Het Stampede VXL topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Psygho (Emil), 25 aug 2009.

1. mike1969

mike1969

Lid geworden:
    24 aug 2009
    ster of delta?

ik heb mijn regelaar van mijn vxl gesloopt en ben nu op zoek naar iets nieuws
    nou ben ik een goeie regelaar tegen gekomen en de beste man heeft er ook nog een motortje bij.
    nou is dat motortje star wound?
    weet iemand wat dat betekent?
    ik heb wel gelezen dat er star en delta wound motors zijn maar ik weet niet wat het verschil is.
    alvast bedankt gr Mike

2. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    Hier een handige reactie van mkrusedc : klik

Voor als je het niet kunt lezen (weet niet of je geregistreerd moet zijn of niet):

3. robert96

robert96

Lid geworden:
    7 aug 2009
    weet iemand of je de antenne buis ook kan inkorten op de stampede?dat je de antenne buis inkort tot onder de kap en een stuk van de antenne om de zenderkast heen wikkel?? ik heb al geprobeerd zonder in te korten, en de buis er van af gehaald, om de zenderkast heen te wikkelen maar dat werkt niet.

Laatst bewerkt: 12 nov 2009
  4. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Inkorten kan wel,maar knip dan de rest af.....

Ik zou hem iig niet zover inkorten dat hij onder de kap komt.....
    Maar het overtollige wat uit het buisje steekt mag je af knippen, dat is beter dan ergens anders oprollen....

5. Jeroen E.

Jeroen E. Guest

Ik zou hem niet korter afknippen/oprollen want dan krijg je veel meer storing dan normaal, heb er ervaring mee. Gewoon doen wat in de handleiding staat tenzij je storing niet erg vind.

6. oisin

oisin

Lid geworden:
    16 okt 2008
    Ik ben sinds een half uur een trotse bezitter van een stampede vxl. Ik heb hem net bij mijn LHS opgehaald. Mijn broertje heeft een rustler xl-5 gekocht.

7. mike1969

mike1969

Lid geworden:
    24 aug 2009
    gefeliciteerd en welkom

8. oisin

oisin

Lid geworden:
    16 okt 2008
    Shit man, ik wil net voor de eerste keer rijden. Ik geef gas en dan rijdt hij heel even. Dan begint er een rode led op de esc te knipperen en kan ik geen gas meer geven. Sturen kan nog wel, maar daar heb ik natuurlijk niks aan als hij niet kan rijden :S. Weet iemand hoe dit komt en wat te doen?

BVD

9. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    Handleiding doorlezen en kijken wat het rode lampje op de Esc betekend.

10. oisin

oisin

Lid geworden:
    16 okt 2008
    In de gebruiksaanwijzing staat dat dat een "thermal shutdown protection" is. Dat vind ik erg raar, want de moter en de esc zijn beide koud. Wel heb ik net gezien dat er een rood kabeltje met een rode connector uit de esc steekt, maar die zit nergens in geplugt.

Edit: die rode connector is voor een fan.

EditEdit: Ik denk dat ik het heb opgelost. Ik kreeg de xl-5 handleiding, dus wist ik niet wat er was. Ik heb even in de vxl handleiding gekeken, en daar stond dat de lipo cutoff aan stond. En aangezien ik nu op nimh rij, heb ik die uitgezet.

Laatst bewerkt: 13 nov 2009
  11. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Precies, low voltage cutoff

12. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    Heel mooi dat je het zelf hebt opgelost. Dit is de manier waarop je het meest leert ;)

Nog veel plezier met de wagen!

13. robert96

robert96

Lid geworden:
    7 aug 2009
    is het zodat hoe meer tandjes de spur gear heeft hoe harder de auto loopt?

mvg,robret

14. SCRT Pilot

SCRT Pilot Guest

Nee, hoe minder hoe harder, hoe meer tandjes de pinion heeft hoe harder hij loopt.

15. robert96

robert96

Lid geworden:
    7 aug 2009
    oke ga ik doen, bedankt!

mvg,robert

16. Jeroen E.

Jeroen E. Guest

Ik heb nu een poosje de Stampede VXL en pasgeleden een andere zender plus ontvangers gekocht. Alleen op wat van manier dan ook, ik krijg die auto gewoon niet aan het rijden. De ontvangers zijn getest en die doen het prima. Maar zodra ik er 1 probeer aan te sluiten gaan de lampjes van de ontvanger rood/groen knipperen. Weet iemand misschien een oplossing?

Het is op zich niet zo heel erg dat niet wil omdat de ontvangers toch niet in de Stampede passen (ze zaten in een set samen met de module) maar ze zouden het toch moeten doen lijkt mij.

Laatst bewerkt door een moderator: 12 mrt 2010
  17. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    Ontvanger met de ESC gekalibreerd?

18. Jeroen E.

Jeroen E. Guest

Wat bedoel je daarmee? Het is toch gewoon een kwestie van de stekkertjes aansluiten?

EDIT: ik snap inmiddels wat je bedoeld, maar dat werkt ook niet als de lichtjes rood/groen blijven knipperen...

Laatst bewerkt door een moderator: 12 mrt 2010
  19. Lochii

Lochii

Lid geworden:
    14 apr 2009
    Calibreren = ESC uitzetten, zender aanzetten, knopje op ESC inhouden tot het lampje rood wordt, dan loslaten. Dan als hij 1 keer knippert vol gas geven, bij twee keer knipperen vol rem. Daarna is hij gecalibreerd :)

20. Jeroen E.

Jeroen E. Guest

Het lampje van mijn ESC blijft rood hoelang ik ook wacht. Ik heb inmiddels echt alles wat ik maar kon bedenken geprobeerd. Maar wel bedankt voor je reactie.

Deel Deze Pagina