Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo, na de oogarts nog even een schoonheidsslaapje gedaan, ik zag toch geen barst door dat druppelen. Het houdt nog niet over trouwens.

Weer wat nieuws, ik blijk "nastaar" te hebben op m'n linker oog, wat ervoor zorgt dat de visie van dat oog is teruggegaan van 100% naar 75% (rechts is nog 100%). Kan verholpen worden met een laser behandeling, maar je kan er ook mee wachten. Dat doe ik maar, ik dacht dat ik na de staar operatie van die ellende af was, maar nee dus. Ik heb er nog nooit van gehoord, toch eens opzoeken.

Vandaag maar weer met de fiets naar de zaak gegaan, benzine kan ik niet meer betalen! ;)

Hoe bevalt hij, Arie?

Wat ik wel weet is dat gapen voor honden een manier is om af te leiden. De logica van honden wil dat ze niet zo zeer de ander maar vooral zichzelf willen afleiden.
Let maar eens op als je hond twijfelt wanneer ie iets een beetje eng en tóch ook heel interessant vind. Dan zal ie beginnen te gapen. Puur om zichzelf van het innerlijke conflict af te leiden. Mijn hond deed dat bij kleine hondjes en egels.

Gaap is dus eigenlijk willen "veranderen van onderwerp".

Overigens neemt dit niet weg dat honden een empatisch vermogen hebben. In tegenstelling tot katten. Die zijn beperkt tot het eigen belang.

Zo vandaag de scchroefassen voor de S-12 gemaakt en gelijk de schroeven erop gemonteerd. Vanavond of anders morgen eens kijken om de roer-inrichting in orde te maken en heeeeeel misschien de S-12 zijn maidenvaart te geven.

.

Laatst bewerkt:
Ik zat gisteren al weer te denken dat als het nog en graad kouder zou worden ik de kachel al wel weer zou kunnen gaan stoken.
Maar zo koud dat je tranen bevriezen??

Nee, want dan moet je met Ad mee naar de oogarts... Zit je ook niet op te wachten.

Spot er maar mee, ik zit nog na-te-staren.

Eens op internet gekeken, maar behandeling van nastaar lijkt een fluitje van een cent, poliklinisch en in een kwartiertje weer buiten:D.
Maar ik wacht nog even, volgende afspraak is over 1,5 jaar............

En voor je 't wee is het weer kinderbedtijd:(.

Ik ga maar eens de nodige voorbereidingen treffen en dan nog even wat hersengymnastiek met een cryptogrammetje.

De rust allen!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back