het Walkera 4#3 verzameltopic

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Junglemaxx, 6 okt 2007.

1. T800

T800

Lid geworden:
    1 dec 2005
    Ik zie op die site dat een ontvanger maar 33 dollar kost.
    Als ik hier ,m wil kopen kost hij bijna 50 eurie,.zal maar niet vermelden wat hij bij een quartel moet kosten
    Ik heb dat ding nu een maand of 2 maar heb vanaf het begin problemen gehad met een servo kanaal,.bibberen etc en kreeg het er maar niet uit,.nu is er ook een motor kanaal kapot en kan ik niets meer.
    Stekkers om gezet om te kijken of het niet de motor of servo zelf was maar nee,.dus nieuwe ontvanger nodig !
    Balen als een stekker,.vind dat ding zo leuk vliegen en wilde net een nieuwe romp gaan maken.

2. jaapV

jaapV

Lid geworden:
    31 jul 2008
    Danny dat siliconenkit idee van jou is zo slecht nog niet ik denk dat dan die speling goed word opgevangen alles is dan gefixeerd en de demping is nog aanwezig.Gr jaap

3. fuelflow

fuelflow

Lid geworden:
    18 dec 2006
    Hoi Jaap,

Tja, ik ben maar een beetje aan het meedenken.Toch zou ik met verschillende compounds lekker gaan spelen hoor. Het gaat hier om demping, that's all! Dit kan echt op meerdere manieren. Zeker bij gebrek aan kleine rubbertjes ;-)
    En het gemis van een C-veertje lijkt mij ook het experimenteren waard. Die bladhouders sluiten de boel op zich erg netjes passend af heb ik gemerkt. Heb zelf al enkele keren de boel geheel losgehaald en ook met een beetje pielemuizen die veertjes losgehaald en teruggeplaatst.
    Als die bladhoudertje op hun plek zitten zonder die veertjes is het een kwestie van de speling uitvullen, meer niet. Het asje valt er echt niet uit... op zeker! Zie mijn foto's van het alu-folie wat ik ertussen heb zitten. (elders op het forum) Eén of twee laagjes erbij en je hebt de dikte van de beide veertjes te pakken.

Het feit dat er onduidelijkheid is over het Bic-veertje is mij niet opgevallen, Paul? Wie begrijpt dit niet dan? Even een beetje terugbladeren op dit onderdeel en je ziet waar het over gaat, inclusief foto's! [47463] walkera-4-3-picco-z-formaat-8

Gaat 'ie al beter met je 'goede' been trouwens?

Groetjes,

Danny

Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2015
  4. Paul56

Paul56

Lid geworden:
    12 mei 2008
    Hoi Danny,

Het ging om het aantal windingen van het veertje en de druk die het veertje op de rotorkop uitoefend. De foto laat ongeveer zien om hoeveel windingen het gaat.

Begin langzaam het "normale" gevoel in mijn been weer terug te krijgen, zal nog wel een weekje duren voordat hij weer de oude is; maar het komt goed.

Paul

5. Junglemaxx

Junglemaxx Guest

Hoi Paul,

Alsnog beterschap :)
    Wat ik nu zelf gebruik in plaats van een veertje is en klein allestiekje die de achter uitsekende deel van de swashplate zeg maar licthjes naar beneden trekt. /is ietjes makkelijker maar misschien niet zo nauwkeurig als het resultaat van het veertje.

6. lafox

lafox

Lid geworden:
    4 mei 2008
    Na even aan het simmen geweest te zijn, vandaag met de heli naar buiten, en niet te geloven, ik begin er controle over te krijgen :D

Maar helaas het was van korte duur, tegen een plant gevlogen en gecrasd tegen een bloembak.

Nu is er een stuk van de flybar afgebroken.
    (was ook al eerder gebeurt, ik heb toen de flybar aan de andere kant kleiner gemaakt zodat ze even lang waren en kon toen weer verder)
    Helaas is nu de flybar paddle verdwenen in de tuin.

Dus maar weer onderdelen bestellen.

De lipo is dus ongeveer op de helft van zijn capaciteit, gewoon opbergen en de volgende keer vliegen totdat hij zijn kracht verliest, of hem nu opladen en vol wegleggen?

7. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    beide niet, halfvol wegleggen en de volgende keer voor het vliegen vol laden;P

8. lafox

lafox

Lid geworden:
    4 mei 2008
    Ow ja dat kan natuurlijk ook nog :D thanks.

9. Paul56

Paul56

Lid geworden:
    12 mei 2008
    Hoi Junglemax,

Ja, die elastiek-mod had ik ook al een aantal keren op diverse forums gezien. Ik denk dat het beoogde effect hetzelfde is, namelijk de speling uit de swashplate halen. Ik vindt het er alleen een stuk minder mooi uitzien zo'n stukkie elastiek met knopen.

Paul

10. fuelflow

fuelflow

Lid geworden:
    18 dec 2006

Hoi Paul, jaja... Ik snap dat je verwijst naar het door jou gebruikte aantal windingen. Wat ik probeer te zeggen twee posts terug is dat het wel afhangt van het soort veertje en het gebruikte materiaal. Niet elk veertje is gelijk. Gevolg bij een gelijk aantal windingen is een andere spanning op de swash, en dat wil je niet...
    Dus het is eenvoudig niet te voorspellen voor een ander hoeveel het ongeveer moet zijn. Snappie wat ik bedoel? Ik hoop dat de sleutelaars dit hierdoor ook in de gaten hebben anders is het alleen maar nadelig de modificatie... Denk ik...

