Het Walkera CB100 topic

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Cybot12999, 26 dec 2009.

1. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Dus als ik het goed begrijp zijn de ESCS niet standaard een 3 aderig draadje voor signaal, en 2 draden voor voeding?

Mijn 4-3b heeft namenlijk 1 ESC die daadwerkenlijk net een servo ingeplugd dient te worden,
    maar de andere ESC is er een die in de borstelmotor voeding gaat en het daarmee doet.
    Ik wil echt 2 escs met normale min/plus/signaal draden,
    zodat ik ze gewoon in mijn assan ontvangertje zou kunnen prikken.

2. gecko265

gecko265

Lid geworden:
    29 mrt 2008
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. gecko265

gecko265

Lid geworden:
    29 mrt 2008
    voorlopig heb ik met een vijltje ff wat van nokjes van het mannelijke stekkertje afgevijld.. nu gaat t een stuk soepeler..

4. Ik heb helemaal niets overgesoldeerd, Als je de stekkertjes bekijkt (met drie brillen op :cool:) dan zie je aan beide kanten een klein nokje, ik dremel die er even af bij een nieuwe lipo en bob's your uncle!

Danny

5. gecko265

gecko265

Lid geworden:
    29 mrt 2008
    eh ja, dremel /vijltje.. whats the difference...
    ik heb t dus ook zo opgelost.. maar bedankt voor je reactie!!

6. ZamBeZi

ZamBeZi

Lid geworden:
    30 aug 2005
    Wat jij zoekt lijkt het wel op bij de CB100; de ESC van de staartmotor krijg z'n voeding via een kabeltje van de andere ESC, maar had net zo goed direct op de lipo kunnen zitten (zoals elke ESC 3 meeraderige kabels heeft: 1 naar de accu, 1 naar de motor en 1 naar de ontvanger). Los daarvan gaat er een 3-aderige draad naar de RX.

7. ZamBeZi

ZamBeZi

Lid geworden:
    30 aug 2005
    Totdat je vliegtijd radicaal achteruit gaat omdat die draadjes steeds slechter contact gaat maken in de stekkertjes en er niet meer genoeg stroom doorheen loopt. De reden dat mensen overstappen op andere stekkers heeft NIETS te maken met het feit dat de originele een beetje zwaar gaan ;-)

8. Skywalker

Skywalker

Lid geworden:
    26 okt 2009
    Andere zender bruikbaar?

Kun je de CB 100 ook met een andere (willekeurige) 2.4 zender binden, en uiteraard vliegen? Of ben je verplicht de WK-2402 te gebruiken?

Gr. Luc

9. ZamBeZi

ZamBeZi

Lid geworden:
    30 aug 2005
    Zolang het een Walkera-zender is, gaat het goed; ik vlieg 'm met de 2401 bijvoorbeeld...

10. De CB100 kan met de 2401, 2402 en de 2801 vliegen.

Danny

11. gecko265

gecko265

Lid geworden:
    29 mrt 2008
    hebben meer mensen de ervaring met de meegeleverde lader dat het lampje niet op groen gaat?
    ik laad de lipo 20 min en dan staat het lampje nog steeds niet op groen.
    ook niet als ik 25 min laad.. ik durf eigenlijk niet zo veel langer omdat je veel leest over lipos die exploderen...

12. Cybot12999

Cybot12999

Lid geworden:
    8 feb 2008
    Bij mij is de LiPo pas vol in een klein uurtje. Ik dacht de eerste keer ook dat het veel te lang duurde, maar blijkbaar moet hij gewoon lang opladen ;)

13. gecko265

gecko265

Lid geworden:
    29 mrt 2008
    ok, thanx.
    wel vreemd dat ie bij andere mensen al in 20 min klaar is...

14. ZamBeZi

ZamBeZi

Lid geworden:
    30 aug 2005
    Dat zijn dan lipo's die niet volledig ontladen zijn geweest; bijvoorbeeld als gevolg van de originele stekkertjes die steeds slechter stroom doorlaten, waardoor de heli na 1,5 minuut al niet meer van de grond komt ('ve been there).

Ik vlieg de CB100 nu ook met de 400 mah-lipo's van de 4#3B V2 en Lama2#1; gaat super.

15. Bronsky

Bronsky

Lid geworden:
    27 apr 2008
    Ik heb er net ook eentje besteld. Hoop dat ik hem eind komende week binnen krijg.
    Heb er meteen maar twee extra accu's en een tailboom bij besteld. En micro deans...
    Ben erg benieuwd....

16. gecko265

gecko265

Lid geworden:
    29 mrt 2008
    heb nu de micro deans toch maar besteld.. aangezien die walkera plugjes dus niet alleen maar lastig los te krijgen zijn, maar dus ook slecht contact schijnen te maken.
    bij MICRO DEANS POLARISED CONNECTORS-20 PCS ( 10 PAIRS PER BAG ) meteen maar 10 besteld, kon het niet echt goedkoper vinden. en ook meteen maar ff 2 extra 600 mah lipos besteld. om de verzendkosten een beetje te drukken per item...:)

17. ZamBeZi

ZamBeZi

Lid geworden:
    30 aug 2005
    Ik heb 10 paar Microdeans onderweg. Aircraftworld is iets duurder, maar ik heb dan wel de originele (per paar verpakt met krimpkousjes) en ze worden uit Tokio voor 2,50 USD verzonden...

18. gecko265

gecko265

Lid geworden:
    29 mrt 2008
    ik had gezien dat jij ze daar bestelde, heb er ook even op de site gekeken, maar daar hadden ze de lipo's dan weer niet..
    ik ga er eigenlijk vanuit dat ze bij wow-hobbies ook orgineel zijn. en hoop dat er krimpkousjes bij zitten. maar mochten die er niet bij zitten dan zijn dat de kosten niet.

als de stekkertjes niet origineel zijn had ik ze beter hier 10 Paar Mini T-Steckverbinder Dekane Stecker Neu 10A - eBay (item 200420328395 end time Jan-20-10 02:44:46 PST) kunnen bestellen net zoals sven..

19. Bronsky

Bronsky

Lid geworden:
    27 apr 2008
  20. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Heb ik ook bout aan, orgineel of niet. Maakt weinig uit met stekkertjes.

Deel Deze Pagina