Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
verder vraag ik me af wat er gebeurt als dat hout gaat werken door mogelijk vocht van binnen uit.

Binnenkant wordt ook "ingeklotst". Ik denk met epoxy injectiehars, dat heeft een zelfde soort werking als porieënvuller en G4. Spanten en grondplaat staan al twee keer in de Glitsa.
Maar daar ga ik me nog wel in verdiepen. Misschien een vragenlijstje aan Paul Burghoorn componeren, die gebruikt ook injectiehars als eerste impregneer/hechtingslaag (hoewel dat op hout niet echt nodig is lees ik weer elders).

Stukjes 15 mm MDF op maat gezaagd. Voor het eerst sinds tijden de figuurzaag weer eens gebruikt, wat een geweldig ding is dat toch:D.

Die zaag ligt geen dag werkloos bij mij...

Het komt en het gaat. Alleen nu ik het laseren ontdekt heb wordt het zaagwerk een stuk minder. Ik ben nog aan het tekenen, maar de dehuizen/huisjes en de raderkappen gaan ook gelaserd worden.

Boodschappen gedaan. Op terras één van de twee MDF vulstukken op maat geschuurd , eerst met de Dremel, Daarna vijl en schuurpapier. Ging sneller dan ik verwacht had.

Waar laat u het lasersnijwerk doen, dan?

Bij het Stadslab in Rotterdam. Dat is één van de Fablab instellingen in Nederland. Daar hebben ze 2 lasers (30 x 60 en 40 x 70 cm) van niet zo'n grote sterkte, ik dacht 38 W. Maar was is net genoeg voor m'n 6 mm berken multiplex spanten. In populieren kan je wel wat dikker, misschien 9 mm.

Volgens deze site is Groningen voor jou het dichtst bij, maar de condities zijn daar minder gunstig dan in Rotterdam. Daar is op de dinsdagmiddag en de hele donderdag alles gratis, met als beperking dat je een machine niet langer dan een uur mag bezetten, daarna moet je weer achteraan aansluiten. Ik begrijp uit het Groningse verhaal dat je daar altijd geld kwijt bent.

Verder had ik het geluk dat ze in Rotterdam ook Inkscape als tekenpakket (naast Illustrator) gebruiken, en dat gebruik ik al jaren.

Er zijn trouwens ook wel bedrijfjes die tegen niet al te hoge kosten laseren. Ik hoorde wel goede verhalen over Snijlab.

GAA
Gelukkig weer terug uit het hoge noorden.
Nog meer geluk dat er geen mens op de weg zat en dat de A5 keurig is aangesloten op de Coentunnel.
Het is toch even 1 uur 3/4.

hallo

zo de laptop werkt weer en alles wat drivers aan gaat zitten er weer op
leve de ME versie van windows
die hebben haast alle drivers aan boord die ik nodig had
de originele cd was beschadigd dus ??? een dik probleem
en juist de driver5.cab was beschadigd
er waren stukjes door de beschermfolie weg om de een of andere reden
en toch zat de cd in het originele doosje verpakt
gelukkig een site gevonden waar alle versies van windows (oudere)op staan
zelfs de windows 1 was er nog te vinden
maar allee het werkt terug en hopelijk word deze niet meer verzopen
gr raf

even rondje zuidplein gedaan

Daar ben ik nou al jaren niet meer geweest, en ik mis het niet:D.

Maar m'n schoonmoeder van bijna 88 pakt nog minstens 1 keer per week de bus om daar rond te struinen. Verstandig dat jij dat ook aan de dames over laar Jan!!!!

Houten vulstukken zijn ook op maat. Nu de hele romp wat ruw schuren, in ieder geval alle lijmresten eraf en de ergste uitstulpingen wegwerken. Morgen verder als het droog blijf, want ik doe dit op het terras.

hallo niels

om een paar redenen
eerst omdat er een licentie op zit
tweede omdat ik er nooit ook maar enig probleem mee heb gehad
derde omdat alles onder millenium nog grotere ellende is
vierde dat alles boven millenium door een dos programma de printerpoort niet wil laten aansturen

dacht toch dat het reden genoeg was om dit er terug op te zetten LOL
gr raf

hallo piet

als je de volgende film bekijkt staat er dit

Wilesco Factory Tour Part Three

dus inderdaad wilesco

die man die daar aan het solderen is die soldeerd met een weerstand soldeerbout
dat is echt mooi spul want ik heb er ook eens mee mogen werken
ik zou er terug zo eens eentje moeten maken nu ik deze weer gezien heb want die werken voortreffelijk
gr raf

Laatst bewerkt door een moderator:
Ook al is het weekend, kinderbedtijd nadert rap. Nog wat lezen en dan maar dromen over matjes en bijbehorende ellende.

De rust allen!!!

Vanmiddag rondje Maassluis gedaan en even over de landtong ........
Bedankt Herm! Mooie foto's, die gaan ongetwijfeld nog van pas komen als ik mijn Jachtige Zwarte Zee weer van de vliering af haal om verder te bouwen.

Ik weet niet meer wie er hier in de kroeg Plaswijckpark had laten vallen?
Gisteren (vrijdag dus...) heb ik een dagje vrij genomen en met vriendin en kinders daar naar toe gegaan, doorslaand succes, twee blije kinderen die op de terugweg in de auto in slaap vielen, dan weet je als ouders dat je ze een geweldige dag hebt bezorgd :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back