Het Stampede VXL topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Psygho (Emil), 25 aug 2009.

1. Dudok12

Dudok12 Guest

Wat zijn aan te bevelen aanpassingen voor de Stampede VXL, buiten 2S lipos, RPM dust cover etc?

2. MMirage

MMirage

Lid geworden:
    1 aug 2009

RPM front bumper, veel breder dan stock en minder kans op schade aan je front omdat de bumper aardig wat van de energie van een klap opvangt.

Op straat met hoge snelheid werkt ie wel als een vleugel helaas. Andersom monteren verhelpt dat weer, maar is cosmetisch gezien niet heel verwantwoord.

Als je een Nimh pack of soft case lipo met wat PVC, of alu plaatje afplakt en m met tie-wraps onder het chassis monteert krijg je de auto bijna niet meer omver. Nadeel is minder ground clearance natuurlijk.

3. Dudok12

Dudok12 Guest

Dank voor de suggesties. Heb bij liquid de RPM bumper en sealed dust cover besteld, samen het de traxxas 86T spur. Ik ga de truuk met de accu onder zeker proberen: moet fijner rijden, mn on-road.

Had nog wat noob vragen voor de experts, dit keer over onderhoud en storingen:

- Mijn Stampede trekt naar rechts bij het hard remmen. Is dit normaal/ te verhelpen?

- de achterste schokdempers veren minder krachtig omhoog dan eerst. Als ik de achterkant omlaag duw, komt deze maar tot halverwege omhoog... Wat betekent dit en hoe is dit te fixen?

- wat voor onderhoud heeft de stampede nodig, naast zand en stofvrij maken na een rit? Tips?

Namens de andere noobs/ beginners op dit forum: bedankt!

4. MMirage

MMirage

Lid geworden:
    1 aug 2009
    @Dudok12, hoe is je Engels?
    Heb een tip voor je als voormalig Stampede rijder, kijk op het traxxas.com forum. Antwoord op al je vragen. In Nederland zijn er maar heel weinig mensen die hun kennis van de Stampede willen cq kunnen delen omdat deze auto simpelweg veel en veel minder wordt verkocht dan bv de Rustlers en Revo's Op het forum van de USA traxxas site daarentegen vele honderden threads over dit leuke autootje.

5. Dudok12

Dudok12 Guest

Dank voor de tip MMirage: op het traxxas forum is idd een schat aan info te vinden...

Ik ga daar mijn vraagjes posten en wellicht hier de antwoorden plaatsen voor andere noobs ;-)

6. Dudok12

Dudok12 Guest

Zo, nu ook met 2S lipo gereden in de Stampede VXL: wat een verschil met 6-cells 3000 mAh NiMH! Meer snelheid, veel meer acceleratie en dus stukken leuker. Moet wel iets aan de Big Bore shocks achter doen, want de voorkant lift te makkelijk...

Om de 3400 mAh hardcase lipo van Graupner te laten passen, moesten wel de ribben in het batterijbakje eruit, anders lag de accu te hoog. Het schuimpje aan de achterkant moest ook weg, maar nu past het, met de TRX accuhouder. Een riempje van klittenband houdt de accusnoeren bij elkaar.

Kan verder melden dat het RPM kapje redelijk helpt bij het buiten houden van zand ed. uit de gears. Een streep ducktape op de bodem van de Stampede scheelt ook. De voorbumper van RPM lijkt ook een goede aanvulling.

Volgende aanschaf: nog een (hardcase) 2S lipo, met meer capaciteit...

7. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    De 4000mah zippy hardcase 25c, met rode kleur, passen perfect , zonder modden in de auto. Heb er net 2 stuks binnen gekregen...

8. Dudok12

Dudok12 Guest

Dank Emil voor de tip van de rooie 4000 mAh Zippy's! Hoe hou jij de neus van de 'Pede laag onder vermogen: hardere veren achter/ dikkere shock oil achter?

Heeft er iemand ervaring met andere banden? Ik vind rijden in los zand/ de duinen helemaal top, maar ik denk dat er betere banden dan de Talons te vinden zijn.

Op gras valt op dat sturen lastig is: de Talons glijden niet zijwaards weg in een scherpe bocht, zodat je snel kiept... Een band met een rondere wang zou wellicht helpen?

9. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Uhm, mijn pedeje is er vooral voor op de skatebaan. En eingelijk niet offroad.
    Maar goed, wat gewichtbijplaken aan de bodem op de voorkant, dus aan de aan de onderkant van het chassis,zou moeten werken.... of anders in het "holletje" van de voorbumper...

Hardere veren en demper olie werkt tegenovergesteld, dan klapt hij eerder achterover...

10. Dudok12

Dudok12 Guest

Een skatebaan om te rijden: lijkt me ook helemaal goed...

Zal eens wat experimenteren met gewicht voorin. Vandaag weer gereden op mul zand. Echt lagge, vooral met de 2S lipo: wat een geweld! De Big Bore shocks zijn een aanrader met dit soort terrein: rijdt soepel en omdat het meer slipt, heb ik minder last van doorlopende wheelies...

Pret leek gedaan nadat de 'Pede tik-tik-tik deed, maar het viel mee: een stuk vislijn (?) om de rechterachter-as en een zandkorrel in de spur...

11. mike1969

mike1969

Lid geworden:
    24 aug 2009
    achtervering

dat probleem met zwaar uitveren had ik ook , het zat hem in het feit dat de aandrijf assen te stroef in en uit glijden(zand en stof)
    ik heb het opgelost door de boel schoon te maken en in te spuiten met droge smeerfilm (daar blijft niets aan plakken)
    hoop dat het probleem zo is opgelost gr Mike

12. mike1969

mike1969

Lid geworden:
    24 aug 2009
    aandrijf assen

wie weet of er zwaardere aandrijf assen voor de stampede vxl te krijgen zijn?
    ik zie soms ik dacht revo assen te koop (met die blauwe hoesjes) en ik vraag mij af of die ook op de stampede vxl passen?
    mijn assen beginnen aardig ruim te worden en zijn er al een paar keer uit geschoten

Laatst bewerkt: 13 sep 2009
  13. Lochii

Lochii

Lid geworden:
    14 apr 2009
    Een revo is 1:8 dus ik vrees van niet.

14. Dudok12

Dudok12 Guest

Goeie tip Mike1969 van de droge smeerfilm. Heb je een merknaam? Zou de praxis zoiets hebben?

Qua aandrijfassen: ik heb geen zwaardere aandrijfassen gezien, al surfend, wel kwam ik dit tegen: #4628X HARDENED STEEL DIFFERENTIAL OUTPUT YOKES (2), waar je aandrijfassen aan vast zitten. Kijk ook eens hier voor mogelijkheden om de Stampede te verstevigen...

15. superboe

superboe

Lid geworden:
    26 mrt 2009
    dat met de aandrijfassen heb ik ook met m'n rustler ok mischien verkeerde forum maar komt op het zelfde neer bij mij zijn ze echt op maar de ''yokes'' niet die zijn nog helemaal goed mischien van een andere merk?

16. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Iemand toevallig ervaring met het volgende,
    Een hrs ontvanger van futaba 40mhz (r203hf) welke niet samenwerkt met een VXL set van traxxas???

Had al even een apart topic gemaakt, maar goed....
    Anderen eventueel ervaring met een ASSAN module en de VXL, want ik upgrade al mijn hrs ontvangers naar de assan 2.4ghz....

17. mike1969

mike1969

Lid geworden:
    24 aug 2009
    de droge smeerfilm is van de firma kent automotive
    het heet dry lube[​IMG]

Laatst bewerkt: 14 sep 2009
  18. Dudok12

Dudok12 Guest

Ik las op het Stampede Forum van Traxxas dat het mogelijk moet zijn om de aandrijfassen "andersom" te monteren, dus met het dikste stuk boven, om te voorkomen dat stof en troep de assen binnendringt. Verder werd daar betoogd dat het fijn is dat de assen de zwakste schakel zijn, anders ging je diff naar zijn grootje...

19. mike1969

mike1969

Lid geworden:
    24 aug 2009
    ook weer een goeie tip.
    zie je samen komen we er wel

20. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Update-tje:
    Mijn vxl houd niet van de hrs ontvanger van futaba (r203hf 40mhz).

De rode accu van zippy (4k mah) past prachtig, en ligt stevig vast, komt niet los, en verschuift ook niet bij een heftige crash, al dan niet gecombineerd met mega veel radslagen,en koprollen...

Kan er dik een half uur mee rijden, dan slaat de lipo safe erin.

Deel Deze Pagina