Het grote "Gaat deze setup werken?" topic

Overigens, 1.5 KM??? :O ik heb een syma x1 quadje gekocht (vandaar ook het enthousiastme) en die gebruikt ook een 2.4 GHz frequentie en die haalt de 30m niet eens. Zit er zo'n verschil in zenders?

Zendmodules maken idd een enorm verschil. Met een goedkope module stopt het bereik meestal rond de km (zonder obstakels) met de wat duurdere merken (FRSky) halen mensen zelfs 3km, en met de nieuwe ontvanger (weet niet meer precies hoe ie heette en is overigens nog niet te verkrijgen) claimen ze dat je wel 5km kan halen.

Daarna kan je nog overstappen naar de UHF band (433mhz) daar kan je de 10 km zelfs halen

Aha, dan heb ik nog 1 vraag. Hoe ga ik van 1 LiPo kabel naar Vier ESC's ? En hebben de AFRO's een BEC of moet ik ook nog een 5V lijntje naar de Arduino eruit halen.

Ik denk dan aan een of ander power distribution module ofzo, maar welke?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hmm, ik zit met een klein probleempje... De motor (D2830-11) en ESC (Afro ESC 30A) zijn niet beschikbaar. Weet iemand een andere motor-ESC combinatie die WEL beschikbaar is en goed werkt met het SK450 frame? (met een Arduino en 2200 mAh Turnigy Nano-Tech LiPo)

(en niet te prijzig is)

Hallo,

Ik heb mijn drone zojuist getest en hij vliegt! Alleen de shaft los gekomen en ben ik gecrast een wiek kapot:( alleen ik krijg direct iput op rudder dus hij draaid de hele tijd rond hoe kan ik dit goed krijgen?

Sorry maar ik snap niet precies wat je bedoeld met programma? Ik gebruik een turnigy 9x en een kk 2.1.5

Ik heb sunnysky x2212-980 met 20a afro escs. Werkt uitstekend
Ook die zijn ontzettend moeilijk te krijgen binnen Europa, weten jullie iets via HK EU Warehouse? (dat op dit moment available is)

Wat vinden jullie van deze combinatie?
Turnigy Aerodrive SK3 - 2826-980kv
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=40025

met

TURNIGY Plush 18amp Speed Controller
http://www.hobbyking.com/hobbyking/...ush_18amp_Speed_Controller_EU_warehouse_.html

Wat is de globale mening over die NTM motoren? Ik lees veel over slechte ball bearings?

Dan zou ik echt liever de SunnySkys hebben via Banggood. Shipment is nog stuk sneller ook

Daar zat ik al naar te kijken, heb wel goede ervaringen met banggood, en die hebben free shipping, dat scheelt ontzettend. (ook omdat meneer douane BTW heft over shipping cost -_-) Ze zijn daar echter niet op voorraad op het moment. (dat staat er niet expliciet, alleen er staat "ships within 6-9 days") terwijl er normaal staat "usually ships the next day"

Wat weten jullie van die XXD motoren?
http://www.banggood.com/Wholesale-X...Motor-For-RC-Airplane-Quadcopter-p-58031.html

en ESC's
http://www.banggood.com/Wholesale-X...ller-ESC-For-Airplane-Quadcopter-p-50621.html

De ESC kan geflasht worden naar SimonK volgens een review daar.

Hallo ik heb een vraagje wie weet leuke budget motoren voor een mini de mini gaat ongeveer 550 gram wegen de flip260 word het frame en dat framepje is niet zo licht en zo ja waar kan ik die motoren kopen

Of de ZMR1806 motortjes.
Het nieuwe RCTimer setje is met 70 euro ook heel leuk, prima motoren, prima ESC's en een hoop carbon fiber props.

Ik zou niet beknibbelen op de motoren: de Cobras zijn top en de motor is het hart van je quad...
Een lager wat ratelt of een kapotte motor na een paar vluchten :(

+1 heyudude ik ben ook gestopt met goedkope kwaliteit kopen dan maar wat duurder. Maar gaat 100x langer mee en kan meer hebben als goedkoop+ betere kwaliteit controle

Van rctimer daar staat dat je gratis verzenden krijg maar kan ik dan ook gratis de snelle optie kiezen? Of moet ik dan meer betalen?
En heeft nog iemand 4of 5 rcx motortjes thuis liggen die ik over kan nemen?

Bestel gewoon in buiten land lekker goedkoop en ja verzending is gratis maar traag voor snelle verzending moet je extra betalen.

Back