Het grote "Gaat deze setup werken?" topic

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door markjuhh, 20 jan 2013.

1. markjuhh

markjuhh Forum veteraan

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Word een leuke quad zo!

2. Aves

Aves

Lid geworden:
    3 apr 2013
    Wat wil ik met mijn nieuwe quad?
    Ik wil redelijke kwaliteit hebben van mijn quad (hoeft geen A kwaliteit te zijn, want dat kost natuurlijk meer). Verder hoef ik er niet meer te gaan racen of te stunten. Echter wil ik wel er eens ff gas mee geven (snel opstijgen, snel bochtje links/bochtje rechts).
    Hij gaat voornamelijk gebruikt worden om te kijken of ik het leuk vind en videobeelden maken. Ook ben ik niet zo`n technisch wonder en kan ik een kennis laten solderen (liefst zonder soldeer werk, wil graag alles zelf doen).

Doet deze setup een beetje aan mijn "eisen".

-Frame Hobbyking SK450 Glass Fiber Quadcopter Frame 450mm 18 dollar

Hobbyking X650F Glass Fiber Quadcopter Frame 550mm 34 dollar
    Een van deze twee wil ik graag hebben. Het liefst de tweede aangezien een frame functioneel moet zijn. Daarom ook de tweede optie, waarbij een landingsgestel zit, zodat er een camera onder kan.

-4x Motoren Turnigy D2836/8 1100KV Brushless Outrunner Motor (NL Warehouse) 14 dollar

-Flightcontroller Hobbyking KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board

MultiWii 328P Flight Controller w/FTDI & DSM2 Port (NL Warehouse)

Beide 30 dollar, geen idee van welke ik moet pakken? En waarom dan ook die?

-ESC`s TURNIGY Basic 25A v3.1 Speed Controller (NL Warehouse) lagere top Ampere

TURNIGY Plush 25amp Speed Controller met hogere piek belasting (Ampere)? Welke moet ik pakken voor de motor?

- Accu Turnigy nano-tech 3300mah 3S 25~50C Lipo Pack (NL Warehouse) 28.4 dollar

Verder moet er natuurlijk nog er nog een zender/ontvanger (Turnigy 9X 9Ch Transmitter w/ Module & 8ch Receiver (Mode 1) (v2 Firmware)) en oplader bij. Ben nog aan het twijfelen tussen mode 1 of mode 2 zender..

Is het mogelijk om met deze setup ook selfleveling en gps later er aan toe te voegen?

Wat kan beter of wat is goed? Graag het oordeel van jullie :D

Laatst bewerkt: 27 mei 2013
  3. markjuhh

markjuhh Forum veteraan

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Ziet er wel goed uit.

Als ESC's zou ik de 25A of 30A Plush pakken.

De lipo zou ik veranderen in een normale Turnigy, niet de nanotech.

KK2 en multiwii hebben beide selflevel. GPS kan echter alleen op de multiwii.
    Bordjes vliegen beide gewoon goed.

Zender in mode 2 pakken, dan is de stickindeling een stuk logischer.

Groeten

4. Aves

Aves

Lid geworden:
    3 apr 2013
    Wat moet ik erbij pakken om dan ook gps te hebben op de multiwii? En werkt de gps ook in samenwerking met de zender/ontvanger?

5. lennie054

lennie054

Lid geworden:
    19 mrt 2008
  6. Aves

Aves

Lid geworden:
    3 apr 2013
    Welke van de twee is plug en play? De multiwii (met gps) of de kk 2.0?

Wil het namelijk voor mijn eerste quad redelijk simpel houden. Is mijn gekozen setup ook plug and play? Of moet er toch worden gesoldeerd, etc?

7. lennie054

lennie054

Lid geworden:
    19 mrt 2008
    An deze bordjes hoef je niets te solderen volgens mij. Maar je regelaars en motoren moeten sowieso gesoldeerd worden.

8. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Bij multicopters bestaat er niet echt iets als "plug & play". Er zal altijd nog wat firmware moeten worden ingesteld etc. Een Dji Phantom komt nog het dichtst in de buurt (of je moet al naar dingen als een ladybird gaan kijken)

9. juweeltje

juweeltje

Lid geworden:
    15 aug 2011
    naza gps met welke bec???

ik zou ook wel eens een quadcopter willen bouwen…..
    heb geen ervaring in quadvliegen, maar ik wil ook de naza lite gps aan boord hebben,dus….

ik heb wel al veel gelezen dat die dji naza niet met allebec's wilt werken, dus ik vraag me af welke hk bec's er wel mee werken (omdat ik daar grotendeels zal bestellen)

met setup staat al onder de "werkende setups" maar gezien ik er een naza gps wil aan toevoegen, denk ik om andere bec's te gaan nemen….
    de frame maak ikzelf met alu

werkende setup: http://www.modelbouwforum.nl/forums/2949592-post2.html

dus met als toevoeging:

naza-M lite : DJI Innovations | Naza-M Lite

de bec's zou moeten een 400hz hebben,heb hierover veel problemen gelezen met setups van bec's die niet willen werken) maar ik vind bij hk niet veel leesvoer hierover, alleen dat deze Turnigy Multistar 30 Amp Multi-rotor Brushless ESC 2-4S (OPTO) misschien zouden kunnen werken .Er staat bij :Support 480Hz+ high refresh rates (up to 499hz)

wie weet raad…...

10. MRX

MRX

Lid geworden:
    21 jun 2013
    Mijn ontwerp

Beste leden van dit forum,

Mijn naam is Marnix en zoals de titel van dit deel van het forum al zegt heb ik een setup bedacht waar ik jullie mening over zou willen horen.
    Ik ben compleet nieuw in RC-land, heb wel enige ervaring met programmeren.

