HET Honey Bee FP Draadje

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Ludozzz, 30 nov 2008.

  1. Murdock

    Murdock

    Lid geworden:
    14 sep 2007
    Berichten:
    255
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Welkom op het MBF :)

    Ik vlieg beide heli's, de Walkera Dragonfly en de HoneyBee FP en in vliegeigenschappen zijn ze vergelijkbaar. Ze hebben beiden een niet al te stevig landingsgestel, daarvoor kun je de SuperSkids eronder zetten, dat setje past op beide heli's. Het is aan te bevelen om een koelvin op de staartmotor te zetten.

    Tip: kijk ook eens in de SponsorCorner hier op het MBF ;-)
     
  2. Ludozzz

    Ludozzz

    Lid geworden:
    30 mrt 2007
    Berichten:
    1.638
    Locatie:
    Delft, ZH
    Trouwens, mijn Honeybee heeft redelijk recent geprobeerd een duikboot na te doen, even kijken hoe hij het gaat redden...
     
  3. Grifter

    Grifter

    Lid geworden:
    14 mrt 2009
    Berichten:
    28
    Duikboot?
     
  4. Ludozzz

    Ludozzz

    Lid geworden:
    30 mrt 2007
    Berichten:
    1.638
    Locatie:
    Delft, ZH
    Ik ben zegmaar in het water geland (per ongeluk)
    Ik ben hem nu aan het reanimeren (fohn erop)
     
  5. coelho

    coelho

    Lid geworden:
    3 mei 2009
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Son
    Mijn honingbij is gisteren binnengekomen. Gisteravond maar meteen de eerste simulatie uurtjes gemaakt :D. Uiteraard ook even stoom op de heli en even rond laten draaien. Twee dingen vielen op:

    - Ondanks dat ik de LiPo batterij zelfs voor de voor de voorste poten van het onderstel had laten doorsteken, lijkt toch de staart zwaarder te zijn dan de neus. In het E-boek van Dhr. van Drie wordt beschreven dat de poten evenwijdig met de grond moeten blijven, maar de heli kantelt toch wat naar achter.

    - Zodra ik wat hoger in de toeren ga (nog steeds op de grond, ben zelfs geen cm. los geweest :cool: ) begint het toestel te klapperen. Er staat in datzelfde boek een workaround, maar eerlijk gezegd ben ik nog enigszins huiverig om onderdelen los te gaan maken, terwijl ik niet eens de expertise heb om te beoordelen of dit gedrag wel of niet afwijkend is. Hoeveel onrust mag er standaard in de heli zitten?

    Is er wellicht een vliegclub of helivlieger in de omgeving Apeldoorn, waar ik eens vrijblijvend kan vragen of men hier naar kijkt? Of zitten clubs niet te wachten op de "zoveelste amateur" die een heli heeft gekocht en vervolgens met een hoop newbie vragen op ze af komt?
     
  6. ajh

    ajh

    Lid geworden:
    26 aug 2005
    Berichten:
    194
    Locatie:
    Assen
    Begin eens met deze links:
    Leer vliegen met de Honey Bee FP, een radiografisch bestuurbare helikopter

    E_Sky - HoneyBee FP

    De heli wordt verkocht als rechtstreeks uit de doos te vliegen. Nou, vergeet dat maar ;) Heb hem ook eerst goed af moeten stellen voordat'ie los wou komen. Afstellen is overigens helemaal niet moeilijk als de info goed doorleest en even de tijd ervoor neemt.

    De heli vliegt nu, maar nu moet ik zelf nog leren vliegen :-D

    P.s. het zwaartepunt probleem had ik ook met de lipo. Heb hem onder de ontvanger gebonden met elastiek. Zie wel of het houdt.
     
    Laatst bewerkt: 6 mei 2009
  7. soul

    soul Guest

    zwaartepunt probleem

    Koop superskids en monteer die dan is je zwaartepunt goed en die standaardskids ga je met grote waarschijnlijkheid breken. Dus de upgrade naar betere skids is toch nodig.

