HET Honey Bee FP Draadje

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Ludozzz, 30 nov 2008.

1. Murdock

Murdock

Lid geworden:
    14 sep 2007
    Soul, heb jij dat ook dat het makkelijker is om de bochten rechtsom te vliegen? Linksom is veel lastiger?

2. soul

soul Guest

Ik ben blij als ik 1 bocht vlieg.:D Bochten klinkt als heel wat maar het is een heel voorzichtig bochtje af en toe meer niet. De schrik zit er nog teveel in en ik moet teveel denken bij corrigeren side in en nose in maar ik sim iets meer dus dat wordt beter.

Dus daar kan ik geen antwoord op geven. Mij vakt wel op dat mn heli naar rechts hangt tail in gezien dus hij heeft van nature roll naar rechts en gaat daarom misxchien iets moeilijker CC wise de bocht om ???

Zit ff te dubben hoe ik het beste verder kom met Forward Flight want las dat sommige mensen wel aardig de heli in de lucht kunnen houden maar nauwelijks nose in kunen hooveren en dat gaande weg het vliegen leren.
    Hoe hebben jullie het uitgebouwd van tail in hooveren naar forward flight ?

Laatst bewerkt door een moderator: 6 feb 2009
  3. Murdock

Murdock

Lid geworden:
    14 sep 2007
    Na het gewone hoveren kon ik al vrij snel nose-in hoveren.

Daarna ben ik begonnen met heen en weer side-in vliegen. Als dat goed gaat kun je dat voorzichtig gaan uitbreiden naar achtjes vliegen.

Vanwege de draairichting van je rotor lukt dat beter bv. als je van links naar rechts vliegt dan volgt een CCW rondje, rechts naar links dan volgt een CW rondje.

4. soul

soul Guest

dit is een leeg bericht

Laatst bewerkt door een moderator: 10 feb 2009
  5. Japie22

Japie22

Lid geworden:
    1 jul 2008
    hallo allemaal,

ik heb er ook zoeentje tweedehands aangeschaft :D
    gaat maandag op de post dus hoop dinsdag te beginnen met vliegen!

ik ga rustig aan oefenen, en hopen niet te veel schade te maken.. :)

(weet niet waarom ik dit uberhaupt meld, maar toch leuk, nog een FP vlieger :))

groeten!

6. Martin49

Martin49

Lid geworden:
    19 okt 2008
  7. Murdock

Murdock

Lid geworden:
    14 sep 2007
    Nog een tip:

Als je normaliter met je duimen op de sticks vliegt kun je ook eens proberen om ze tussen duim en wijsvinger vast te houden. Vooral de swash is erg gevoelig, die vereist nauwkeurig sturen. En op deze manier schijnt dat veel beter te gaan.

Om je sticks zo vast te houden kun je de draagriem van je zender gebruiken. Of je kunt een zenderpult aanschaffen.

Hoveren lukt mij nog wel met de duimen op de sticks maar rondvliegen lukt mij alleen op de bovenstaande manier, ik gebruik daarvoor een zenderpult.

8. AVS

AVS Guest

Vliegen met je duimen....(thumbs) of vliegen met duim en wijsv. (pinched)
    Je zou motorisch wat meer controle hebben als je met meerdere vingers vliegt. en dat klopt ook wel. Ik ben sinds een paar maanden ook overgegaan op pinched en dat bevalt goed.
    Echter ken ik ook diverse vliegers die me toch een stukkie 3D laten zien waar je niet goed van wordt...en alles met de duimen.....

Deze gozert vliegt alles met de duim...
    Nou...eer dat ik zo op die manier pinched kan vliegen.....ehhh duurt wel ff...ik zou er niet op wachten ;)

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. Murdock

Murdock

Lid geworden:
    14 sep 2007
    Haha die kan er wat van ;-)

Met vliegtuigen vind ik het prettig om thumbs te vliegen, en met heli's pinched.

10. Japie22

Japie22

Lid geworden:
    1 jul 2008
    hallo honeybee fp vliegers!

ik vlieg nu een tijdje met een honeybee fp, met superskids en 11,1v 1250mah lipo's. vliegt super, maar ik wil graag nog wat upgraden, de kyosho m24bladen worden vaak genoemd, maar met deze bladen heb je minder pitch. moet je dan ook een ander motortje? of is er nog een vrij goedkope upgrade die het vlieggedrag bevorderen? een ander motortje ofzo?

