Het grote FPV (First person view) draadje.

Even een wat korte reactie:

Die HD camera's kunnen zo lang opnemen als je zelf wilt hoor:).
Gooi er een goede sd kaart in, met voldoende gb's en hij zal echt niet stoppen na een half uurtje hóór.

Het verzenden via aan kado zal absoluut geen verschil uit maken. Bij het verzenden van het pakketje kun je al 5 mogelijke manieren verzinnen wat ze op het pakket kunnen zetten. Er moet gewoon belasting worden betaald over hetgeen dat verstuurd is.

Hoe het zit met die instellingen van die bril weet ik niet. Meer en deel van de fpv'ers gebruikt deze bril, dus er is vast veel over te vinden:mrgreen:.

15c is meer dan genoeg. Met 5c ( als die er waren) zou je nog uit de voeten komen..

Je kunt er wat alufolie over heen doen, alleen heb je nog niet die massa die het zooitje zou beschermen tegen rf-zooi. Als je dit er ook nog om heen moet frunniken kun je beter gewoon een kant en klaar kabeltje kopen;)

Ik heb het idee van Trappy op rcgroups. Hij gebruikt het vaker. Vast niet zonder reden:).

Oeps en toen kwam ik dit draadje tegen, helemaal super, ook ik vlieg soms FPV en vond het jammer dat het vorige draadje gesloten werd.

Ik volg jullie met veel plezier.

P/S dat beertje is helemaal super, gelijk op mijn hyves gezet, ik had die al eens voorbij zien komen.

En hier mijn pilootje in men nieuwe jet
http://boomerang12.hyves.nl/album/44223414/Boomerang_Sprint/IAg2SUzH/video/757488661/0/IAip/

344820280_5_c2HK.jpeg

Gr Japioooooooo

Laatst bewerkt:
@ Remy:
Die aiptek slaat toch af na 25 minuten? Ik dacht dat ergens gelezen te hebben.

En als kado niet helpt, waarom doen die chinezen dat dan zo nadrukkenlijk?
Volgens hobbywireless kunnen ze dr door "samples" op te zetten, al een dot kosten af halen?
Is toch ongeveer hetzelfde verhaal?

Ik heb gezien dat die fatsharks brightness instelling hebben,
en ook nog eens pupil afstand bij de 2010 versie.
Tis duur, maar je hebt dan wel wat, of niet soms?
Alleen alle fatshark retailers liggen wat te slapen ofzo,
heb er 4 gemaild en na een week nog niks terug gehoord van ze.

Ik snap eigenlijk niet zogoed wat je met massa bedoeld. ;)
Is dat de gevlochten "kous" die in coax kabels zit?

En ja, die trappy, berg geduld en een goudmijn aan info.
Aardige gast.

@ Jaap: Welkom in dit draadje.
Gewoon lekker met een peuk op je lip staan FPV vliegen, helemaal goed.
Wat voor setup vlieg je?
En kunnen we ook op je rekenen voor een FPV meeting? ;)

Ik kwam net nog dit tegen: Eagle Tree –R/C RPV RC Heli Model Aircraft Telemetry data logger GPS logger GPS telemetry MicroPower elogger e-logger RC Model Airplane Telemetry jet ECU telemetry Eagletree MicroPower Wireless Telemetry RC data logger Flight Data Recorder high

Wat vinden jullie van dat ding?
67 euro voor een diversity systeem, valt best mee nog vind ik.
Er zit ook nog een tracking/telemetry systeem in,
met een klein beetje geluk maakt Remzibi zijn aankomende audio modem compatibel!
Heb je meteen een tracker EN diversity systeem in een compact setje.
Een dikke yagi antenne + een ducky voor dichtbij op een statiefje, moet mooi vliegen zijn.

EN.. en het ding heeft ook nog eens een video splitter erin zitten.
Eigenlijk alles wat je nog erbij zou wensen, op 1 bordje.

Ik snap alleen niet hoe dat ding trackt, ik zie geen GPS zitten?

Laatst bewerkt:
Hoi Sven

FPV meeting?? laat maar weten waar en wanneer, kan ik kijken of ik niks anders heb te doen, lijkt me helemaal super. Verwacht van mij niet zoveel info omdat ik daar best wel een leek in ben, maar het wel doe, gewoon omdat ik het helemaal super vindt.