    Trillen duid meestal op onbalans, kan bladspoor zijn, of verschil in gewicht van je blades, kromme hoofdas (zal wel niet hij is nieuw ) of mischien geef je te weinig gas als je meer geeft gaat het er soms ook uit of genoeg om vliegbaar te zijn.
     
  8. Martin49

    Martin49

    Lid geworden:
    19 okt 2008
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Zoetermeer
    @coelho
    Zojuist de nieuwe LiPo die hoort bij de nieuwe versie (EK1H004A) van de FP binnen, en het Ebook geupdate. Ik heb hetzelfde probleem. Is simpel op te lossen.

    Als je de LiPO accu op de normale wijze in de ‘batterijholders’ klemt en tilt je helikopter daarna op aan zijn ‘flybars’ dan zul je zien dat de helikopter niet netjes horizontaal blijft hangen maar met zijn staart naar beneden zakt. Dit komt omdat de LiPo accu lichter is dan de HIMH accu waarvoor de batterijhangar eigenlijk is gemaakt. Wat we graag willen is dat de helikopter horizontaal blijft hangen. Om dat te bereiken zullen de LiPO accu meer naar voren moeten plaatsen, maar dat kan standaard niet.

    Om met beide accu’s te kunnen (blijven) vliegen kun je de batterijhangar aanpassen. Eerst even een beschrijving van de huidige constructie.

    De batterijhangar bestaat uit twee ‘barjoiners’ en twee ‘batterijhangarbars’. De achterste ‘barjoiner’ is minder hoog dan de voorste en bevat twee aansluitingen voor de bevestiging van eventuele staartverstevigers. Door de ‘barjoiners’ lopen de poten van het landingsgestel. Aan de ‘batterijhangarbars’ hangen de twee batterijhouders. Tenslotte zit er om beide ‘batterijhangarbars’, achter de achterste batterijhouder, een rubber ringetje geklemd. Hiermee zorg je ervoor dat de achterste batterijhouder op zijn plaats blijft als de accu is geplaatst.

    Wat we gaan doen is de achterste ‘barjoiner’ naar voren brengen en omgekeerd. De twee aansluitingen voor de bevestiging van eventuele staartverstevigers gebruiken we vervolgens om de accu meer naar voren te brengen. Om dit te doen bevestigen we een rotje van 4 centimeter lang aan beide genoemde aansluitingpunten. We plakken die vast met twee secondelijm. De voorste batterijhouder hangen we aan de juist geplaatste rotjes waarop we vervolgens ook een rubber ringetje schuiven om er voor te zorgen dat de batterijhouder er niet afglijd.

    Hieronder zie je het resultaat.

    [​IMG]
    Groeten
    Martin
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2009
  9. coelho

    coelho

    Lid geworden:
    3 mei 2009
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Son
    Mocht ik te veel beginners vragen stellen in het centrale topic, wijs me daar dan aub op. Heb vandaag mijn superskids gemonteerd. Mooi om te zien dat de heli zoveel meer body krijgt. Helaas kan mijn trainingsset er niet onder, misschien iets van ijzerdraad proberen.

    Na wat over de tegels aan het "stofzuigen" te zijn geweest, probeerde ik iets los te komen. Maar wat blijkt: ondanks vol gas, komt de heli echt niet los of max 5cm om dan terug te vallen. Gewoon gevalletje lege accu of is zo'n superskid ook zoveel zwaarder dat er ook iets anders moet veranderen om het stijgvermogen te vergroten?

    Ook nog wat op de simulator bezig geweest. Daar een grote vraag: hoe kom je vanuit snelle bewegingen weer terug in stil zweven op een plaats? Tot nu toe is het vaak overcorrigeren, waardoor de snelheid uiteindelijk niet afneemt. Is het een kwestie van het gevoel ontwikkelen of zijn er trucjes?
     