De setup die ik bedacht heb is:
    (Groen ben ik niet zeker van of ik het wil/nodig heb)
    (Oranje/Roze nog aan het twijfelen tussen 2 opties)

Met deze quadcopter wil ik vooral ervaring opdoen in de RC wereld en kijken wat de mogelijkheden zijn. Als alles goed werkt zou ik het leuk vinden om er tzt een go pro onder te hangen voor mooie beelden.

Hebben jullie nog op of aanmerkingen?
    Of suggesties om een keuze te maken?

Ik heb geprobeerd de afgelopen paar dagen het forum van boven tot onder uit te spitten dus hoop niet dat ik jullie een hele domme setup/keuze voorleg.

Met vriendelijke groet,
    Marnix

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  11. juweeltje

juweeltje

Lid geworden:
    15 aug 2011
    en waar is groen en oranje? :)

12. World Citizen

World Citizen

Lid geworden:
    10 apr 2013
    Ik had laatst een Zuur/Zoet setup bedacht, maar dat viel toch wat bitter uit...

(ik heb hem een PM gestuurd :) )

13. MRX

MRX

Lid geworden:
    21 jun 2013
    Ja nieuw in Modelbouwforumland he ;)

Blijkbaar had ik de afbeelding in een prive album gezet, als het goed is nu wel zichtbaar. Hier nog een keer de afbeelding:

14. World Citizen

World Citizen

Lid geworden:
    10 apr 2013
    Ik zou voor de Turnigy ESC's gaan.. Omdat die meestal gewoon goed werken... Meest verkocht, en ik hoor er weinig slechte dingen over. Ik heb ze zelf nu ook besteld.

Zender is aan jezelf. Mijn heel erg persoonlijk ongefundeerde mening is dat ik Spektrum altijd prefereer over de Turnigy. Als ik ze vast heb, dan voelen de Spektrum/Graupner/Futuba zenders gewoon degelijker aan dan de Turnigy's

Als ik je setup door Ecalc gooi krijg ik wel een korte vlucht tijd.. De rest van de waardes zien er wel goed uit. Ik wacht ook even andere reacties af voordat ik iets durf te zeggen over de combi :)...

15. markjuhh

markjuhh Forum veteraan

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Lijstje ziet er goed uit, alleen de motoren is niet echt duidelijk welke dit nu precies zijn.
    Heb je daar een link van?

Je accu zou ik omruilen voor een gewone Turnigy of Zippy van 30C.

Als ESC's zou ik ook voor Turnigy Plush gaan, dat zijn gewoon betrouwbare ESC's.

Vergeet niet om stekkers, kabeltjes, klittenband enz mee te bestellen om alles op elkaar aan te sluiten/wast te zetten!

16. lennie054

lennie054

Lid geworden:
    19 mrt 2008
    Kan dit draadje sticky gemaakt worden?

17. MRX

MRX

Lid geworden:
    21 jun 2013
    Setup verbetering

World Citizen en Markjuhh bedankt voor jullie reactie!

ESC
    Hier neem ik dan gewoon de Turnigy Plush van 30C (evt 25C afh van motoren)

Accu
    Deze zal ik dan veranderen in een Zippy.
    Waarom is dit eigenlijk beter dan een nano-tech?

Zender
    Hier ben ik nog niet helemaal over uit.. Moet nog maar eens gaan zoeken of ik ergens een Spektrum, Graubner of Futuba goedkoop op de kop kan tikken.

Motoren
    Ik heb op het moment deze op mijn lijstje staan. Maar dit is meer een willekeurige gok dan een wel overwogen keuze.

Vliegtijd

Heb zelf ook nog even naar die ecalc gekeken. Het lijkt dat de nieuwe accu wel iets verbeterd. 10" props ipv de huidige 11" lijken ook verschil te maken. Met een evt camera er onder wordt hij natuurlijk ook nog zwaarder, nog iets wat ik hier voor zou kunnen verbeteren? Nog grotere accu?

Accessoires
    Aan de hand van dit lijstje van Ptrtjee en andere bouwverslagen zal ik eens gaan kijken wat er allemaal nodig is aan accesoires.

Groeten,
    Marnix

18. markjuhh

markjuhh Forum veteraan

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Hey

Die motoren draaien lekker met 9x4.7 props, 11" is veel te groot!

ESC's worden in Amperes gemeten, niet in C ;)

De Zippy accu is redelijk groot (en dus zwaar). Zelf vlieg ik met 3000mah en haal daar +- 7,5 minuut vliegtijd mee (zeer vergelijkbare setup, bekijk dit topic ook maar eens: bewezen-goed-werkende-setups )

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  19. Stevo

Stevo Forum veteraan

Lid geworden:
    22 jan 2004
    [mod]Sticky gezet...........[/mod]

20. MRX

MRX

Lid geworden:
    21 jun 2013
    Hee

9x4.7 props op de verlanglijst!
    Ja ik weet niet zo goed waar die C bij de ESC's vandaan komen :p Moest natuurlijk gewoon een A zijn.

Zat nog even op internet te speuren en kwam deze set nog tegen:

Dan heb ik dus mn props, frame, motoren en ESC in één keer gekocht:

Los bij hobbyking = 2*4.99 + 4*12.19 + 4*9.56 + 11.98 = 108.96
    Pakket bij RCTimer = 104.99

Het lijken redelijk dezelfde onderdelen.. Is het ook vergelijkbaar? Het scheelt maar 4 Dollar dus maakt niet heel veel uit. (Wel gratis shipping ;))

Accu nu vervangen door: Zippy 3300mAh 3S 308g

Deel Deze Pagina