Gr Japioooooooooo

Hoi jaap,

Leuk je hier te zien in dit draadje! Vertel eens wat meer over je setup, ik ben benieuwd.
Die bril ken ik trouwens:). Ik heb hem ook. Heb je geen last van de zon? of dat kastje dat tegen je knie aan bungelt, en je bril van je kop af wilt trekken? :mrgreen:

Die fpv meeting was een balletje dat ik opgooide. Dit omdat ze alleen in andere delen van europa fpv meetings organiseren.
Misschien is er bij voldoende animo wel een Sander Sassen te regelen;)...
Ik zal hem tegen die tijd eens pb'en.

Sven, die camera die naar 25minuten afslaat is volgens mij zo'n omgebouwde panasonic FX-35 camera. Die willen afslaan naar 25 minuten ja. Wle kunnen ze zover omgebouwd worden dat ze gebruikt worden om te pannen.

tsjah, over die kado manier weet ik niet. Ik heb inmiddels al van alles geprobeerd maar moet nog steeds op 5 van de 10 pakketten douane kosten betalen. Alsnog ben je dan veel goedkoper uit dan hier in EU maar toch...

Absoluut, zo'n fatshark moet een fantastisch brilletje zijn. Ik had het geld er toen niet voor over, maar heb jij dat wel, dan absoluut daarvoor gaan. Mede omdat je dan misschien beter uit komt met je bril. Het kan, zoals je gezien hebt op een paar pagina's terug. Gewoon 2 glaasjes in de bril leggen. Het is niet voor niks een bril die iedereen graag wilt..

nee, je hebt van die standaart UTP kabel, maar je hebt ook de duurdere met een massa erin.( stalen hulsje bij de stekker) Dat is gewoon een vrijliggende draad. Dus wat aders zonder bescherming eromheen. Deze zit een paar slagen om alle andere draadjes gewikkeld, wat voor een "shield" zou zorgen..

Dat eagle tree systeem is fantastisch! jammer dat ik over het algemeen wat slechte dingen over die eagle tree osd heb gehoord. Een paar pagina's terug dit al op genoemd.

Ik hoop dat remzibi het een en ander voor elkaar krijgt. Ik zit er echt op te wachten. Ik heb ontzettend veel schik met mijn OSD, en echt nooit problemen. Ik heb er vertrouwens in dat het absoluut wat beloofd, als Remzibi met zo'n zelfde soort systeem komt. Echter lees ik nog niet veel ontwikkelingen, maar hij zal vast met iets bezig zijn...
Hoe hij trackt weet ik ook niet, ik heb mij eigenlijk nog niets een verdiept in die systemen. Hoe het werkt enz. Nu klink ik al een gare, maar ik was al aan het fpv vliegen voordat er de eerste tracker kwam..Verder daarna alleen nog maar gespitst op mijn setup. De ontwikkelingen gaan zo gigantisch rap, dus ik heb weer wat in te lezen als ik het volgende spul aanschaf.

Jaap, het gaat erom dat je gewoon een eind voor je uit vliegt, en wij achter je aan kunnen cruizen voor een prachtige video;).....No need for intelligence. :mrgreen:

Btw, inderdaad heerlijk, om met een peuk op je lip wat om je heen te bonjouren:mrgreen:

Ik heb et voor elkaar dat Gregory de bril rechtstreeks van hem naar mij toe wil sturen.
Dat zal misschien iets goedkoper zijn, maar zoiso komt het dan uit CHINA!
En als ik ergens goede kansen heb wat douane betreft, is het wel uit asie. ;)
Ook kan ik dan gewoon bij Gregory terecht voor hulp, want communicatie met FPV shops is om te janken..

Die eagletree FPV Groundstation werkt gewoon overal mee hoor! ;)
De antenne selecter en video splitter toch zoiso al.
Zon splitter kost 20 dollar, een diversity oracle 160 dollar, Tel uit je winst.
Voorlopig nog eventjes aan klooien met 1 patchje,
maar als ik me eenmaal op mijn gemak voel bij het vliegen toch maar eens nadenken over zon ding.
Zeker bij het landen is het een fijn iets om op een duck antennetje te kunnen schakelen denk ik.