  10. soul

    soul Guest

    @Coelho heb je de originele accu nog, dan is dat de oorzaak die is te slecht voor de kliko. Haal 3 cels of vind ik beter vliegen 2 cels lipo's

    van snel vooruit naar hooveren: gewoon je cyclic stick flink naar achteren en daara neutraal of licht corrigeren dor hem even vooruit te tikken en neutraal te zetten.
    jij bent net te laat en dan loop je met een heli achter de feiten aan, iets verder denk je een beetje vooruit qua sturen en coriigeer je dus voordat de helo op snelheid komt in eenr richting die jij niet wilt.
    gewoon veel oefenen, gevoel komt vanzelf.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 mei 2009
  11. Ludozzz

    Ludozzz

    Lid geworden:
    30 mrt 2007
    Berichten:
    1.638
    Locatie:
    Delft, ZH
    ik zou eerst maar eens de accu goed opladen, dan kijken we wel verder ;)
    Ik denk dat het kwa sim gewoon oefenen, oefenen en oefenen is...

    Trouwens, voor die vragen, daar is dit topic toch voor?
     
  12. crazykuki

    crazykuki

    Lid geworden:
    19 jan 2006
    Berichten:
    1.349
    Locatie:
    Oudenaarde
    vandaag voor het eerst met mijn nieuwe Esky Honeybee fp gevlogen.
    Mijn winkelier precoshop.be had me lipo's aangeraad 2s1300 mah en zei dat ik hiermee 15 min zou kunnen vliegen, ik kocht er dan ook meteen 2.
    Als "tuningpart" heb ik de extreme skids eronder zitten.

    bij mijn eerste vlucht kon ik maar 4 min vliegen per lipo , daarna zag ik de heli in kracht afnemen en zakte hij tot een hover level.
    ik dacht eerst dat ze slecht waren opgeladen maar na 6 vluchten kan ik wel zeggen dat ik denk dat dit niet normaal is.

    Hebben jullie raad voor mij, is dit normaal.
    ik moet zeggen dat ik niet meteen een merk zie staan, enkel de afkomst China is duidelijk
     
  13. Ludozzz

    Ludozzz

    Lid geworden:
    30 mrt 2007
    Berichten:
    1.638
    Locatie:
    Delft, ZH
    nee, lijkt me niet normaal... Daar zou je toch MINSTENS 10 minuten mee vliegen zou je zeggen... Doe ik ook met mijn 3S 1000mAh lipo's. Heb je een spanningsmeter om te controleren of je accu's echt vol zijn?
     
  14. crazykuki

    crazykuki

    Lid geworden:
    19 jan 2006
    Berichten:
    1.349
    Locatie:
    Oudenaarde
    een spanningsmeter heb ik niet.
    Wat ik je wel kan zeggen is dat ik al 18 jaar met vliegtuigen vlieg en hier bij mij thuis een zeer grote voorrad met materiaal heb van voedingen tot laders etc....

    ik heb de lipo's geladen met de bijgeleverde lader als met mijn laders, ik heb dus werkelijk verschillende pistes uitgeprobeerd.

    ik dacht ook al dat 4 min vliegtijd echt wel over de top van het onwaarschijnlijke leek
     
  15. Ludozzz

    Ludozzz

    Lid geworden:
    30 mrt 2007
    Berichten:
    1.638
    Locatie:
    Delft, ZH
    Terug naar de winkel misschien?

    De eerste keren laden hebben ze meestal nog niet hun volle capaciteit, maar dat zouden ze naar 6 keer wel moeten hebben ja. Gek.
     
