Het Jeti Duplex DC-16 / DS-16 zender Topic

Discussie in 'Model elektronica' gestart door holco, 14 feb 2013.

1. _Dekker

_Dekker

Lid geworden:
    10 apr 2006
  2. holco

holco

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Jetibox wordt normaliter door de camera operator met multicopters gebruikt als extra controlle, maar in dit geval puur om een ander makkelijk mee te kunnen laten kijken naar de live waardes.

3. Berrie

Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    9 feb 2004
    Ik kan iets niet meer terug vinden. Namelijk waar je in kunt stellen hoe je de schakelaars wilt hebben staan als je een model opent. Als ze verkeerd staan krijg je een schermpje waarop te zien is welke schakelaar bij gesteld moet worden.

Iemand even een tip?

4. Berrie

Lid geworden:
    9 feb 2004
    Gevonden! ! Stick en switch options. Preflight position.

5. ked

ked

Lid geworden:
    25 dec 2009
    Komt binnenkort ook een DS14 op de markt.
    Behoorlijk interessant.

Zijn er trouwens ook zenderpults voor de DS16 op de markt?

6. N.P.S.

N.P.S. Forum veteraan

Lid geworden:
    17 jun 2007
    Jeti heeft verschillende tray's: Search: JETI model s. r. o.

De DS-14 wordt geleverd als een vereenvoudigde DS-16. Met b.v. kunststof i.p.v. aluminium stickmechanieken en sterk vereenvoudigde software. zie http://jetimagazin.de/ en http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=22197205&postcount=6 Die software kan je uitbreiden door functies bij te kopen. Voor meer informatie over b.v. de prijzen van de uitbreidingspakketten zie: http://www.jetimodel.com/en/Brochures/

Alle uitbreidingen maken de totaalprijs van de DS-14 lelijk hoog. Ga je in de nabije toekomst voor veel uitbreidingen, dan is de DS-16 een betere keuze. Daar zijn alle functies (en meer, b.v. de bewegingssensoren) al ingebouwd. Of de DC-16 zonder bewegingssensoren maar met meer schakelaars.

Laatst bewerkt: 17 mrt 2014
  7. N.P.S.

N.P.S. Forum veteraan

Lid geworden:
    17 jun 2007
    De nieuwe ontvangerfirmware 3.20 is bij Jeti beschikbaar.

De mogelijkheden van de ontvanger wordt hiermee flink uitgebreid. Zo is een PPM (serieel) signaal beschikbaar en tegelijkertijd gewone servosingnalen op de individuele servo-uitgangen. Maar de lijst met vernieuwingen is lang.

De bijbehorende zendersoftware is nog niet beschikbaar. Die wordt binnenkort verwacht. De instelling van een ontvanger met de nieuwe firmware kan nu alleen met de Jetibox of met de Jetibox emulatie in de DC-16 of de DS-16 worden gewijzigd.

Met de nieuwe zendersoftware wordt het ook mogelijk telemetriegegevens te gebruiken om iets aan te sturen, zoals automatisch een motor uitschakelen als de temperatuur te hoog wordt.

8. Berrie

Lid geworden:
    9 feb 2004
    Ik heb eigenlijk nog nooit wat met ontvanger software gedaan.

Wat voegt het toe als je al zoveel aan de zenderkant kan programmeren dat het kraakt in je hoofd?

9. N.P.S.

N.P.S. Forum veteraan

Lid geworden:
    17 jun 2007
    De op dit moment in gebruik zijnde software, voor de zender v2.22 en voor de ontvanger v3.11 werkt heel goed samen. Via de device manager in de zender kan je wijzigingen in de ontvanger op eenvoudige wijze doorvoeren. Je merkt eigenlijk niet dat je iets wijzigt in de ontvanger.

Als je b.v. heli- of multikopter vliegt kan ik me voorstellen dan het gebruik van PPM erg handig is. De flightcontroller is dan via één kabeltje met de ontvanger verbonden en de "gewone" servo uitgangen blijven beschikbaar voor extra functies als b.v. verlichting.

Als je deze nieuwe opties van de 3.20 software nu al wilt gebruiken, dan moet je de ontvanger instellen via jetibox ( of jetibox emulatie met de ds 16 of DC-16). Als straks de nieuwe software voor de zender beschikbaar is, kan het allemaal weer via de veel gemakkelijker werkende device-manager.

Als je in je zender nu de v2.22 software hebt, dan is het zeker aan te raden in de ontvangers v3.11 te installeren.

