Het grote "Gaat deze setup werken?" topic

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door markjuhh, 20 jan 2013.

  1. topix

    topix

    Lid geworden:
    9 sep 2013
    Berichten:
    2.012
    Locatie:
    zuid-oost Drenthe
    Volgens.mij gaat jou lijstje vam slecht naar best;-) :rolling:
     
  2. Matanza

    Matanza

    Lid geworden:
    22 apr 2007
    Berichten:
    734
    Locatie:
    Heffen, Mechelen, Belgie
    Hi heyudude:

    Ben al eventjes aan het lezen en had ook al hier een topic gemaakt over dit onderwerp. Omdat ik opzoek ben naar de degelijke bril voor wat FPV fun. Ik had graag een degelijke bril gehad die gewoon goed is en ipv eentje te kopen die achteraf toch niet is wat het eigenlijk zou moeten zijn. (Die teleurstelling wil ik me besparen). Ik weet dat er de Zeiss Oled bestaad maar die vind ik gewoon weg te duur. Ook al heb eigenlijk een budget van ongeveer €1000 voor een volledige FPV uitrusting te kopen en nog een klein quad

    Ik heb precies het gevoel dat er veel staat te veranderen bij de Fatsharks met komst van de HD versies. Mms is het beter om eerst een goed groundstation in elkaar te boxen en tegen dan pas te kijken naar een bril. In de hoop uiteraard dat ze tegen dan ze goed leverbaar zijn.

    Wat denk jij hiervan ? Wat is mening hierover ?
    Alvast bedankt om mijn verhaal even te lezen :)
     
  3. Helicaspar

    Helicaspar

    Lid geworden:
    7 apr 2014
    Berichten:
    93
    Vandaag wil ik nieuwe lipo's gaan bestellen maar ik twijfel nog over welke ik zal kiezen. Ik dacht aan:
    6x Turnigy 2200mAh 3S 30C = €65,04
    of 3x Turnigy 3300mAh 3S 30C = €56,49

    Ze worden gebruikt voor mijn Q450 met KK2.1.5, 30A SimonK AfroESC's en Turnigy D2830-11 1000kv motoren.

    Volgens de productspecialist van HK zou je met de 2200mAh 12 minuten moeten kunnen vliegen met mijn setup, maar daar heb ik mijn twijfels over na wat ik hier op het forum gelezen heb. Ik denk dat ik al blij mag zijn als ik de helft haal.
    Wat voor vliegtijd mag ik verwachten met de 3300mAh lipo? Zou het een betere keuze zijn om 3 van deze te bestellen i.p.v. 6 van 2200mAh?
     
  4. topix

    topix

    Lid geworden:
    9 sep 2013
    Berichten:
    2.012
    Locatie:
    zuid-oost Drenthe
    Hoe groter je lipo hor zwaarder hoe harder je gas moet geven om in de lucht te blijven de 2200mah is lekker licht en als je meer doet word het geheel zwaarder waardoor je vliegtijd juist af zou gaan nemen..
     
  5. Helicaspar

    Helicaspar

    Lid geworden:
    7 apr 2014
    Berichten:
    93
    100 gram verschil, dat is inderdaad best veel, en de 2200 is ook lekker goedkoop. Ik denk dat ik voor de 2200 ga! ;)
     
  6. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Met de 2830-11 heb je bij 2200 mah minstens 40C nodig, dan vlieg je er net wat meer als 5 minuten mee.
    Heb 3000 30c gehad en daarmee haalde ik rond de 8 minuten.
     
  7. Helicaspar

    Helicaspar

    Lid geworden:
    7 apr 2014
    Berichten:
    93
    Dat vroeg ik dus aan de productspecialist van HK, of de 30C wel voldoende was. Want ik dacht: (2200 x 30)/1000= 66A. En de motoren verbruiken maximaal 4 x 21A = 84A. Dan zou 66A dus te weinig zijn, of mijn berekening klopt niet. Antwoord van HK: "you are correct but motor will be consuming half of the current and the quad will fly". Is dit een algemene regel, dat de motor de helft van de stroom verbruikt, vroeg ik. Ja, dat is een algemene regel, antwoordde HK. :confused:
     
  8. matty997

    matty997

    Lid geworden:
    12 mei 2014
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Rotterdam
    Hallo allemaal,
    Ik heb mijn f450 bijna helemaal in elkaar gezet, ik wacht nu nog op de lipo's en wat andere kleine extra dingetjes. Ik heb dus helaas nog niet kunnen testen.
    Nu heb ik het nieuwe E300 systeem, maar heb nog niet veel informatie gevonden hoe ik hier graupner e-props op de hq-props op kan monteren. Heeft iemand een link voor mij hoe het moet, of kan iemand het uitleggen?

    Matthijs
     
  9. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Dan heb je dus een pannekoek te pakken gehad daar.
    Normaal hover je op half gas op ongeveer de helft van de amps, maar zodra je gaat vliegen en meer gas gaat geven gaat het verbruik ook omhoog.