Tracken, ik gok dat dat ding een digitaal compas heeft die je op het noorden moet richten,
daarna je model boven het station activeren zodat de eerste GPS data het thuis punt is.
Daarmee kan dat apparaat mischien de locatie berekenen.
Zo zou ik het iig oplossen.

Dat is goed nieuwes Sven! Zou leuk zijn als het doorgaat allemaal, dan kun je eindelijk eens aan de slag;).

Inderdaad, ik ben nog steeds bezig met het voor mij zo goed al perfecte platform, daarna is mijn groundstation een keer aan de beurd.
Maargoed, dus ook nog steeds bezig met een Patchje, en tot nu toe nog met veel plezier. Inmiddels een hoop onkosten aan een deelcertificaten opleiding, dus op het moment niet veel aanchaf voor FPV..

Hoe kom je daarbij met een digitaal Compas? heb je dat ergens gelezen, of verzonnen. ga jij eens aan de slag met zo'n apparaat joh :mrgreen:

Eergisteren nog even in windkracht 3 met redelijk wat mist gevlogen met de FOX hier in het Goffertpark.
Het videotje is erg saai, maar zo kun je mooi de dropouts zien op 10mW..
Ik wacht nog steeds op mooi rustig weer, zo kan ik eindelijk weer eens een fatsoenlijke mooie video maken..Tot dan, nog even wat test en voorbeeld materiaal.

cGo4ej1VxAE[/media] - FOX goffert

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja met die bril recht uit china ben ik wel blij, ondanks dat et kreng 375 dollar kost. ;)
Maar ik weet wel al zeker dat dat ding gewoon het lekkerst zal passen voor mij.
Alleen dat schuim schijnt but te zijn, maar dat fabriceren we wel tot et om mijn appel past. :lol:

En dat digitale compas heb ik zelf verzonnen, ik snap eigenlijk niet waarom ze dat niet vaker gebruiken.
Het ding hoeft zich maar 1 keer te fixeren, en met et compas kan die uitvogelen waar et vliegtuig hangt.
Is goedkoper, en het risico dat een of andere pipo te dicht bij de GPS module gaat staan met lock verlies als gevolg is er dan gewoon niet.
Gewoon een knopje op et ding dat een coordinaat opneemt van waar het model op dat moment is.
Model erboven houden en even drukken. Klaar.

Hey dat foxje, lollig man! :P
Dat kleine ding is dus echt niet te schijterig voor een beetje wind,
zou je niet zeggen van zon klein beestje.
Wordt iets van 25mw ofzo tezwaar voor je foxje?
Die dropouts stellen ook geen drol voor vind ik trouwens hoor, ziet er best goed uit.
Wat weegt je foxje helemaal vliegklaar?
Ik zoek eigenlijk iets wat buiten kan, en eigenlijk bijna geen landings ruimte nodig heeft.
Gewoon een leuk ding dat je overal omhoog kunt slingeren met een ducky (gewoon mijn fatshark!).
Lekker goedkoop 10mw zendertje, geen OSD, random prut cammetje wat lekker klein is.

Mischien is dit wat voor jou?
http://inesun.com/Newest-Mini-Trans...ion-Power-Supply-3.3V-3.7V-Voltage--6930.html
Weegt niks, vreet niks, frummel er een 3.3v regelaartje aan en doe es gek.

Laatst bewerkt:
Het klinkt als een goede idee Sven, dat compass. Echter zullen de techneuten inmiddels alles al overwogen hebben, en dus voor een andere methode gegaan.

haha, ja dat foxje is erg leuk! nee, het viel mee, hij kan opzich wel wat wind hebben. Het beeld word er alleen niet echt rustiger op. Het gewicht is compleet 139 gram, dus inc videosetup.
Inmiddels lekker wat rond gebaggerd om mij heen. Geweldig hoeveel plezier je kunt hebben van zo'n klein ding. Het hart gaat flink tekeer als je aan het scheuren bent vlak boven een weg tussen wat lantaarnpalen door:mrgreen:. helaas hier geen video van. Zodra het weer weer rustig word maak ik meteen een video.