Groet,
    Dan

11. Paul56

Paul56

Lid geworden:
    12 mei 2008
    Ja, ja,

Je hebt helemaal gelijk Danny. Het aantal windingen is uiteraard afhankelijk van de gebruikte veer. Ik baseer mijn uitspraak op de door mij gebruikte Bic-veer. Bij een balpen-veer (opnieuw gewikkeld) is het weer compleet anders denk ik.

Wat belangrijk is voor iedereen dit deze mod probeert:
    1- zorg dat de speling van de swash wordt opgeheven
    2- zorg dat de flybar nog soepel beweegt.

Bij teveel druk van het veertje heb je punt-1 opgelost maar punt-2 niet, Bij te weinig druk heb je bij punt-2 geen probleem, maar is punt-1 niet opgelost.

Paul

12. fuelflow

fuelflow

Lid geworden:
    18 dec 2006
    Nou, ook ik heb eindelijk mn hoofdmotor moeten vervangen. Zomaar van de een op de andere LiPo was het net of mijn beide LiPo´s hun halve capciteit verloren waren en was het speeltje erg snel vermoeid. Dus in een vijftal minuten een nieuwe Brushed Engine gemonteerd.
    Zoals velen van jullie nieuwsgierig zijn geweest naar de binnenkant ben ik hier kennelijk geen uitzondering op.
    Vandaar een paar closeups gemaakt om te laten zien wat er gebeurd na verloop van tijd.

Heel duidelijk te zien dat de veertjes welke contact maken met het rotortje inslijten op de contactvlakken van het asje. Ook zie je op de veertjes dat het asje ook hierin zijn sporen zet. Twee afgebroken veertjes zijn denk ik bij mij het resultaat dat er te weinig kontakt gemaakt kon worden waardoor het motortje langzaam in toerental afnam...

Leuk te zien vind ik zelf...

13. Paul56

Paul56

Lid geworden:
    12 mei 2008
    Hoi Danny,

Er zijn mensen op RC-groups die die kleine plastic ringetjes uit die motor (die rode ringetjes op jouw foto), gebruiken in de rotorkop ipv, of naast, de rubber O-ringen. Ik moet het nog eens nalezen hoe ze dat precies doen. Maar niet weggooien dus...

Paul

PS:
    Even opgezocht; ze gebruiken ze als vervanging voor die ellendig kleine borgveertjes. Schijnt prima te werken en je krijgt ze er een stuk makkelijker op en af denk ik.

Laatst bewerkt: 16 sep 2008
  14. jaapV

jaapV

Lid geworden:
    31 jul 2008
    Aaah Danny weer scherpe fotos zeg.Snap je dat ik in verwarring raakte tis in een keer gedaan en dan twijfel je aan je lipo.Wat mij opvalt is dat de plus borstel erger is verbrand dan de min was bij mij ook het geval.Na dit meegemaakt te hebben boeien die mototjes me niet meer zo veel vervangen is een klusje van niets.En met een nieuwe motor merk je dat de flight time weer volledig is

15. fuelflow

fuelflow

Lid geworden:
    18 dec 2006
    Hoi Jaap,

Tis me idd ook opgevallen dat de contactjes aan de voorkant van de heli zijn afgebroken. Toeval? Ik weet t niet... Die kant zit wel iets meer verdekt onder het kapje, dat is het enige. Stroom loopt er evenveel, door beide contacten hetzelfde. Warmte kan natuurlijk een aanleiding zijn voor het eerder afbreken van die pianoslepers.

16. styreta

styreta

Lid geworden:
    29 jul 2008
    alle 5 mijn lipo's geprobeerd en mijn heli stijgt zon 80 cm op en begint dan te zakken tot 20-30 cm waarna hij in zijn eigen grondeffect blijftzweven.

Denk dat mijn hoofdmotortje het gehad heeft.

17. jaapV

jaapV

Lid geworden:
    31 jul 2008
    Hoi Danny Ja vreemd he dat het pianoslepertje/Uri geller vorkje aan de voorkant het meest is verbrand .Zou dit iid komen door de warmte opbouw in de canopy?De stroom loopt toch van min naar plus zou de pluspool daardoor niet meer materiaal door verliezen?Styreta Hoi ik denk motortje verwisselen heb je binnen 5 min nieuwe machine Gr jaap

18. styreta

styreta

Lid geworden:
    29 jul 2008
    yup. Eerdaags even de stad in om te zoeken naar aluminium buisjes voor de staart. Kon bij de RCmarkt niet te vinden.

19. jaapV

jaapV

Lid geworden:
    31 jul 2008
    Ga je alu ipv carbon tail maken?

20. styreta

styreta

Lid geworden:
    29 jul 2008
    tis geen carbon, standaard is grafiet. Het barst iig met het kleinste beetje kracht. Vandaar dat ik over wil op alu.

Deel Deze Pagina