Het grote FPV (First person view) draadje.

Zoals gezegd even wat foto's:
Foto-WIWW7KGM.jpg

Het kleine kabeltje vervangt de grote

Foto-FJREIJEO.jpg

Hier is dus 1 condensator/ferrietkern uitgehaald met de nodige bedrading ook.

Ben dus nog niet voor het maximaal haalbare gegaan omdat ik ook nog m'n OSD moet aansluiten!

Testen waren in elk geval veelbelovend, ook nog even met 3blads props getest en eigenlijk geen verschil gemerkt qua storing, dus ga de 3 blads weer gebruiken (zorgen voor 'n veeeel fijnere start, zeker met t extra gewicht), misschien dat ik morgen even het statief ga verbouwen tot FPV ontvangststation :) En dan weer testen natuurlijk!

Ja en kan nog wel ietsje strakker natuurlijk, maar de OSD zal ook weer het nodige toevoegen natuurlijk.

Hoop vanavond statief te maken en dan maar even kijken hoe ik de nieuwe test zal doen.

Is het verstandig om de condensator te vervangen door een met hogere waarde? Bijvoorbeeld 800 of 1000uf? Of zal dit geen echt verschil maken ten opzichte van de 470uf die ik nu heb?

Laatst bewerkt:
Dan laat ik die lekker zitten haha, scheelt weer werk :)

Heb het statief in elk geval vast klaargelegd, sleutels erop, die vergeet ik niet meer!

Hoop eigenlijk deze zondag alles te kunnen gaan gebruiken, is een evenement bij ons op de Vinkeveense Plassen en leek mij wel leuk om daarvan wat beelden te filmen!

Ligt heel erg aan de frequentie. Geloof dat het voor 2.4ghz inderdaad niet bevorderlijk is.

En het fpv station:
Foto-UVCHPHKU.jpg

Vooraanzicht

Foto-CCQYSIXN.jpg

Achteraanzicht

Foto-6AX8RK4E.jpg

beeld vanaf t vliegtuig doorgelust :)

Ik kan niet afspelen en recorden tegelijk dus zal even een splittertje tussen moeten, heb geprobeerd ontvanger en DVR beetje ver uit elkaar te houden. Onder de DVR zit 'n lipo, met klittenband vast.

Lijkt mij dat deze prima zal voldoen!

Morgen even proberen een rangetest te doen :)

edit:
Bedenk me net dat ik ook nog 'n 5.8ghz ontvanger op t plankje moet zetten :p rc305 ontvanger die goed zou moeten werken met de 800mw avionicsrc zender.. Ook eerst maar even testen!

Laatst bewerkt:
Volgens mij juist wel. Dat water refelecteerd zo lekker...

Ik had het van Sander vernomen. Die vloog 22km weg boven zee. waarom? "omdat 't kan!" :mrgreen:

Met zijn UHF ja :)

Maar multipathing dmv reflecties op water is voor 2,4GHz RC best een probleem.
Je RC ontvanger hoort naast het direct van jou afkomstige RC signaal een aantal "echo's" via het wateroppervlak.

Wie weet het of heeft een idee? Alle hulp is welkom!

Gisteravond de Futaba R149DP ontvanger inbebouwd en geprobeerd.
Het bereik is 250 meter!! :confused:

Met de Corona bijna geen strepen meer in beeld, wel jitterende servo's op het eind van het bereik. (300 meter)
Met de R149DP veel strepen, ook met motor uit. De servo's zijn bijna helemaal stil tot aan de fs.

Ook nog een test gedaan zonder spanning op de FPV spullen en het bereik is geen meter meer.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wie weet het of heeft een idee? Alle hulp is welkom!

Gisteravond de Futaba R149DP ontvanger inbebouwd en geprobeerd.
Het bereik is 250 meter!! :confused:

Met de Corona bijna geen strepen meer in beeld, wel jitterende servo's op het eind van het bereik. (300 meter)
Met de R149DP veel strepen, ook met motor uit. De servo's zijn bijna helemaal stil tot aan de fs.

Ook nog een test gedaan zonder spanning op de FPV spullen en het bereik is geen meter meer.

hey Johan.

Wat ik begrijp is dit de RC afstand en niet de Video/FPV afstand.
Voorstel is om alle FPV spullen te verwijderen en alleen met RC te vliegen todat dat allemaal naar behoren werkt.
Misschien eens met een andere RC zender gaan testen? Iets mis met de Futuba zender?
Heb je al eens een range test op de grond gedaan? ( antenne ingeschoven ?)

groeten

Frank

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat voor kristallen heb je in je zender en ontvanger zitten. Misschien eens een nieuw setje van futaba proberen. Dit maakt erg veel uit in je bereik.

Back