10mW is voldoende hoor:). Bij helder weer, met niet teveel rotzooi in de omgeving kun je ver genoeg gaan:). Leuk is anders. lekker om je heen knallen is veel en veel leuker :mrgreen:

Zo'n fox leent zich trouwens prima om op een stukkie gras te landen hoor, gewoon vol down en klaar is ..uhh Remy:mrgreen:. Nooit schade gehad op deze manier, als moet je dit niet tevaak doen natuurlijk

Remy, is een half tennis baantje genoeg voor zon foxje als ik dr gewoon een reep fillament tape op plak?

Wel kan ik helaas geen 1.2/1.3ghz zendertje vinden van 10mw. zelfs nieteens onder de 300mw.
Maargoed, zou het lukken met dat ding wat je bij de fatshark krijgt?

Het gewicht van dat ding is iig het probleem niet, alleen lijkt het erop dat dat ding nauwlijks afremd. ;)

Ik heb trouwens nog wel een Jerry wing, een blij 50cm span combatwingetje,
dat eigenlijk toch al tezwaar op zn kont is en dus om een cam op zijn neus smeekt.
Zou ik daarmee wat kunnen kezen met een zender + cam?
Is meteen ook al een pusher prop dus zit ook niet in de weg. ;)
Alleen vermoed ik dat die nogal nerveus is voor FPV.

En ja die helm, et lijkt wel een schietschijf.
Ik zou dr niet mee rond gaan lopen op onze club eerlijk gezegt. :p

Ik weet alleen nogsteeds niet wat ik nou met die camera moet beginnen.
Panasonic gaat niet, SN777 heeft zware RF storing en schijnbaar ook die VSN505.
Dan heb je nog de DX201 die denk ik best lomp groot is, en verder.. tsja geen idee meer eigenijk..

Ik ben trouwens wel hard geschrokken van wat ik er al doorheen heb moeten jagen. :')

Total Costs sofar
1 x 1.3GHz standard receiver (RX-1300-standard) $65.00
1 x 1.3GHz 300mW audio/video transmitter (TX-1300-300) $75.00
1 x 1.3GHz 8dBi Patch receiver antenna (PAT-1300-8) $46.00
1 x 100A replacement current sensor (Curr-100) $15.00
1 x RVMIC Tiny Amplified Microphone (RVMIC) $10.00
1 x Wire harness $ 3.00
1 x OSD + GPS + Computer interface $99.00
1 x 5v volt regulator $15.00
1 x Groundstation Tripod $15.00
1 x Lens set $14.00
1 x Carry case for equipment $25.00

Total $382.00

Still needed
1 x Camera $130.00
1 x Video goggles $375.00

Total $887.00

En dat is nog zonder verzendkosten en douane, reken maar op nog een goeie 150 dollar.
Zal vast ook nog wel et een en ander aan draad en accus moeten kopen,
1000 dollar is uiteindelijk gewoon helemaal niets... *zucht*
Maar ik ga maar gewoon door met aanschaffen, et zal wel de moeite waard zijn.
Maar goed dat ik weer zo jarig ben. ;)

Ohja, wat kan ik het beste doen als grond station accu?
Dikke vette 5000mAh lipo, of gewoon een dikke 12v 7Ah lood accu van de legerdump?
Eigenlijk draaid er niet zoveel mee hoor, enkel de ontvanger en een LCD scherm.
De bril en recorder hebben straks hun eigen accu natuurlijk.
Maar ik moet wel vooruitkijken of een videosplitter/diversity bordje met een 2e ontvanger.

ja hoor, een half tennisveldje is meer dan voldoende. Die FOX zweefd met die camera bovenop, en de prop op zijn rug nou niet al te best. Er moet best wat gas op gehouden worden. Op de video kwam ik vrij hoog aan, waardoor ik nog even een bochtje maakte.

