extern 1 kanaal te gebruiken voor je tracker.

Bij een futaba is dat een simple plugje achter op de zender welke je dan natuurijk zo weer kunt verwijderen.

Jou potmeter word uiteindelijk in je zender ook meegenomen in 1 van de kanalen. Dus een omzetter kan niet-zou niet nodig zijn.

Heb je een trainer aansluiting op je zender zitten ?

19. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    bezem en zo...

Heren, ik heb even de bezem gepakt en wat berichten weggehaald.
    Sander en ik hebben de discussie per PB voortgezet en kwamen tot de conclusie dat ook wij een paar dingen gemeen hadden.

Was het dus nog ergens goed voor...;)

@Baggus: Goeie vervanging! :D

20. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    De leerling functie is er, maar de trainer poort dus niet.
    Het is blijkbaar een module die je los kunt kopen om zelf in te bouwen, maar ik heb geen idee waar die te krijgen zijn.
    Bovendien zal het zoals alles van grauper wel weer debiel duur zijn (denk aan 80 euro).

Ik ben nu maar aan het kijken of ik niet gewoon een 3e stick aan mijn zender kan bouten om het daarmee te besturen.
    Ik heb al een donor zender gevonden waar ik de hele stick installatie in 1 deel uit heb kunnen peuteren.
    Nu nog een project boxje van 70x70x40mm, dan kan ik met mijn graveermachine een aardig paneeltje maken.
    Ik DENK dat de potmeters 5kOhm zijn, en dat zou perfect samen moeten gaan met mijn zender,
    maar ik weet eigenlijk niet goed hoe ik dat moet meten met mijn multimeter.
    Als ik de pennen op midden en grond zet geeft de stick pot neutraal 2.5kOhm,
    volle uitslag 4.50 en de andere richting 0.50 (de overige 0.5 is trimtabs denk ik).
    Je moet toch wat he.. :)

Laatst bewerkt: 26 nov 2010

Deel Deze Pagina