HET Honey Bee FP Draadje

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Ludozzz, 30 nov 2008.

  1. Martin49

    Martin49

    Lid geworden:
    19 okt 2008
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Zoetermeer
    Zeker weten ;(
     
  2. <<hobbyist>>

    <<hobbyist>> Guest

    je had ook an mij een 4-1 2.4 gig + zender kunnen kopen ;)

    voor weinig natuurlijk

    groet
     
  3. bdu

    bdu Guest

    Mijn HBFP was duidelijk vermogen kwijt dus heb ik er maar een andere motor ingezet. Zo een verbeterde brushless motor van xtreme. Het monteren was een soort van blinde puzzel zonder instructies. Ik heb maar 2 van de 4 boutjes gebruikt. (is dat fout?).
    De power is weer terug, maar ik ben niet zo tevreden over het lawaai dat ie nu maakt. (ik oefen veel binnen) Ik denk dat ik maar een gewone motor ga bestellen. Of is er nog een truuk? Maakt het uit als je andere bladen monteert?
     
  4. Martin49

    Martin49

    Lid geworden:
    19 okt 2008
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Zoetermeer
    Kijk wel uit:
    De oude versie de motor (308X) laat de controller doorbranden.
    Ik hoop dat je de juiste hebt
    Groeten
    Martin
     
  5. bdu

    bdu Guest

    Kan je dat op de een of andere manier zien of je de
    oude of de nieuwe versie van die verbeterde motor hebt? op kaartje van de verpakking staat Modified 380 Brushed Motor EHB005
     
  6. Martin49

    Martin49

    Lid geworden:
    19 okt 2008
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Zoetermeer
  7. bdu

    bdu Guest

    Ok, nu snap ik het. Er zijn twee versies van die motor
    1 voor 3-cells en 1 voor 2-cells lipos. Ik heb de 'oude'
    motor, maar dat is correct voor mijn 2cells lipos.
     
  8. Martin49

    Martin49

    Lid geworden:
    19 okt 2008
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Zoetermeer
    Draadje staat weer op de 2e pagina. Maar weer even naar boven halen

    Het repareren van de ‘tail protect bar’


    De ‘tail protect bar’ zit vastgelijmd aan de ‘tail rotor housing’. Het bevestigingspunt – de uitstulping met het gaatje waarin de ‘tail protect bar’ in het ‘tail rotor house’ zit vastgelijmd - wil nog al eens uitlubberen. De ‘tail protect bar’ zit dan niet meer goed vast. Op een gegeven moment helpt opnieuw vastlijmen niet meer. Een oplossing is dan de ‘tail rotor housing’ vervangen. Je kunt proberen hem los te weken van de ‘tail boom’ door de verbinding te verhitten (warm water of een haarföhn) of te impregneren met aceton, en het ‘tail rotor house’ vervolgens te vervangen. Mij is dat losweken echter maar één keer gelukt. De ‘tail boom’ doorzagen en de ‘tail rotor housing’ vervangen lijkt dan de enige optie. De ‘tail boom’ wordt dan wel wat korter, maar dat geeft niet. Er is echter nog een andere, niet zo voor de hand liggende mogelijkheid.

    Heb je toevallig een gebroken landingsgestel en een trainingsetje liggen wat je niet meer gebruikt dan zijn dit de ingrediënten waarmee je een nieuwe en veel steviger ‘tail protect bar’ kan maken. Dat doe je als volgt:
    1. Knip een van de poten van het gebroken landingsgestel los en vijl daarna de helft van de verbinding met de ligger eraf. Dit doe je omdat de verbinding dan netjes tegen de staat steunt;
    2. Pak één van de klemmetjes waarmee de trainingset om het landingsgestel zat geklemd;
    3. Lijm de nieuwe ‘tail protect bar’ vast aan het klemmetje;
    4. Lijm vervolgens het klemmetje met de nieuwe vastgelijmde ‘tail protect bar’ vast aan de ‘tail boom’;
    5. Monteer als laatste de ‘vertical fin’ en 2 stukjes plakband.
    De foto’s toont de inelkaar gelijmde nieuwe ‘tail protect bar’ (zonder gemonteerde ‘vertical fin’).

