Het Walkera CB100 topic

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Cybot12999, 26 dec 2009.

1. Cybot12999

Cybot12999

Lid geworden:
    8 feb 2008
    Bedankt voor de tips allemaal. Wanneer kan je eigenlijk zeggen dat je echt kunt hooveren? En de meest logische stap daarna zijn side-ins? (Althans, dat maak ik op uit jou verhaal)

2. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Graag gedaan.
    Tja.........wanneer kun je echt zeggen dat je kunt hoveren.............
    Dat zal voor een ieder wel anders liggen denk ik.
    Kan je wel mijn versie geven..........:
    Ik heb vroeger het helivliegen geleerd met behulp van een walkera HM004.
    Lastige rakkert.
    Begonnen met hoveren.
    Ik vond dat ik goed kon hoveren op het moment dat ik de machine met elke lading van het Lipo pack (zo'n 8 minuten) de heli strak binnen de vierkante meter binnen een hoogte van 2 meter kon laten hoveren.
    Daarna het Side In vliegen oefenen.
    Merkte dat met de linker zijde van de heli naar me toe , dat makkelijker ging dan met de rechterzijde.
    Daarna Nose In oefenen.
    Maar dat valt echt tegen.
    Ik vloog nog eerder cirkels en achtjes dan dat ik dat deed met Nose In vliegen.
    Maarja, gewoon veel oefenen en dan komt het echt goed.
    Vr Gr E

3. ZamBeZi

ZamBeZi

Lid geworden:
    30 aug 2005
    Als je goed kan hooveren, begin dan met zijwaarts heen en weer bewegen, waarbij je de hoek steeds groter maakt. Uiteindelijk vlieg je dan van links naar rechts (en andersom), maar de heli vliegt dan wel recht vooruit.

4. Tommy588

Tommy588

Lid geworden:
    25 jul 2009
    Ha die ZamBeZi,

Heeft de lama toch te weinig uitdaging ;)
    Maar moet zeggen, zo'n CB100 lijkt me ook wel wat. Toch wat rustiger in de woonkamer als de 4#3B.

5. ZamBeZi

ZamBeZi

Lid geworden:
    30 aug 2005
    Lama bevalt prima en heeft me echt verder geholpen met orientatie, nose in en dergelijke. Blijft ook erg leuk om te vliegen in hele krappe ruimtes en lui vanuit je stoel. Qua vliegen is het echter niet helemaal een echte heli waar je continu bij de les moet blijven. Met de 4#3B kwam ik niet verder dan hooveren en een beetje heen en weer vliegen in de woonkamer, maar een CB100 valt mooi tussen de Lama en de 4#3B die jij nu hebt!

B.t.w.: de kop van de CB100 is probleemloos op de 4#3B te zetten; 'zijn al kitjes voor te koop...

Laatst bewerkt: 1 jan 2010
  6. Cybot12999

Cybot12999

Lid geworden:
    8 feb 2008
    Even vraagje over LiPo's. De heli komt standaart met een 500 mAh accu. Ik wil graag een 600 / 700 mAh accu aanschaffen. Kan ik deze dan gewoon plaatsen in de heli? En daar moet natuurlijk een nieuwe oplader bij, welke is aan te raden voor 1 cellen?

En een liposaver, die bestaan niet voor 1 cellen? :eek: Want ik kan er nergens een vinden...

7. ZamBeZi

ZamBeZi

Lid geworden:
    30 aug 2005
    Of het past hangt natuurlijk van de vorm van de lipo af. Ik DENK dat de lader tot een bepaald spanningsnivo laadt, dus zou je een iets grotere 1S-lipo gewoon met je eigen lader moeten kunnen laden; het duurt alleen wat langer.
    Waarom eigenlijk groter en niet gewoon 1 of 2 originele lipo's er bij? Als je nu minder dan 5 minuten kan vliegen, moet je de oorzaak normaliter niet bij de lipo zoeken; meestal ligt het dan aan de stekkertjes die steeds slechter de stroom doorlaten; vervangen door Microdeans is dan de oplossing.

8. Willem01

Willem01

Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Met een 600 mAh kom je bijna niet meer naar beneden. Heb er zelf twee :D:D
    Passen perfect. Zijn net zo groot als de standaard 500 mAh. Voor de prijs hoef je 't niet te laten. 700 mAh weet ik niet... Zijn die er dan :confused:

Willem.

9. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Ja Wim.
    Die 1S 700Mah 20c Lipo packs zijn gloednieuw.
    Zag ze laatst op een Chinese website staan.kosten rond de 8 dollar
    Toppie.
    Gr Erwin

10. Diegis0n

Diegis0n Guest

11. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
  12. Diegis0n

Diegis0n Guest

Vrolijk uiteraard niet, maar voor die 2 minuten werk kan er toch een glimlachje af hoor :D

13. Cybot12999

Cybot12999

Lid geworden:
    8 feb 2008
    Laad jij die 600 mAh lipo met de gewone standaardlader?

Storm 3.7V 700mAh 20C LiPo Battery Pack (Enhanced) [ LPB-377020 ] - Helipal.com, RC Helicopter, Mini helicopter, Micro helicopter, LPB-377020 Storm 3.7V 700mAh 20C LiPo Battery Pack (Enhanced), Walkera helicopter, walkera parts, walkera accessories,

700 mAh , 13,90 dollar.

14. Willem01

Willem01

Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Ja hoor, ik gebruik gewoon de lader dei bij de CB100 (en de Lama2 en... en...) geleverd wordt. Duurt gewoon wat langer, maar als je genoeg accu's hebt is dat geen probleem :D:D

Willem.

15. Cybot12999

Cybot12999

Lid geworden:
    8 feb 2008
    Net maar even 6 600 mAh accu's gekocht op Ebay.

Laatst bewerkt: 14 jan 2010
  16. Cybot12999

Cybot12999

Lid geworden:
    8 feb 2008
    Zojuist helaas tegen de tafel opgeklapt, maar niks kapot o.i.d.

Alleen trilt de heli nu een klein beetje. Als ik 'm gewoon op de grond vasthoud en de gas geef trilt vooral de staart. Het rotorblaadje van de staart vervangen had geen effect. Kan het zijn dat de heli trilt doordat de rotorbladen (de kleine schroefjes die ze vasthouden) losjes zitten? Want het ene rotorblad glijd vrij door de houder heen, de andere gaat wat moeilijker....

Iemand?

17. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Altijd een beetje dezelfde spanning houden op je bladgripjes, het kan wel wat effect hebben namenlijk.
    Het asje is natuurlijk ook niet van het dikste materiaal, dus dat kan ook oorzaak hebben hieraan.
    Verder weet ik niet of je flybar uit het midden geschoten kan zijn, maar dat gebeurde bij mijn eerste heli vaak.

Weet iemand mischien toevallig waar je het goedkoopst een CB100 "barebone" dus zonder zender/lader kunt kopen?
    Ik heb al een 4-3b maar ik heb toch het gevoel dat dit type heli wat vriendelijker vliegt. ;)
    De 4-3b is niet echt een heli om lui op de bank mee te klooien want je moet er echt bij opletten.
    Deze CB100 ziet eruit als een coax zonder de coax nadelen.
    Ze bomen niet zo erg op, en de flybar raakt ook niet zomaar de kluts kwijt.
    Je kunt met de CB100 toch nog best aardig gooien heb ik al gezien op youtube.

Dus, barebone CB100, waar? :p

18. astonia

astonia

Lid geworden:
    12 sep 2008
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  19. Cybot12999

Cybot12999

Lid geworden:
    8 feb 2008
    Welk asje bedoel je? Volgensmij is er niks krom o.i.d., zo heel erg hard ging het ook niet namelijk.

Walkera 2.4GHz CB100 Helicopter
    Daar een barebone voor 140 USD :D

20. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Je hoofd as bedoelde ik.
    En je zal versteld staan hoe raar schade kan lopen bij helicopters.

Das jade idd. ;) Komt mijn 4-3b vandaan.
    Ik heb gezien dat jade niet de goedkoopste is met het meeste van zijn walkera spul,
    alleen de CB100 zie ik vrij weinig opduiken bij andere shops.
    Op ebay zie ik ze al staan voor 140 dollar met alles erbij,
    maar dat schiet voor mij niets op, nogsteeds even duur en moet de helft aan de kant gooien.
    Vandaar dat ik het even vraag. ;)

Deel Deze Pagina