  16. crazykuki

    crazykuki

    Lid geworden:
    19 jan 2006
    Berichten:
    1.349
    Locatie:
    Oudenaarde
    Nog een vraagje

    Deze middag heb ik een crash gehad.
    Rotor head set was kapot en paddle control frame outer, ik keek even mijn GWS mini dragonfly na en zag en dacht dat dit een identieke stukken waren.
    ik heb bedide parts op de esky gemonteerd en geprobeerd te vliegen maar nu kwam hij niet hoger dan 10 cm van de grond met een vers opgeladen lipo.

    ik dacht eerst dat mijn hoofdmotor kapot was en heb er een nieuwe opgezet maar het was hetzelfde.

    iemand advies of ervaring met dit?
    ik verneem het graag :)

    Of is het gewoon niet mogelijk deze onderdelen uit te wisselen ook al zien ze er hetzelfde uit?
     
  17. coelho

    coelho

    Lid geworden:
    3 mei 2009
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Son
    Heb vanmorgen mijn eerste (kleine) schade gevlogen: Een main blade control link is afgebroken. Wil nu een nieuwe gaan bestellen en wil er meteen een metalen swash plate en paddle control frame op zetten. Nu is mijn vraag of ik metalen onderdelen gewoon samen kan gebruiken met plastic. Kunnen de blade controls en paddle push rods gewoon van plastic blijven of is het verstandig om alle draaiende delen óf van metaal óf van plastic te hebben?

    Welke shop is het goedkoopst in onderdelen, of maakt dat elkaar niet veel?
     
  18. soul

    soul Guest

    @coelho
    je kan de 2 onderdelen die jij noemt mixen met plastic, maar ik denk dat bij een crash je dan wel veel grotere kans hebt om je centerhub te breken en die kost bijna 5 euro, dus of dat zo slim is.

    Volgens mij is de hbfp het goedkoopste als je zoveel mogelijk standaard laat en als je met upgrades begint leidt meestal het een tot het ander en vaak verplaats je alleen het probleem.

    Je hebt ook een metalen central hub van extreme maar die past niet op de standaard as. En al een paar keer gelezen dat net waar de metalen hub op de aprte as zit de as breekt in een crash. Je moet dus dan zeker zorgen voor voldoende extreme asjes als je voor de metalen central hub gaat.

    Dan is je kop helemaal alu maar heb je waarschijnlijk 11,4volt nodig om hem in de lucht te krijgen, hij is wel iets zwaarder geworden.

    Wat je kan doen tegen een snel afbrekende bladhouder is de uiteineden waar de bal links aan vast zitten, helemaal omwikkelen met naaigaren en dan helemaal insmeren met secondenlijm.

    Ik brak in een crash vaak de bladhouder en soms de central hub verder niks.
    Moet je gewoon zien als gebruikskosten van je fp.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 mei 2009
  19. crazykuki

    crazykuki

    Lid geworden:
    19 jan 2006
    Berichten:
    1.349
    Locatie:
    Oudenaarde
    Esky fp met xtreme onderstel, advies bij goede steun voor lipo en flycam One

    Dag iedereen.

    Ik heb een Esky fp met xtreme onderstel en heb niet echt een goede oplossing om mijn lipo's vast te maken.
    ik weet niet hoe ik een foto kan uploaden (heb er een paar klaar )maar weet dat ik dit momenteel oplos door hem vast te sjorren met elastieken, gedeltelijk onder het landingsstel en en met elastieken rond de 4in1 controller.
    ten tweede heb ik vanaf vandaag en een Flycam one en stel ik me de vraag of jullie creatieve oplossingen hebben om mij te kunnen adviseren hoe ik het best een degelijke en veilige oplossing kan aanwenden.

    ik hoor het graag als jullie een soortgelijke situatie of verbetering voor mij hebben.


    Mvg
     
  20. ZamBeZi

    ZamBeZi

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    2.006
    Locatie:
    Den Haag (lid GMVC)
    De oplossing kost 14 eurotjes:
    Addictive-Hobby.com : Online RC Helicopter Seller

    Eventueel een canopy er bij van een King; die vind je op Ebay voor een paar knaken, incl. shipping
     

Deel Deze Pagina