11. ZamBeZi

ZamBeZi

Lid geworden:
    30 aug 2005
    je vliegt al met 3S-lipo's dus zijn die bladen dan juist ok
    je zou wel een brushless motortje kunnen nemen; de regelaar tap je af van de 4-in-1, beter nog op een ander kanaal als je een andere zender hebt

overweeg ook een GURU-Z-frame (met de staart van de HBFP); vliegt stabieler en meer ruimte voor je spulletjes - kapje van een King er op en je hebt een gave heli

Laatst bewerkt: 14 mrt 2009
  12. Japie22

Japie22

Lid geworden:
    1 jul 2008
    nee ik heb geen andere zender,
    dat frame, tja dat vind ga ik waarschijnlijk niet doen, maar die bladen zijn wel het proberen waard?
    alleen een beter brushless motortje is een overweging?
    weet je misschien waar ik hier in nederland m24 bladen kan krijgen?
    verder geen upgrades?

13. ZamBeZi

ZamBeZi

Lid geworden:
    30 aug 2005
    Quartel heeft die bladen
    Met de standaard zender kan je ook een brushless motortje inbouwen; het is alleen wat meer werk
    GURU-Z is aan te bevelen met de brushless motor en kost maar 2 tientjes

14. Japie22

Japie22

Lid geworden:
    1 jul 2008
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2009
  15. Murdock

Murdock

Lid geworden:
    14 sep 2007
  16. ZamBeZi

ZamBeZi

Lid geworden:
    30 aug 2005
    De tail krijg je niet zo maar brushless omdat de 4-in-1 middels de gyro gekoppeld aan een interne controller de staart rustig houdt. Je zal dan dus een plus en een min met een variabel voltage om moeten zetten in een signaal dat een brushless motor aan het draaien krijgt. Hier zijn wel tools voor, maar dat lijkt mij niet op te wegen tegen af en toe een brushed staartmotortje van een paar euro vervangen.
    Voor de hoofdrotor is brushless makkelijker omdat je gewoon op een of andere manier het gas-signaal kan aftappen en gebruiken voor je losse brushless regelaar. Ik heb een computerzender en heb gewoon gas op de zender meegemixt op kanaal 6 en de regelaar op de E-sky 4-in-1 in kanaal 6 (=vrij) geprikt. Werkt perfect.

Alternatief voor een brushless staartmotor op de 4-in-1 is:
    1) de 4-in-1 vervangen door een losse gyro met het ontvanger-gedeelte van de 4-in-1 dat je los kan gebruiken. Op de gyro een losse brushless regelaar voor de staartmotor;
    2) beter: een GURU-Z frame met belt-tail, losse gyro die een servo aanstuurt die de pitch van de tailbladen verandert.

Mijn advies: brushed motortje houden in de staart en eventueel daarna direct optie 2 (heb ik ook gedaan). Zie hiervoor het andere draadje: honeybee-fp-tailmotor-naar-servo-besturing

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  17. Japie22

Japie22

Lid geworden:
    1 jul 2008
    ok, duidelijk, maar als je de staart toch brushed houd, wat is dan het voordeel van brushless op de hoofdrotor?

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  18. ZamBeZi

ZamBeZi

Lid geworden:
    30 aug 2005
    1) betere prestaties
    2) meer efficientie (minder stroomverbruik / minder warmteverlies)
    3) nagenoeg onverslijtbaar (een brushed motortje zal je zo nu en dan moeten vervangen)
    4) mooie basis voor een belt-tail

De overstap kost je hooguit 3 tientjes voor motor, regelaar en pignon als je de spulletjes op internet besteld. Murdock heeft in dit draadje ergens gepost hoe je de regelaar op je 4-in-1 kan aansluiten; hij heeft ook alles in het standaard frame zitten.

Moet je qua soldeerwerk een beetje handig voor zijn, maar is wel te doen. Ben je lui, dan koop je een (gebruikte) 35 mhz computerzender en mix je gewoon kanaal 6 op het gas mee en sluit je je regelaar op kanaal 6 aan.

EDIT: Murdock heeft iets anders gepost; dat gaat over een 2.4 GHZ ontvanger aansluiten op de 4-in-1, maar het is volgens mij wel mogelijk om het signaal van de hoofdmotor af te tappen zonder gelijk een andere zender er bij te zoeken

Laatst bewerkt: 15 mrt 2009
  19. Japie22

Japie22

Lid geworden:
    1 jul 2008
    ik denk dat ik wel een keer 8graden blaadjes bestel, maar verder toch standaard houd, ik wil nl. ook nog een grote cp heli kopen.

20. beginner

beginner Guest

Hallo
    ik ben van plan een 11,1v 1000mah 3s lipo te kopen voor mijn honey bee fp.
    welke skids moet ik er dan onder doen de superskids of de baterijophanging van de king en het landings gestel van de king?
    is het moeilijk om te monteren?

Deel Deze Pagina