    [​IMG]

    Groeten
    Martin
     
  9. ecological

    ecological Guest

    Hoi, mijn eerste post! :)

    Ik heb sinds een paar dagen ook deze heli.

    Nu heb ik de volgende vraag. Als ik oplaadbare batterijen in mijn afstandsbediening stop, kan ik dan de meegeleverde adapter gebruiken om die batterijen op te laden, of moet ik ze er uit halen en in een losse lader opladen?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jul 2009
  10. Ludozzz

    Ludozzz

    Lid geworden:
    30 mrt 2007
    Berichten:
    1.638
    Locatie:
    Delft, ZH
    wat zijn de specificaties van de adapter (output?) en wat voor penlites zijn het (aantal mAh, NIHM, NICD?)

    Groet,

    Ludo

    (apart opladen kan natuurlijk altijd)
     
  11. ecological

    ecological Guest

    Volgens mij is de output 12 volt, ik zal het straks nakijken. De batterijen moet ik nog kopen, maar volgens mij zijn er alleen nog NIMH batterijen te koop toch!?
     
  12. Ludozzz

    Ludozzz

    Lid geworden:
    30 mrt 2007
    Berichten:
    1.638
    Locatie:
    Delft, ZH
    Hoi,

    het is misschien toch verstandiger ze apart op te laden met een goede lader, en niet gewoon een voeding (want daar lijkt het op). Als je toch nog accu's moet kopen, kan ik je aanraden eneloop penlites van Sanyo te kopen. Deze hebben een geringe zelfontlading, in tegenstelling tot gewone penlites. En dat komt goed uit voor een zender.

    Groet
     
  13. ecological

    ecological Guest

    Oke, ik denk idd dat ik maar een losse lader koop waarin ik 8 batterijen in één keer kan opladen dan.

    Bedankt voor de tip.

    Groeten Pascal.
     
  14. ecological

    ecological Guest

    De antennekabel die standaard om het onderstel zit gewikkeld, kun je die ook opgerold in het kapje wegwerken? Of heeft dit een negatief effect op het ontvangst?
     
  15. Martin49

    Martin49

    Lid geworden:
    19 okt 2008
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Zoetermeer
    Als je hem niet te krap oprolt moet dat kunnen. Controleer wel even met een vriendje wat je bereik is. Loop bijvoorbeeld een eind weg, beweeg je sticks en laat je vroendje kijken of je servo's werken.

    Groeten
    Martin
     
  16. stef110

    stef110

    Lid geworden:
    17 jun 2009
    Berichten:
    264
    Locatie:
    aalsmeer
    hallo,

    ik heb gisteren een iets te harde crash gemaakt (denk dat,dat het is)

    maar nu stijgt me honnybee nog maar (met kap ) naar ong 30 cm en zonder kap ietsjes hoger. andere bladen helpen niet. wat zou het kunnen wezen?

    stef
     
  17. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hoi Stef.
    Heb je al een ander Lipo pack geprobeerd?
    Misschien is die laatste crash je Lipo pack fataal geworden en lever ie niet meer genoeg vermogen.
    Of zoek het anders eens in je hoofdmotor.
    Zit er een borstel of een borstelloze motor in je heli?
    Kan zijn dat je hoofdmotor als die borstel is, op z'n end liep en de crash hem net het zetje richting de eeuwige jachtvelden heeft bezorgd.
    Vr GR E
     
  18. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    die flybar ding, is die standaard carbon of soort chinees buigstaal? ik heb op m'n 2ehandsje iets metaal achtig maar het is niet echt recht meer...

    vervangen door 2mm carbon staafje of?

    + die staaf zit er nogal redelijk roterende in, kan zo die paddles bewegen, das niet de bedoeling zeker?
     
  19. Martin49

    Martin49

    Lid geworden:
    19 okt 2008
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Zoetermeer
    @Cooper
    Zelf heb ik in eeh hobbywinkel een stukje 2mm buigstaal gekocht. Als je ooit in Zoetermeer komt heb ik wel een stukje voor je.
    Groeten
    Martin
     
  20. stef110

    stef110

    Lid geworden:
    17 jun 2009
    Berichten:
    264
    Locatie:
    aalsmeer
    hij vliegt weer :) het was de motor

    stef
     

Deel Deze Pagina