Het grote Lama V3 en V4 topic

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door mixit, 31 mrt 2009.

  1. mixit

    mixit Guest

    nee hoor, met deze leeg bedoelt jasper 80%, anders moet je zo ingewikkeld gaan doen, als je dus vol gas moet geven dan moet je stoppen
     
  2. Rob Penders

    Rob Penders

    Lid geworden:
    17 nov 2008
    Berichten:
    104
    Locatie:
    Hoogstraten, België
    gain/proportional

    Hallo allemaal,

    De 2 stelschroefjes op de 4 in 1 controller dienen in feite als "trim" voor je linkerstick, akkoord? (mode 2)
    de "proportional scroef' dient om de 'tail' recht te houden
    De "gain" is de gevoeligheid!

    Heeft deze "gain" schroef ook effect op je rechterstick?
    ik hoor het graag
     
  3. mixit

    mixit Guest

    Haha, rare theorie, de stelschroefjes dienen helemaal voor de zender.

    Gain is voor de gevoeligheid van alle signalen die hij binnenkrijgt.
    Propertional is om 1 motor harder of zachter te laten draaien zodat hij recht blijft hangen

    ;)
     
  4. Rob Penders

    Rob Penders

    Lid geworden:
    17 nov 2008
    Berichten:
    104
    Locatie:
    Hoogstraten, België
    is dus hetzelfde!

    mijn vraag is of de gain (gevoeligheid zeg maar) enkel van toepassing is op de tail of ook op de roll (rechterstick)
    kunnen we dit dan best omschrijven als een 'expo' funktie?
     
  5. mixit

    mixit Guest

    Dat is dus niet hetzelfde,
    Als de gain gevoeliger reageert op alle signalen die hij krijgt zal hij dus gevoeliger zijn op alle sticks
     
  6. Ferdy

    Ferdy

    Lid geworden:
    29 dec 2006
    Berichten:
    681
    Locatie:
    Wateringen
    Dag Rob,

    over de stel schroefjes is al veel gezegd
    Het wat mij beste topic hierover is de sticky aan het begin van dit forum door RonW.
    Ik heb hem hieronder nog even voor een deel gequote.

    Inderdaad de "proportional schroef' dient om de 'tail' recht te houden en om rotatie tegen te gaan. De "gain" is de gevoeligheid en werkt op sticks


     
  7. balta

    balta Guest

    Iedereen mijn probleem is opgelost. het bleek dat de radar van de extreme motoren net iets verder weg stonden waardoor en speling was tussen de radar van de motor en die van de vliegas. Met een dremel en wat geduld heb ik de motor 1 of 2 mm dichterbij gebracht en nu is er bijna geen speling en als hij dan even aanslaat klapt niet meteen het tandje eraf. iedereen bedankt voor jullie hulp en "keep on flying"
     
  8. roymorren

    roymorren

    Lid geworden:
    14 jun 2009
    Berichten:
    46
    Locatie:
    Dronten
    ik had nog een vraagje.
    hoevast moet je de rotor bladen draaien
     
  9. Be-eL

    Be-eL

    Lid geworden:
    13 aug 2008
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Amsterdam/Hilversum
    Zodanig vast, dat als je de heli op zijn kant houdt, de bladen net niet naar beneden vallen door de zwaartekracht.

    Bert
     
  10. Willem01

    Willem01

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    654
    De gain werkt dus NIET op de rechter stick, alleen op rudder (als je die op lnks hebt natuurlijk :eek:).

    Willem.
     
  11. Ferdy

    Ferdy

    Lid geworden:
    29 dec 2006
    Berichten:
    681
    Locatie:
    Wateringen
    okay prima :thumbsup:

    Mijn blik kan enigszins vertroebeld zijn doordat ik al vanaf het begin met mijn eigen FX-18 vlieg
     
  12. Ndegeocello

    Ndegeocello

    Lid geworden:
    23 jun 2004
    Berichten:
    695
    Locatie:
    IJsselstein
    Hallo allemaal,


    Na alle 46 pagina's te hebben doorgenomen heb ik ook een Lama V4 gekocht.:p

    Eigenlijk was hij uit de doos aardig goed maar trok wel lichtjes naar rechts en naar voren. Ook draaide hij naar rechts.

    Mede door de goede tips hier kon ik na wat afstellingen aan de proportional schroef en de servo stangetjes goed stabiel vliegen. De triminstellingen staan zelfs aardig in het midden.:D

    Wel is hij na ongeveer 20 vluchten en wat ongelukjes erg instabiel en vribreert hij hevig bij het opstarten en ook in de lucht. De staart trilt enorm.:(

    Komt dit nu omdat de binnenste as krom is of kan ik dit nog verhelpen door iets af te stellen?


    Gr. Sander
     
  13. mixit

    mixit Guest

    Dit komt door de innershaft, tip: Koop de extenden innershaft v2 + 8mm. Die is veel beter
     
  14. Ndegeocello

    Ndegeocello

    Lid geworden:
    23 jun 2004
    Berichten:
    695
    Locatie:
    IJsselstein
    Top! bedankt!
     
  15. areon

    areon

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Wateringen
    Kijk ook even de grote tandwielen na, dat is bij mij een keer de oorzaak geweest. Als je een paar tandjes mist rammelt de boel ook nogal.
     
  16. Rob Penders

    Rob Penders

    Lid geworden:
    17 nov 2008
    Berichten:
    104
    Locatie:
    Hoogstraten, België
    Eindelijk een duidelijke bevestiging van m'n vermoeden, bedankt willem
     
  17. roymorren

    roymorren

    Lid geworden:
    14 jun 2009
    Berichten:
    46
    Locatie:
    Dronten
  18. roymorren

    roymorren

    Lid geworden:
    14 jun 2009
    Berichten:
    46
    Locatie:
    Dronten
    Schopje
     
  19. mixit

    mixit Guest

    Als jij het probeert weten wij het ook ;)
     
  20. roymorren

    roymorren

    Lid geworden:
    14 jun 2009
    Berichten:
    46
    Locatie:
    Dronten
    misschien doe ik dat ook wel.



    heb net een zware crach gehad.
    zijn die witte dingen op de servo om de servo armpjes in te steken ook los te krijgen(ze kunnen er wel af)

    nou zag ik op youtube diverse fiilmpjes van lama's met dual swash plate en zonder fly bar zijn er mensen die dat ook al hebben gedaan?

    ik zou graag weten hoe en wat ik dan precies nodig heb.

    goede foto's zouden dan wel handig zijn

    greets,
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2009

Deel Deze Pagina