HET Honey Bee FP Draadje

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Ludozzz, 30 nov 2008.

  1. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    jah en nee,

    carbon vs koolstof is gewoon de engelse vs nederlandse naam voor het chemische element 'C'
    Maar dat zit bijvoorbeeld ook in je potlood ;-)
     
  2. ecological

    ecological Guest

    Als het maar niet even breekbaar is als de podloodvulling dan.. :D
     
  3. tomhaaima

    tomhaaima

    Lid geworden:
    1 dec 2008
    Berichten:
    269
    Locatie:
    heerhugowaard noord-holland
    daar zijn we weer ben op vakantie geweest en ben ook ff niet meer bij dit draatje geweest dat is dus dat. zo ben dus op vakantie geweest begon eindelijk leuk te vliegen krijg ik me toch een crash om de oren moet bijna het hele frame van mn heli vervangen:mad::mad:.

    ff in een lijstje.

    main frame
    capony of zo kap
    antenne voor zender
    main gear
    tail gear
    tail blades

    en dan gelijk maar een paar upgrades

    battery houder
    landingsgestel
    tail vin

    dan maar ook maar ff hoe het is gebeurt: ik aan het vliegen komt er een jochie kijken hij kwam erg dicht bij de heli dus ik vlieg een stukje achteruit en zeg tegen hem dat hij maar wat verder moet gaan staan dat doet hij ben dus ff afgeleid en kom met mn staart rotor in een heg en klap achter over lekker dan:(:( een geluk mn lipo is heel gebleven k heb dus op bijde tand wielen een heel aantal tanden er uit geslaagen tail boom doormiden gebroken landingsgestel naar de knoppen en mn kappie stuk dat was het wel zon beetje vandaag ff onderdelen bestellen en de boel maar weer in elkaar schroeven en hopen dat de boel nog vliegt als het niet lukt vraag ik het wel . gr tom:D:D
     
  4. Martin49

    Martin49

    Lid geworden:
    19 okt 2008
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Zoetermeer
    TiP: koop een bare bone
    Groeten
    Martin
     
  5. tomhaaima

    tomhaaima

    Lid geworden:
    1 dec 2008
    Berichten:
    269
    Locatie:
    heerhugowaard noord-holland
    dat is het ook niet helemaal want k heb ook dingen nodig die niet bij een barbone zitten en dan alles bij elkaar word het een dure reperatie en hou ik dingen over die k nog lang niet nodig heb moters en servos en zo en als ik ze dan nodig heb ben ik ze kwijt:(:(
     
  6. tomhaaima

    tomhaaima

    Lid geworden:
    1 dec 2008
    Berichten:
    269
    Locatie:
    heerhugowaard noord-holland
    weet iemand ook toevallig hoe je de tail boom los maakt van het main frame volgens mij zit die vast gelijmd:confused::confused::confused:
     
  7. Murdock

    Murdock

    Lid geworden:
    14 sep 2007
    Berichten:
    255
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Klopt, je zou hem kunnen afzagen en voorzichtig met een freesje de restanten die nog in het gat zitten verwijderen. Dan kun je met epoxy een nieuwe staartboom erin lijmen.
     
  8. tomhaaima

    tomhaaima

    Lid geworden:
    1 dec 2008
    Berichten:
    269
    Locatie:
    heerhugowaard noord-holland
    zou je het ook kunnen uit boren is voor mij makkelijker

    als je hem door zaagt zeker wel eerst de draden er uit;)
     
  9. Ludozzz

    Ludozzz

    Lid geworden:
    30 mrt 2007
    Berichten:
    1.638
    Locatie:
    Delft, ZH
    Kan ook. Eerst doorzagen (gaat goed met een ijzerzaagje, iig iets fijns) en dan het gat uitboren. En ehh, draadjes eruit is misschien wel verstandig ja ;)
     
  10. tomhaaima

    tomhaaima

    Lid geworden:
    1 dec 2008
    Berichten:
    269
    Locatie:
    heerhugowaard noord-holland
    oke ga morgen dan maar mn heli reperatie klaar maaken en hopen dat dinsdag nm onderdelen komen:D:D
     
  11. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    Wat doe ik? de 2e handse heli gebruiken om te leren etc en later de barebone gebruiken als de 2e handse 'op' is?
    Of nu alles sowieso naar de barebone zetten en met een nieuw toestel vliegen.

    met of zonder superskids?
     
  12. tomhaaima

    tomhaaima

    Lid geworden:
    1 dec 2008
    Berichten:
    269
    Locatie:
    heerhugowaard noord-holland
    ik denk als die 2e hans nog gewoon goed vliegt en er is niks mis mee gewoon zo laten wat die super skids betreft heb er nog nooit mee gevlogen maar weet uit ervaring dat de standaard skids erg snel breken :D:D(bijv. harde landing)

    gr tom
     
  13. tomhaaima

    tomhaaima

    Lid geworden:
    1 dec 2008
    Berichten:
    269
    Locatie:
    heerhugowaard noord-holland
    haaaaaaa onderdelen binnen erg snel ben erg tevreden:D:D:D:D:D
     
  14. tomhaaima

    tomhaaima

    Lid geworden:
    1 dec 2008
    Berichten:
    269
    Locatie:
    heerhugowaard noord-holland
    ben klaar wat een geknoei met die draden maar ben klaar ziet er knap uit erg mooi :D:D:D
     
  15. tomhaaima

    tomhaaima

    Lid geworden:
    1 dec 2008
    Berichten:
    269
    Locatie:
    heerhugowaard noord-holland
    heb nog nooit zo stabiel gevlogen (i love it) :D:D:D
     
  16. ecological

    ecological Guest

    Nu ik op 11,1 volt vlieg reageert de staartmotor veel agressiever dan bij de originele 7 volt lipo... Dit lijkt me erg slecht voor de staartmotor. Kan ik daar iets aan doen?
     
  17. Martin49

    Martin49

    Lid geworden:
    19 okt 2008
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Zoetermeer
    In ieder geval een koelribbe opzetten
    Groeten
    Martin
     
  18. tomhaaima

    tomhaaima

    Lid geworden:
    1 dec 2008
    Berichten:
    269
    Locatie:
    heerhugowaard noord-holland
    ik vlieg aleen maar met 11.1 volt k heb ook zo'n koelribe werkt erg goed k heb ik heb niet extreme veel moters gebruikt eigenlijk nog maar 1 keer vervangen maar ja k weet niet wat de vorige eigenaar er mee heeft gedaan
    :):)
     
  19. ecological

    ecological Guest

    Mooi, dan zal het wel goed gaan dan.

    Ik heb overigens een behoorlijke speling in de flybarstang zitten, tenopzichte van de rotorbladen. Ik kan de paddles een stukje naar links en rechts bewegen, is dat normaal of heb ik dan schade in de rotorhead?
     
  20. Murdock

    Murdock

    Lid geworden:
    14 sep 2007
    Berichten:
    255
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Die flybarstang zit vast dmv 2 imbusboutjes, als die goed vast zitten zou je geen speling moeten hebben.
     

Deel Deze Pagina