het Walkera 4#3 verzameltopic

• Topicstarter Topicstarter Junglemaxx
  • Startdatum Startdatum
Hoi Karel,

Ik hoop dat dit Rheli gaat helpen. Neem wel aan dat hij ook de TX eerst aanzet, daarna pas de heli...

Jij nog iets ondekt over prijzen van de brushless Walkera?

Hoi Karel,

Ik hoop dat dit Rheli gaat helpen. Neem wel aan dat hij ook de TX eerst aanzet, daarna pas de heli...

Jij nog iets ondekt over prijzen van de brushless Walkera?
Je kunt bij deze heli ook de heli eerst aanzetten en daarna pas de zender. Zet de heli vervolgens eerst neer voordat je de zender inschakelt. Dat heeft het voordeel dat het initialiseren van de giro niet verstoord wordt door bewegingen.

Als trekkend gas niet lukt is er wellicht iets aan de hand met de dipswitch in de zender. Dan blijft de zender in de stand duwend gas staan. je kunt proberen de switch een paar keer heen en weer te halen. Lukt het dan nog niet, dan is er iets fout in de zender, bijvoorbeeld een slecht soldeercontact.

Succes.
Karel

Ik heb alles geprobeerd :(

Wat wel werkt is op midstick de dipswitch omhalen terwijl het helietje draait.
Als ik dan het gas en de trim helemaal dicht doe blijft hij zachtjes draaien.

Ik heb alles geprobeerd :(

Wat wel werkt is op midstick de dipswitch omhalen terwijl het helietje draait.
Als ik dan het gas en de trim helemaal dicht doe blijft hij zachtjes draaien.
Hallo Rhelie,
Het lijkt er sterk op dat de nulstand van de potmeters van de gasregeling niet klopt. Controleer ook nog even of de stuurknuppel niet ergens wordt beperkt in zijn beweging. Mocht het euvel niet te verhelpen zijn, dan zou ik reclameren voor een andere zender.
Succes.
Karel

Danny,
Op RCGroups zie ik berichten dat een en ander in januari leverbaar gaat worden. Prijsinformatie kan ik nog nergens vinden.
Men vraagt zich op dat forum (Walkera 4#3a / 4#3b) wel af wat het verschil is tussen de ontvanger 2406 en 2406a. En of je de 2406 kan blijven gebruiken of dat je de 2406a nodig hebt. We wachten het maar af.
Karel

Nou jongens hij doet het!
Nwe motor 2 x hoofd en staart
nieuwe tail (die zat los)
Beetje afstellen en het doet het!!

iedereen super bedankt voor de tips erg bruikbaar geweest. Ook voor later ;)

Nou jongens hij doet het!
Nwe motor 2 x hoofd en staart
nieuwe tail (die zat los)
Beetje afstellen en het doet het!!

iedereen super bedankt voor de tips erg bruikbaar geweest. Ook voor later ;)

Hallo Rhelie,
Het lijkt er sterk op dat de nulstand van de potmeters van de gasregeling niet klopt. Controleer ook nog even of de stuurknuppel niet ergens wordt beperkt in zijn beweging. Mocht het euvel niet te verhelpen zijn, dan zou ik reclameren voor een andere zender.
Succes.
Karel

Bedankt ! ik heb al een mailtje naar de klantenservice gestuurt.

Heb de zender ook even opengehad maar het is onmogelijk om die nulstand te verdraaien, wou ook nog de potmeter ompolen maar die zit direkt op de print gesoldeert.

Vandaag op de indoor het helietje in laten vliegen door iemand met duwend pitch/gas en het helietje meteen aan diezelfde persoon verkocht :D

Ik heb hem zelf na het uittrimmen ook even gevlogen en hij vliegt veel makkelijker dan ik had verwacht. staartje bleef perfekt en ik kon geruime tijd de sticks loslaten. Motortje werd bij mij niet eens warm ! :confused:

Nu heb ik weer 2 nieuwe besteld bij Helipal en hoop dat dan de pitch/gas omkeer wel werkt.

Is dit een goede keuze de Walkera 4#3 na een E-sky Lama V4 of ga ik dan toch te snel?

Waarschijnlijk staat het antwoord ergens in dit topic, maar er staan inmiddels zoveel pagina's dat ik te lui ben om die door te lezen.

Nee, het ding is veel te klein en sleutelen eraan is haast onmogelijk zonder hulp van een technisch aangelegen kabouter.

Dit is een hebbedingetje voor ervaren helivliegers.

Een leuke overstap is een Belt CP of een King2, of nog beter, een mini-titan.
Tis maar net hoeveel je wilt uitgeven eraan. Als je echt verder wilt met deze hobby, kun je beter wat meer uitgeven, en kun je steeds je setup overbouwen op een volgend model.

Nou, daar ben ik het totaal niet mee eens....

Na wat rondgefladderd te hebben met een Picooz, kocht ik mijn eerste echte heli, een Lama V4. Drie maanden later een 4#3, een prima volgende stap mijns inziens.