Via de Jeti USB interface en de te downloaden software gaat dat in seconden. Na deze update wordt b.v. het instellen van de fail-safe en de pulsherhalingsfrequentie veel makkelijker. Vooral dat laatste is belangrijk als je digitale servo's gebruikt.

10. STRATUS

STRATUS

Lid geworden:
    28 nov 2006
    Hallo,
    Ik heb ook de nieuwste software er al op , de 2.22 .
    Maar ik heb ook nog geen update gedaan voor mijn ontvanger , ik heb nu enkel de 9 kanaals . de R9 , nu ik zou deze ook graag willen verbinden met een kabel naar de HC3 helicommand .
    Maar hoe gaat dat precies in zijn werk zo een update van zo een ontvanger , en hoe kan ik dan dat signaal veranderen in mijn ontvanger zodat ik maar een kabel naar mijn helicommand moet routen .
    Kan me iemand dat eens visualiseren .. alvast bedankt ,

11. N.P.S.

N.P.S. Forum veteraan

Lid geworden:
    17 jun 2007
    Dat instellen gaat nu nog een beetje omslachtig met een jetibox of met de in de DC/DS-16 ingebouwde jetibox emulatie (zendersoftware 2.22). Met de nieuwe zenderupdate die nog deze maand wordt verwacht, kan dat met de devicemanager van de zender.

Voor het updaten van de ontvanger heb je de jeti usb adapter en een Windows computer nodig. Bij Jeti download je het update bestand. Een handleiding is bijgevoegd. Doe precies wat in de handleiding staat en de nieuwe software zit in seconden in de ontvanger. Hou er rekening mee dat de ontvanger mogelijk opnieuw moet worden gebonden en dat instellingen als fail_safe weg zijn en opnieuw ingesteld moeten worden.

12. _Dekker

_Dekker

Lid geworden:
    10 apr 2006
    Je hoeft de ontvanger bij het flashen alleen maar met de USB link aan de ext poort aan te sluiten, extra voeding is niet nodig.
    Ik heb inmiddels ook de nieuwe ontvanger firmware op mijn rsat2 gezet en het werkt allemaal prima.

13. e.rukkers

e.rukkers

Lid geworden:
    24 mrt 2005
    kan ik eidelijk mijn igyro koppelen aan mijn jeti zonder powerbox

Laatst bewerkt: 4 apr 2014
  14. STRATUS

STRATUS

Lid geworden:
    28 nov 2006
    Prima , is duidelijk , moet me dan enkel die USB adapter aanschaffen .

Komt goed ..

Grtz
    Ron

15. N.P.S.

N.P.S. Forum veteraan

Lid geworden:
    17 jun 2007
    De nieuwe software versie 3.0 voor de DC en DS-16 is verkrijgbaar op de site van Jeti.

Het is nu onder meer mogelijk om telemetriewaarden te gebruiken om functies te besturen.

Bij voorbeeld:

Bij een bepaalde (hoge) motor- of accutemperatuur iets vermogen terugnemen of een motortimer starten als de stroom een bepaalde waarde bereikt.

Er zijn nog veel meer slimme en leuke uitbreidingen in de nieuwe software,

Aanvulling:
    Er is ook een nieuwe release van de ontvangersoftware beschikbaar. Hier gaat het om versie 3.22.

Verder is er een volledig geüpdate versie van de handleiding te downloaden.

Laatst bewerkt: 30 apr 2014
  16. Berrie

Lid geworden:
    9 feb 2004

Downloads: JETI model s. r. o.

Binnenkort maar eens downloaden.

@N.P.S.: hoe is het nu geregeld voor een 8 klappen zwever? Hoe kun je de differentiatie voor de flaps programmeren?

17. _Dekker

_Dekker

Lid geworden:
    10 apr 2006
  18. Berrie

Lid geworden:
    9 feb 2004
    Ja, die kende ik al.

Het speelt nog niet voor me, maar de schuimkernen zijn bijna klaar om te baggen..... ;)

19. N.P.S.

N.P.S. Forum veteraan

Lid geworden:
    17 jun 2007
  20. STRATUS

STRATUS

Lid geworden:
    28 nov 2006
    Ik heb me een central box aangeschaft met 2 satteliet ontvangers .
    Maar ik krijg er maar 1 tje van de 2 gelinkt aan de control box .
    Heeft iemand hier al ervaring mee , ;-) en zo ja , kan me dan iemand de juiste werkwijze eens laten weten voor ook de 2 de sat te linken .
    Thx thx thx .
    Grtz
    Ron

Deel Deze Pagina