Bij die fatshark krijg je een 10mw zendertje?, en ingebouwd ontvangertje toch?
Daar moet het zeker mee lukken. Wel heb je dan gewoon een omni antenne, wat de reikweidte niet enorm ten goede komt, maar wat waarschijnlijk ontzettend grappig is in een Foxje:). Opnieuw is die geuploadde video niet te vergelijken met wat ik in de bril zie. Om een of andere rede zien die opgenomen beelden er slecht uit. In de bril ziet het er echt VELE malen beter uit. Je kunt dus eens kijken naar zo'n dome camera. Er staan er veel op Ebay, dus wie weet win je hem ook voor zo'n achterlijke prijs net als ik.
Gaat erg leuk op een fox, en voor de kosten hoef je het niet te laten. Totaal inc kwam op zo'n 12euro uit.

Die wing is super!, lekker jagen in een parkje. Een fox, vleugeltje enz leent zich daar goed genoeg voor hoor. Die hoeven niet rustig te kunnen vliegen. je zult er van staan te kijken hoe goed het gaat:). Op het zicht vliegen heb ik soms nog lastiger gevonden, dan "dat ik erin zat"...Je bent gewoon wat sneller met reageren wat soms handig is..

haha, nee die helm ziet er echt niet uit. Ik heb op mijn helm de voorkant wat ingedrukt door de helm warm te maken. Hierdoor valt de patch zo ongeveer in de helm, waardoor het niet echt opvalt. Groter dan dat, en je loopt idd echt naar de kl*te..:mrgreen:

Wat je moet doen met die camera moet je even op wachten. Ik heb Sander even gevraagt welke camera hij graag gebruikt. Tevens jou vraag geciteerd..

haha, tsjah, het kost wat. En het kan meer worden. gelukkig kun je het in stappen doen, waardoor het niet zo'n zeer doet. Het probleem is echter, dat er wel eens wat stuk gaat. Dan weer een pas servo, dan de camera, dan weer een lipo, dan je platform...Goed, dat zul je altijd wel hebben. Maar geloof me, ik denk dat je deze tak enorm zal blijven boeien..

Kwa grond station. Hoezo een LCD scherm? Uh, ik gebruik een 1500mah lipo voor mijn ontvanger en splitter. De bril draait op zijn eigen lipo.. na een dagje Fpv vliegen laad ik hem weer op. Wil je er meer op aansluiten dan even de stroom meten, en hier je lipo op passen. Echter als ik een los grond station zou hebben, met een tracker dan wil ik een 12v pb accu gebruiken, en hier een voltbuzzertje op.

Ik ben die tread van die Eagle tree aan het lezen...Kbegin het steeds mooier te vinden...Pff, tis ook allemaal mooi spul....

Robot, ziet er mooi uit!! Ben benieuwd hoe het je bevalt, wanneer post je nou eens een videotje!? Goed, misschien dan zo met je simple OSD.

Trouwens, vanwaar een 100A current sensor? is dat niet wat veel? volgens mij las ik ergens dat die 50A vel makkelijker te calibreren was. Waar dat stond, pf ik weet het niet meer, maar ik meen het ergens gelezen te hebben.
Toch een microfoon? ben benieuwd :mrgreen:.

trouwens, waar heb je dat lens setje vandaan??

6840 Berichten Sven.......................jemig...
haha:mrgreen:

Zou je zon foxje/wingetje durven vangen met je bril op? :P
Het leek me wel ongelofenlijk mooi om gewoon overal waar je het maar kunt bedenken, zon mugje op te gooien.
Even op een leeg beach volley veldje van centerparcs dat ding omhoog hengsten en eens rond kijken bijvoorbeeld. ;)
Gevaarlijk? Volleybal is zwaarder en nog harder ook. :p

Met zon fatshark bril, desnoods even een 8db patchje voorop van een paar tientjes,
je neemt je hele zooitje zo onder je arm mee zonder opbouw/afbraak.
Brilletje is wel duur, maar ik zou daar denk ik wel ZON plezier van hebben..

Ik heb trouwens nog een bullet cam.
Dit ding: DealExtreme: $37.15 HAMY 2.4GHz 4-CH Rechargeable Mini CMOS Wireless Surveillance Security Camera - PAL (100~240V AC)
Wat et weegt durf ik niet te zeggen, maar het is wel meteen cam/regelaar/accu/zender.
Kan ik zoiets mischien gewoon doodleuk op mijn jerry zijn dak plakken?
Of kun je anders even laten zien welke cam dat precies is?
Ebay heeft er zonbeetje een half milioen. ;)

LCD scherm is zodat die bejaarde op mijn club snappen wat ik sta te doen. :P
Zoiso leuk om anderen mee te kunnen laten kijken, en dat schermpje had ik toch al liggen.