    Je berekening is goed, zo bereken ik het zelf ook altijd. Wat ruimer zitten is nooit zo erg als te kort komen.

    Maar het geheel ligt ook weer sterk aan welke propellor je gaat gebruiken.
    Met de 2830-11 zou ik de 9x4.7 aanraden iig, dat vind ik het fijnste vliegen.
     
  10. Helicaspar

    Helicaspar

    Lid geworden:
    7 apr 2014
    Berichten:
    93
    LOL! Soms helpen ze je heel goed, maar laatst had ik ook zo'n "productspecialist". Ik stelde een vraag over mijn Turnigy 9X zender, hij kwam niet verder dan mij verwijzen naar een Youtube-filmpje waarin iemand gewoon door het menu bladert. Ja, daar heb ik wat aan... :p

    Goed dat ik nu duidelijkheid heb. Ik ga voor de 3S 2200mAh 40C.

    De props die ik nu heb zijn 9x4.7 maar ik denk er over om later nog een setje met carbon verstevigde 9x4.7 of geheel carbon 9x5 bij te kopen. Maakt dat veel verschil, 4.7 of 5?
     
  11. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Dat is het verschil slowflyer/normale prop. Qua prestaties kan ik er nog weinig over zeggen, heb altijd met slowfly gevlogen.
     
  12. matty997

    matty997

    Lid geworden:
    12 mei 2014
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Rotterdam
    hallo allemaal,
    Ik heb zojuist geprobeerd de eerste testvlucht te maken, maar dit is helaas niet gelukt...
    Wat er steeds mis ging was dat de voorste 2 motoren veel harder draaiden dan de achterste 2, met als gevolg dat de f450 op z'n kop kwam te liggen. Weet iemand wat ik fout heb gedaan bij de instellingen? Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven.

    Matthijs
     
  13. topix

    topix

    Lid geworden:
    9 sep 2013
    Berichten:
    2.012
    Locatie:
    zuid-oost Drenthe
    Kijk als je motoren de goeie kant op draaien en je ze wel in de juiste esc poort op de naza hebt zitten motor 1 in m1 motor 2 in m2, enz..
     
  14. matty997

    matty997

    Lid geworden:
    12 mei 2014
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Rotterdam
    Als het goed is draaien de motoren wel de goede kant op, maar dit is er lastig te zien. Ik zal morgen eens kijken of ik het inderdaad goed het aangesloten met de motoren op de goede uitgangen, ik hoop dat het daarin zit.
    Als er iemand anders nog een suggestie heeft, graag!

    Matthijs
     
  15. topix

    topix

    Lid geworden:
    9 sep 2013
    Berichten:
    2.012
    Locatie:
    zuid-oost Drenthe
  16. Rubaaaa

    Rubaaaa

    Lid geworden:
    21 jun 2013
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Gouda
    even de propeller los op de motor leggen, dan zie je heel goed welke kant ie op draait ;) zit je naza wel met de goede kant naar voren?
     
  17. matty997

    matty997

    Lid geworden:
    12 mei 2014
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Rotterdam
    Alle motoren zitten op de goede aansluiting op de naza, de motor aansluitingen zitten aan de voor kant van de quad. Zo zit de naza dus, dit is goed toch?
    Wat mij opviel is dat toen ik de quad armde die in 1 keer heel veel gas gaf, mijn oom heeft hem boven zijn hoofd vastgehouden zodat we konden testen wat er nou precies mis was. Hij zei dat hij soms erg veel moeite moest doen om de quad tegen te houden, terwijl ik altijd minimum gas gaf... Dit is ook de reden waarom ik de motoren niet op draairichting kon checken. Weet iemand waar dit vandaan komt? In de setup software gaat het balkje bij geen gas naar veel gas van links naar rechts, zo hoort het toch?

    Matthijs
     
  18. topix

    topix

    Lid geworden:
    9 sep 2013
    Berichten:
    2.012
    Locatie:
    zuid-oost Drenthe
    Controlleer je draairichting goed dit lijkt mij het isu
     
  19. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Dus hij wil wel omhoog.
    Als een motor verkeert om draait dan wil hij aan die kant juist naar beneden dat is toch niet zo moeilijk te constateren.
    Houdt een brandende sigaret bij de prop en kijk welke kan de rook op gaat of houdt er een strookje papier bij.:hammer::confused:;)
     
  20. matty997

    matty997

    Lid geworden:
    12 mei 2014
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik ga zo nog eens de draairichting checken. Waar het ook aan kon liggen is dat je voor de gps module op de z-as een negatieve waarde moet geven als die boven het zwartepunt zit, hier had ik eerste een positieve. Erg bedankt voor het meedenken, als het is gelukt zal ik het hier melden.

    Matthijs
     

Deel Deze Pagina