Die 4#3 kan bijna niet kapot bij een crash, als je tenminste op tijd het gas dichtgooit, al komt ie van 2 meter hoog naar beneden gevallen. Ook al gaat er soms eens iets stuk dan zijn de crashkosten hooguit een paar euro.

En crashen ga je zeker, ook met een Belt-cp een HB-King II of een mini Titan. Alleen zijn de crash-kosten daarbij hoog, een flinke crash kost je dan meer dan een complete 4#3.

En dat sleutelen..... ja hij is klein, maar echt lastig is het niet. Koop een kruiskopschroevendraaier (PH000, of PH0000) en je komt een heel eind.

Paul

Laatst bewerkt:
Hoi allen het valt erg mee hoor om met dit helitje om te gaan.Als je eenmaal begrijpt hoe het een en het ander in elkaar zit en hoe de vlieg eigenschappen zijn dan is het een leuk vliegbaar en makkelijk te onderhouden rc helicoptertje.De brushles plug and play optie van walkera zie ik wel zitten ik hoop dat het binnenkort ook in NL te koop is.Fijne feestdagen allemaal.Gr

Het sleutelen zie ik niet tegenop. Heb ruim 10 jaar terug een Vario Skyfox Evolution S in elkaar gezet. Ik kreeg complimenten voor de bouw en afwerking. Enig minpuntje was de carbon as voor de hekrotor aan te drijven. Deze was getordeerd, maar is snel vervangen. Na het invliegen staat deze heli alweer heeeel lang stil.

Ben nu gestart met een E-sky Lama V4. Is erg leuk, maar wil nu al een stap verder. Tot nu toe 1 setjes rotorblaadjes kapot. Tijdens start schoot de motor van 0 naar heel veel toeren. resultaat was dat een A en een B blad elkaar raakten. I.v.m. de trillingen heb ik toch maar alle 4 de bladen vervangen.

Naast de Walkera4#3B kwam ik ook de Trex 250 tegen. Vermoedelijk is de Trex net een stap te ver.

Ben ik weer ff. Mn 4#3B trekt ongelovelijk een kant op. Swashplate staat recht, servo armpjes ook. Maar hij trekt erg naar links. Als de rotor begint met draaien trekt die al gelijk weg. Heb de accu al anders erin geplaatst en alles nagelopen. Als ik het naar links trekken negeer, ivm grondeffect, en gewoon gas geef, donderd die gelijk op zn zij (3 meter verder op)...schiet niet echt op. Misschien zie ik wel iets over het hoofd. Iemand anders dit type heli in bezit en weet waar ik het over heb?

Ben ik weer ff. Mn 4#3B trekt ongelovelijk een kant op. Swashplate staat recht, servo armpjes ook. Maar hij trekt erg naar links. Als de rotor begint met draaien trekt die al gelijk weg. Heb de accu al anders erin geplaatst en alles nagelopen. Als ik het naar links trekken negeer, ivm grondeffect, en gewoon gas geef, donderd die gelijk op zn zij (3 meter verder op)...schiet niet echt op. Misschien zie ik wel iets over het hoofd. Iemand anders dit type heli in bezit en weet waar ik het over heb?

Ja,

Elke heli, met rechtsdraaiende hoofdrotor trekt naar links als je hem optrekt (behalve coaxen, en links draaiende hoofdrotors (die trekken naar rechts)).
De rechter stick een tikkie naar rechts houden tijdens het optrekken uit het grondeffect. Als je op een halve meter hoogte zit, de rechterstick naar het midden en je probleem is opgelost.

Paul

Ja,

Elke heli, met rechtsdraaiende hoofdrotor trekt naar links als je hem optrekt (behalve coaxen, en links draaiende hoofdrotors (die trekken naar rechts)).
De rechter stick een tikkie naar rechts houden tijdens het optrekken uit het grondeffect. Als je op een halve meter hoogte zit, de rechterstick naar het midden en je probleem is opgelost.

Paul

2008 > 2009

Allemaal hier op het forum en dit draadje een hele fijne avond en een goede jaarwisseling toegewenst! Ik heb me bijzonder goed vermaakt met de 4#3B afgelopen jaar en wil iedereen bedanken voor zijn inputs hier welke hebben bijgedragen aan leuke informatie voor het helicoptertje.

Tot in 2009!

Groet, FF

Ik heb de berichten uit dit draadje gekopieerd naar het volgende draadje:
walkera-4-3-picco-z-formaat-52
Graag verder gaan in dat draadje als het echt gaat over de 4#3 , on-topic zoals dat heet ;), of als je een vraag hebt over de 4#3.
Voor alle andere zaken/vragen a.u.b. eerst de zoekfunctie gebruiken en als je een nieuw draadje wilt openen, is de sitemap erg handig, zie:
http://www.modelbouwforum.nl/threads/heliforum-sitemap.70587

Bedankt alvast!
M.vr.gr.
Eric

Laatst bewerkt door een moderator:
Back