Die eagletree groundstation kaart, leuk spul.
Ik heb trouwens dat koffer grondstation gezien, zoiets ga ik dus ook even maken. ;)
Ik heb bekledings ervaring en ik heb een 2D CNC machine (graveermachine),
dus ik frees zo een stel mooie frontplaten uit.
Als ik het beeld op mijn microPC kan krijgen tijdens het opnemen hoeft dat LCD niet,
en met zon eagle bordje scheelt het ook een boel ruimte.
Dus misschien dat het hele zaakje in een net klein koffertje past, dat ik gewoon OP het statief kan schroeven.
Als die diversity goed werkt kan tracking me aan mijn kont roesten namenlijk. ;)

Ja die 100A sensor bleek niet te leveren dus die is geannuleerd.
Die 50A sensor is meer dan zat, maar kan ik nietmeer vinden. :(
Spark nogiets heette die shop, geen idee wat de naam nou precies was.

En ja een microfoon, ik kon et niet laten. :P
Volgens mij is dat TOCH handig, kun je horen wanneer een van mijn motoren moeilijk doet bijvoorbeeld.

Lens setje is ook wat van deal extreme, M12 lensjes.
DealExtreme: $14.91 2.8mm~16mm Fixed IRIS Lens Set for Webcams and Security/CCTV Cameras (6-Lens Pack)

ja hoor:P.
Regelmatig mik ik hem op mijn vriendin die naast mij staat. Je zult er van staan te kijken hoe sicuur je kunt fpv'en:D.
Als het veld erg kort is, vlieg je hem gewoon tegen jezelf aan. gaat ook goed;).

ja, dat omhoog gooien om welke plek dan ook doe ik ook regelmatig. Vorige keer meegenomen naar Noordwijk, en daar lekker rondgebonjourd:P.

Jup, die bril zul je vast en zeker veel plezier van hebben! En je bent hem ook zo weer kwijt als het moet. Dat is eigenlijk het mooie van alles...Je gaat er niet vanauit, maar mocht het zo zijn, dan beur je nog aardig goed terug...

Tja, die Bulletcam..Hij lijkt mij wat zwaar, en zo'n CMOS sensor is nou niet alles. Bijna iedere HD camera heeft ook een CMOS sensor. Nu handelt die licht erg goed, maar niet te vergelijken met een CCD. Maargoed, probeer het eens, dat is nou juist het leuke:) Lekker experimenteren met de spullen die je hebt. Kun je mooi hier wat videos plaatsen!:P
Uh, die cam was deze:
1/3"SONY CCD IR Night Vision Security CCTV Dome Camera - eBay (item 360233247295 end time Feb-11-10 07:19:25 PST)

Alhoewel, exact zo'n zelfde. Waarvan ik hem heb kan ik niet meer terug halen.
Inmiddels een reactie van Sander gehad:

"Ik zou gewoon een camera van eBay plukken, kost weinig en gaat uitstekend. De RCV922 CCD killer of de VSN505 zijn ook prima, alleen daar betaal je al gauw drie tot vier keer zoveel voor".. Kijk toch eens op Ebay, en probeer het gewoon eens. Er staan ook cameratje op , met 520 lijnen van Sharp.. Weet niet of dit waar is, maar je kunt het proberen!

Inderdaad leuk zo'n schermpje:). Menig persoon kijkt mee op het kleine schermpje van mijn aiptek. beetje knuddig, maar ach, zo ben ik lekker portable:)

Ik ben benieuwd naar je spullen Sven, lekker foto's posten hier, wanneer je alles binnen begint te krijgen en te bouwen:).

Kun je niet die current sensor gebruiken die Robot heeft gekocht?
50A Current Sensor For SimpleOSD

Hmm, mooi die lensjes. heb je ze al binnen? Kun je mooi een lensje deze kant op laten komen;)......

Back